Autor |
Wiadomość |
italone
Rejestracja: 03.04.2016 06:42 Posty: 20 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Piotr
|
Wysłany: 06.05.2016 09:42
Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami. Posiadam wersje Can-am z trzema zaciskami hamulcowymi, z tyłu po lewej stronie brakuje tarczy, zacisków.
Czy konieczne jest instalowanie czwartego hamulca, mechanik od samochodów powiedział że jak zahamuję przy większej prędkości to Quad obróci.
|
|
|
|
romek47
Rejestracja: 12.01.2016 08:19 Posty: 33
Imię: Roman
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 06.05.2016 10:04
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
oczywiście mechanik ma rację
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 06.05.2016 10:06
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Nie obróci bo nie ma mechanizmu różnicowego i po zahamowaniu zablokuje obydwa tylne koła a po załączeniu 4x4 ta tarcza będzie działać na wszystkie cztery koła
|
|
|
|
italone
Rejestracja: 03.04.2016 06:42 Posty: 20 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Piotr
|
Wysłany: 06.05.2016 10:23
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
maniekitr napisał(a): Nie obróci bo nie ma mechanizmu różnicowego i po zahamowaniu zablokuje obydwa tylne koła a po załączeniu 4x4 ta tarcza będzie działać na wszystkie cztery koła W ośkach jest jedna tarcza przeważnie na środku i hamuje dwa koła, u mnie jest tarcza tylko przy prawym kole przy lewym nie ma nic tylko śruby. Lewe koło nie hamuje. dotyczy Can-am Outlander 2016 1000 xtp.
Ostatnio zmieniony przez italone, 06.05.2016 10:23, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 06.05.2016 10:41
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
kolego nie masz mechanizmu różnicowego więc to prawe koło hamuje całą oś
jak chcesz możesz sobie dołożyć zacisk lewy od Renegade i klamkę również
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 06.05.2016 10:53
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
italone napisał(a): maniekitr napisał(a): Nie obróci bo nie ma mechanizmu różnicowego i po zahamowaniu zablokuje obydwa tylne koła a po załączeniu 4x4 ta tarcza będzie działać na wszystkie cztery koła W ośkach jest jedna tarcza przeważnie na środku i hamuje dwa koła, u mnie jest tarcza tylko przy prawym kole przy lewym nie ma nic tylko śruby. Lewe koło nie hamuje. dotyczy Can-am Outlander 2016 1000 xtp. W ośkach jest na środku bo przy kole nie ma na nią miejsca. Mechanik niestety nie zna się na quada i w razie konieczności naprawy omijaj go szerokim łukiem bo może bardziej popsuć quada niż naprawić. Dla uproszczenia w quadzie z tyłu jest sztywna oś (obie półosie są spięte na stałe w środku mostu) więc zahamowanie obojętnie ktorego koła powoduje zatrzymanie obrótu całej osi. Ponadto w XTP hamulec łapie ci od razu na przednia i tylną oś. Swoją droga co za dureń to wymyślił, oszczedzaja na wszytskim co się da.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
italone
Rejestracja: 03.04.2016 06:42 Posty: 20 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Piotr
|
Wysłany: 06.05.2016 11:04
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Przy zjeździe do tyłu (asfalt lekki spadek), hamuje nożnym i podnosi się jedna strona. Podnosi się prawe nadkole. Ale ze schematu wynika że różnicowy jest tylko z przodu. teraz muszę zrobić delikatne testy
Ostatnio zmieniony przez italone, 06.05.2016 11:04, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 06.05.2016 11:11
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Tak , każdy z nas napisał ci już że mechanizm różnicowy jest wyłącznie z przodu. Podnosi się bo koło ma minimalny ruch wynikający z podatności materiału osi na skręcanie. Więc gdy jedno już hamuje drugie ma jeszcze powiedzmy 1/20 obrotu do zrobienia. Pytanie po co na asfalcie hamować nożnym. I kolejne, co masz zamiar testować? Quad jest bezpieczny tak jak jest zrobiony, jeżeli drażni cię 1 tarcza można dołożyć drugą ale wtedy już warto rozdzielić układ hamulcowy na 2 klamki przód+tył
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
italone
Rejestracja: 03.04.2016 06:42 Posty: 20 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Piotr
|
Wysłany: 06.05.2016 11:22
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Nie hamuję na asfalcie nożnym tylko wyjeżdżam z garażu i jest duży spadek. Nożny podnosił tylko prawe nadkole dlatego mnie to zainteresowało. Teraz mam wyjaśnione szczegółowo Miałem wątpliwości czy nie kupiłem w Szamocinie jakąś felerną wersję. Teraz wszystko jasne. Dziękuję. Jak ktoś będzie potrzebował mechanizm do składania tablicy rejestracyjnej to polecam wykorzystanie cięgna od przepustnicy kominkowej. składa i podnosi tablicę po pociągnięciu z cięgno. https://www.google.pl/search?q=przepustnica+100&safe=off&espv=2&biw=851&bih=826&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjxmtu4nMXMAhXHJSwKHWykBNYQ_AUIBigB#safe=off&tbm=isch&q=przepustnica+z+ciegnem
Ostatnio zmieniony przez italone, 06.05.2016 11:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 06.05.2016 11:35
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Wszystko masz jak najbardziej w porządku, chociaż osobiście to bym sobie dołożył drugą klamkę. Chyba że jeździsz typowo turystycznie ale przy jeździe przeprawowej brak rozdzielenia siły hamowania jest bardzo dotkliwy.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
italone
Rejestracja: 03.04.2016 06:42 Posty: 20 Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Piotr
|
Wysłany: 06.05.2016 11:44
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Na razie jeżdżę na szarym kluczyku, uczę się. W przyszłości będę mógł o tym pomyśleć.
Obecnie mam dylemat czy zakładać osłony podwozia czy nie. Przejeżdżałem przez kłodę i zawiesiłem się na progach. Przed osłonami powstrzymuje mnie opinia że podczas napraw przeglądów jest dużo rozbierania oraz osłony zbierają błoto.
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 06.05.2016 12:17
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Wszystko w zależnosci od terenu w którym się poruszasz. Jeżeli często będziesz szorował podwoziem o skały i kamienie to warto. Jeżeli są to drzewa, zwyczajna ziemia itd to niepotrzebny wydatek. U nas na nizinach jeździmy na plastikowych (na wypadach na Ukrainę też na takich jeździlismy) dokładamy tylko aluminiową osłonę tylnej części ramy która nie jest fabrycznie niczym osłonieta, kosztuje ok 250zł od Zygo.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 07.05.2016 06:20
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
Możesz sobie podnieść tył i zablokować hamulec i próbować kręcić drugim kołem to zobaczysz jak to działa a nawet jak urwałby się przegub to przy hamowaniu możesz czuć ściąganie na prawą ale quada ci nie obruci za dużo amerykańskich filmów DKfan a co masz na myśli pisząc o rozdzieleniu hamulców do przeprawy
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 08.05.2016 00:39
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
No normalnie, dokładasz klamkę z pompą na prawą stronę kierownicy (są nawet takie o zwiększonej średnicy tłoczka), ciągniesz przewody bezpośrednio do zacisków albo wykorzystujesz oba oryginalne przednie łącząc je przez trójnik i ciągniesz przewód do klamki i masz rozdzielone hamowanie na tył i przód. Możliwości są jeszcze inne bo można założyć tarczę na lewe koło ponieważ jest tam fabryczne kotwiczenie tarczy.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 08.05.2016 06:14
Re: Bezpieczeństwo jazdy z trzema hamulcami.
NIe no wiem jak to zrobic bardzo dobrze chodzi mi oto czemu w przeprawie jest lepiej mieć rozdzielone hamulce
|
|
|
|