Zasada działania i trochę teorii dzięki Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnikJak rozróżniać błędy w ustawieniu gaźnika:
Za bogata mieszanka:- czarny dym z wydechu
- przelewanie gaźnika od strony filtra powietrza
- ciężka, nie regularna praca
- duże zużycie paliwa
- czarna mokra świeca
Powodem może być zużyta iglica, zapchany filtr powietrza.
Za uboga mieszanka- strzelanie w gaźnik
- nie regularna praca
- przegrzewanie
- słabe przyspieszenie i reakcja na gaz
Żeby wyleczyć za bogatą mieszankę należy:- założyć mniejszą o jeden rozmiar dyszę (lub dalej próbować zmniejszać rozmiary)
- wykręcić dyszę składu mieszanki
- obniżyć iglicę np. o dwie zapadki
Żeby wyleczyć ubogą mieszankę:- założyć większą dyszę
- wkręcić dyszę składu mieszanki
- podwyższyć iglicę