Jak pomocny może być amortyzator skrętu nie trzeba chyba wspominać. Wszystko wychodzi w praktyce. Nie oferujemy amortyzatorów telskopowych, nie trwałych, podatnych na przegrzanie, uszkodzenie mechaniczne lub wycieki oleju spowodowane zanieczyszczeniami, czy wygięciem prowadnicy tłoczyska.
Posaidamy w ofercie dwa rodzaje amortyzatorów - amerykańskiej firmy
EMS sprawdzone w zawodach MX oraz
Elka w wariancie
System 3 i System 5.
Oba modele są wykonane w technice CNC. Istotnym elementem jest jakość wykonania, dostępność do serwisu lub własnoręczne jego wykonanie osiągalne przy nie wielkich wymogach warsztatowych.
System 3 Elki skierowany jest to użytkownika który nie ma potrzeby nadmiernego wnikania w ustawienia amortyzatora, używa tylko pokrętła tłumienia regulując twardość.
System 5 Oferta zawiera w sobie pełne spectrum możliwości pod względem cenowym
EMS 1700pln.
Elka System 3 2335pln (mogą być różnice w zależności od modelu)
System 5 2665pln (mogą być różnice w zależności od modelu).
Dlaczego warto mieć amortyzator skrętu:Ból rąk na torze, ból barków? Problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy? Gorszy czas okrążenia? Jeśli odpowiesz na pytania twierdząco potrzebujesz amortyzatora skrętu. To pewne.
Oferowane na rynku amortyzatory teleskopowe są dość problematyczne do montażu ze względu na swoje gabaryty, oraz mało odporne na brutalne traktowanie, o możliwości wbicia się w ciało w trakcie wywrotki nie wspominając.
Pozostaje już tylko jedno rozwiązanie amortyzator nożycowy. Zwarta kompaktowa budowa, prostota obsługi i prosty montaż umożliwiają łatwy montaż na quadzie. Zaleta to spora odporność na przegrzanie, spora sztywność konstrukcji i precyzja działania.
Poprzeczne nierówności i koleiny powodują drgania układu kierowniczego, które są przenoszone na nasze ręce powodując zmęczenie i zmianę obranego toru jazdy. W zależności od prędkości i pokonywanych nierówności mamy do wyboru 8 stopni regulacji tłumienia w prezentowanym amortyzatorze. Najtwardsze ustawienie powoduje, wybieranie najgorszych uderzeń kierownicy w nasze ręce, stawia też największy opór przy wolnej jeździe.
Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie zróżnicowanego odcinka testowego, na którym zaczynając od najsłabszego zakresu tłumienia sprawdzamy zachowanie pojazdu i tłumienie drgań kierownicy.
Kluczowym elementem jest duża odporność na zmęczenie i przegrzanie, którego efektem jest wylanie oleju, lub wygięcie prowadnic – mówiąc prosto amortyzator potrafi się zagotować…
Ważny aspekt to możliwość prostego serwisu w warunkach domowych – samodzielna wymiana oleju, która w przypadku modeli innych producentów nie jest po prostu możliwa. Producent zakłada serwis fabryczny, a ten w naszym wypadku może być problematyczny jak nie mieszkamy w USA. Niektóre konstrukcje wymagają nabijania oleju pod sporym ciśnieniem!
Pierwszym kryterium przy doborze amortyzatora skrętu musi być poziom naszych umiejętności. Skomplikowane konstrukcje posiadają kilka rodzajów regulacji, które są nic nie warte jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy z zakresu ich działania.
Przy doborze akcesoriów należy kierować się daleko posuniętym rozsądkiem… cóż nam po jakimkolwiek urządzeniu jeśli nie potrafimy go obsłużyć!
Modele:http://www.multi-moto.eu/pl/kategoria/2 ... kretu.html