Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Rincon - opinie o regulacji zaworów.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 11:10



Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Rincon - opinie o regulacji zaworów. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.01.2007 15:48
Posty: 40
Quad: Outlander 800XT
PostWysłany: 30.07.2007 09:44 
Shelton a wiesz może czemu w samochodach(tych staryszych, nowszych nie bo są już zawory hydrauliczne) regulacjii dokonuje się co przykładowo 10 000-15 000km-tak przynjamniej twierdzi większosc warsztatów u mnie(i nie tylko) w miescie??
Dlaczego w takim wypadku producent quada np Grizzly 700 zaleca regulacje znacznie wczesniej?Przeciez silnik to praktycznie to samo co samochodowy...Czy wpływ ma to ze silnki quadów są bardziej wysilone?
I ostatnie pytanie, które mnie nurtuje:dlaczego u jednych nieprawdiłowy luz występuje już przy pierwszych 320km a u innych np zawory trzymają prawdiłowy luz nawet przy 1300km?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 30.07.2007 09:47 
Shelton napisał(a):
Tego typu wypowiedzi mnie zabijają.... szczerze, właśnie pierwsza regulacja, sprawdzenie jest kluczowe dla żywotności silnika. W/g manuala do Rincona 680 pierwsza inspekcja po 150 km, następna po 1000km, następna co 2000km.

Często zawory ssące - te o mniejszym luzie mają niewłaściwe luzy. Dzieje się, tak gdyż gniazda zaworów, sprężyny zaworowe i reszta elementów w obrębie głowicy, dociera się i układa.

Brak regulacji to tylko zapowiedź poważnych kłopotów i sporych wydatków. Kompletując silnik z części dla quada pojemności 600-800ccm mamy wydatek rzędu 20-25tys. Silnik jako element naprawczy nie występuje w całości, a używanych jednostek brak - rynek jest jeszcze nie nasycony tego typu częściami.

Z drugiej strony powinienem pisać, że nie należy regulować, wtedy będę jeździł nowym Mercedesem i miał dom z basenem :D [/list]


I wszystko na temat ! Nikt mi nie wmów, że jest inaczej. Reszta to teorie wiejskich mechaników.
Koniec kropka, bo znowu ktoś nie mający racji poczuje się wielce obrażony i będę musiał mu na wtykać. :lol: :uśmiech: :lol:


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 30.07.2007 09:54 
Wszystko zależy, w niektórych samochodach nawet starszych były już systemy płytkowe i wtedy to prawda rzadziej reguluje się zawory - przykład z quadów Suzuki KQ 700. co 5000km

Jeśli zawory są regulowane śrubkowo ;) niestety trzeba częściej. Ja wolę śrubkową regulację - płytki trzeba mieć w zestawie i zdejmować wałek rozrządu, plus smarować je smarem po założeniu dla lepszego ułożenia-dotarcia.

Silniki motocyklowe-quadowe są zupełnie innymi konstrukcjami niż samochodowe - zadasa działania jest oczywiście ta sama :uśmiech:

Yamaha G700 regulacje zaworów:
320km, 1300km, 2500km, 5000km.

Co do różnic w luzach zaworowych w fazie docierania, to ma na to wpływ szereg czynników.

Np. sposób docierania silnika, jakość materiałów, temperatura otoczenia, jakość montażu w fabryce, różnice w spasowaniu części.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.01.2007 15:48
Posty: 40
Quad: Outlander 800XT
PostWysłany: 30.07.2007 10:03 
Shelton napisał(a):
Yamaha G700 regulacje zaworów:
320km, 1300km, 2500km, 5000km.


I tu dzis w moim manualu odkryłem że zawory początkowo :320km, 2500km
A pozniej co każde 2500km i 5000km :D


 
Profil

Rejestracja: 14.04.2007 08:58
Posty: 94
PostWysłany: 03.08.2007 16:07 
siemka ponownie ;)
macię rację,,kto nie chce niech nie zagląda a komu się nudzi niech spojrzy :diabeł: ,rzeczywiscie będzie ciężko spac z myślą,że może z zaworkami cos nie tak ;) ,tak więc luknę dla spokojności.Frapuje mnie jednak jedna sprawa - manual podaje..0,33 na wydechu i 0,15 na wlocie,po kiego diabła podają 0,33 skoro i tak się tego nie ustawi co najwyzej 0,30 mając szczlinomierz listkowy :oczy: :?: :?: Dobrze kumam :idea: :?: Tak więc co lepsze 0,30 czy 0,35 :?:


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 03.08.2007 21:23 
0,30 i jest ok. 0,35 powinno nie wejść lub z mega oporem.


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 70 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.