Autor |
Wiadomość |
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2011 17:39
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Chłopie, dyfer możesz założyć robiony i chłodzony olejem z dwoma chłodnicami. Z tym nie ma problemu. Te konstrukcje są zdecydowanie tańsze i będą się stopniowo pojawiać. Swoje wady także posiadają - mniejsza trwałość silnika, mniej miejsca, także na paliwo. Przewaga to masa. Robbie bardziej znany jest na rajdzie Baja, i tam wyniki były. Cóż Dakar rządzi się swoimi prawami, a ekonomia jest także ważna. Tego typu konstrukcje dają szansę walki amatorom, czego Ty nie zauważyłeś... to taki mały szczegół. Jak się porówna cenę fury Hołka do tego typu pojazdu to przepaść jest nie do przebycia. Oczywiście Hołek to inna liga i doświadczenie.
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 06.02.2011 19:35
Re: Nowy Polaris RZR S 900
To nie silnik od Brute Force tylko od Kawasaki Teryxa. Silniki o tej samej konstrukcji ale ze względu na wieksza mase od quada, inaczej ułozona mapa zapłonu, wtrysku, inna obudowa CVT, brak kontrolki i osprzetu do Belta.
Sama przekładnia CVT też mi wygląda to trochę zmieniona w stosunku do BF. Pasek jak by przy nizszych predkościach obrotowych silnika wchodzi na sama góre prawego talerza, a nastepnie moc regulowana jest wyłacznie obrotami silnika bez zadnego poslizgu.
Po za tym inaczej zestopniowana prawdopodobnie skrzynia,
Zreszta cała nadwozie, napędy i osprzet pochodzi z Teryxa.
Swoja droga też chętnie bym wymienił CVT na reczna skrzynie.
może ma ktoś jakis pomysł.
A swoja droga to wydaje mi się ze zaden inny silnik montowany w quadzie tak dobrze nie znosi tuningu i daje naprawdę niesamowite mozliwosci jak własnie V od Kawasaki. Nie wiem czy nawet Rotax 800 tak dobrze znosi tuning.
To ze wał podparty jest na panewce to przy długiej szybkiej jezdzie jest akurat plusem. Wokół wału robi się film olejowu gdzie przy wyzszych obrotach silnika wal pracuje praktycznie bez zadnego tarcia, czego nie da się uzyskać w łozyskach.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.02.2011 23:32
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Jeśli chodzi o panewkę w BF to mam nieco inną teorię, bo łożyska ówcześnie potrafią naprawdę wiele znieść, a panewka chwile niestosowana już nie wiele. Zauważ, że turbiny mają łożyska ceramiczne, zalane na stałe olejem... bez wymuszonego smarowania i robią obroty powyżej 10 000, co raczej dla tego silnika jest mało prawdopodobne.
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 07.02.2011 00:38
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Problem z panewkami jest taki ze jak "ja złapie" to koszty robocizny większe. Co do łożysk to też maja swoje minusy. Zwyczajnie lubia dostawac luzu. A od luzu do kosztownych awarii to już nie daleka droga. może fakt zastosowania łożysk w turbinach jest spowodowany ich znikomą wielkoscią. Wiadomo ze im większe łozysko tym może pracowac w mniejszych predkościach obrotowych. Ogólnie jako wieczny przeciwnik silników Brute Force coraz milej jestem nim zaskoczony. Nie podobają mi się przewody olejowe pod silnikiem czy paliwozerność, a także CVT ktora w ogóle nie powinna nigdy powstac. Natomiast brzmi wyjatkowo rasowo. Powiedziałbym ze nawet trochę lepiej od Rotaxa. Ma również niesamowicie mocny dół. Konstrukcja też nie może być chyba zbyt awaryjna skoro można z tego silnika uzyskac prawie 100KM i to BEZ TURBINY. Wiec w serii zapas wytrzymałosci musi być spory. Nie wiem zobaczymy jak będzie dalej. Na ten moment róznica miedzy np. Rhino ktorym sporo jezdziłem jest na plus i to praktycznie pod każdym względem. Ale każdy chwali swoje :):)
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.02.2011 08:22
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Miało być panewka chwilę nie smarowana.
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 10.02.2011 16:26
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Dobre wiadomości - RZR XP 900 będzie u nas pod koniec marca, będzie go można dotknąć, potestować. Złe wiadomości - ilość pojazdów na Polskę będzie ograniczona.
Pytanie do Was - osób które "zjadły zęby" na UTV, jaka cena jest akceptowalna przez rynek? Mamy na to wpływ, więc proszę o poważne potraktowanie mego pytania.
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Seba78
Moderator Działu Side by Side
Rejestracja: 24.10.2005 21:20 Posty: 2017 Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
|
Wysłany: 10.02.2011 16:57
Re: Nowy Polaris RZR S 900
70 000,-PLN
|
|
|
|
Krawco
Rejestracja: 19.06.2008 11:31 Posty: 58 Miejscowość: jestem tam gdzie trzeba
Quad: Polaris Sportsman 850
|
Wysłany: 10.02.2011 21:08
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Przy mocno ograniczonej ilości myślę, że kolo 90000
_________________ ...było, było i się zbyło...
|
|
|
|
xix
Rejestracja: 23.12.2008 18:05 Posty: 103 Miejscowość: Wrocław
Quad: XP grat-edition
|
Wysłany: 10.02.2011 22:01
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Ja też uważam, że przy ok 70 000 PLN nie warto by było sobie głowy zawracać importem jednostkowym, mówię o wersji podstawowej.
|
|
|
|
Krawco
Rejestracja: 19.06.2008 11:31 Posty: 58 Miejscowość: jestem tam gdzie trzeba
Quad: Polaris Sportsman 850
|
Wysłany: 10.02.2011 22:05
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Co z tego, że ściągniesz jak i tak nie zarejestrujesz, nie będziesz miał gwarancji i zachwilę i tak będzie drożej...
_________________ ...było, było i się zbyło...
|
|
|
|
Seba78
Moderator Działu Side by Side
Rejestracja: 24.10.2005 21:20 Posty: 2017 Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
|
Wysłany: 10.02.2011 22:16
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Jak ściągniesz to właśnie zarejestrujesz Ja mam RZRa od stycznia 2010 i póki co z winy Polarisa nie popsuło się nic. Mam 4700 przelotu i oryginalny koszyk w przednim dyfrze - działający prawidłowo - także w okresie gwarancji i tak bym z niej nie skorzystał
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 10.02.2011 22:46
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Seba, w Polarisie nic się nie popsulo? Normalnie nie wierze
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
ruszko
Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 04.07.2007 19:59 Posty: 3233 Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
|
Wysłany: 10.02.2011 23:11
Re: Nowy Polaris RZR S 900
2can, przecież Ty teraz za bomba jesteś ciii
_________________ www.soundbase.pl
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 10.02.2011 23:24
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Jestem za tym co najlepsze, w UTV król jest jeden
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 11.02.2011 00:18
Re: Nowy Polaris RZR S 900
Cytuj: jaka cena jest akceptowalna przez rynek? Mamy na to wpływ, więc proszę o poważne potraktowanie mego pytania. Na pewno sporo nizsza od Commandera. Przy podobnej cenie rynek wiadomo co wybierze.
|
|
|
|