Rapkowsky napisał(a):
Witam kupiłem Hondę TRX 400 ex z 2005r i mam kilka pytań:
1.Co to za pokrętło wygląda jak (od kuchenki) na lewym boku jest opcja off , on , res i chyba fuel prosił bym o dokładne opisanie co to jest i jak mam ustawić najlepiej.
2.Quada kupiłem w naprawdę dobrym stanie nowe opony zero luzów sprawny napęd mam tylko wymienić filt powietrza zamówiłem już w sklepie twin aira do tego modelu bo jest w nim teraz jakiś noname zabrudzony i nie pasujący dokładnie pytanie czy mogę na nim pojeździć czy coś się stanie.
3.Występują w nim 2 małe usterki gdy odpalam go na ssaniu quad pali bez gazu o na dotyk ładnie śmiga ale gdy zamykam ssanie quad dławi się i gaśnie czy to może być od filtra ? gdzieś chyba tak czytałem.
4.Ostatni problem może to nie problem tylko ja coś nie umiem lecz wszystkie biegi wchodzą ładnie ale gdy już dojadę do celu zatrzymuje się chcę zmienić na luz po prostu nie mogę wycelować z 1 na luz ani z 2 nic mi nie wchodzi czy to jakaś usterka ? oraz czy mogę go wyłączyć na biegu czy to coś psuje? Dodam że zaraz po zgaszeniu luz wskakuje bez problemu.
1. Pokrętło otwierania kranika paliwa
OFF zamknięty ON otwarty RES rezerwa (resztka paliwa po wypaleniu z pozycji ON) FUEL oznacza po prostu paliwo.
2. Skoro jest brudny możesz go umyć w benzynie bądź innym detergencie następnie nasączyć olejem do filtrów i jeździć dalej.
3. Może być od filtra lecz niekoniecznie. 400ex ma odwieczny problem z ustawieniem ssania na zimnym silniku. Nie można mu go ustawić na pełni zamknięte. Musi być lekko otwarte. Po rozgrzaniu silnika i zdjęciu ssania silnik działa normalnie.
4. Normalna rzecz w tym silniku. Kwestia wyczucia. Musisz delikatnie zbić bądź podbić dźwignię i znajdziesz luz. Pojeździsz trochę to wyczujesz. Możesz go zgasić na biegu, możesz również odpalać z wciśniętym sprzęgłem, tym silnika nie uszkodzisz.
Uprzedzę jeszcze Twoje następne pytanie, które zapewne wkrótce zadasz. Dotyczące dziwnych stuków z prawej strony silnika. Typowa przypadłość 400ex, jest to amortyzator drgań skrętnych w koszu sprzęgłowym, który w trakcie eksploatacji łapie luz i sprężyny zaczynają dzwonić. Nie przeszkadza to w eksploatacji, jedynie powoduje dyskomfort w postaci dziwnego dźwięku.