Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - trx300FW 95r
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 05:07



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
trx300FW 95r 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 16.08.2016 20:41
Posty: 62
Miejscowość: Warmia
Imię: Grzegorz
Quad: Honda TRX300FW 95r
PostWysłany: 25.10.2016 18:41 
trx300FW 95r
Witam.Zakupiłem niedawno ww. model..W ogłoszeniu było BigRed98 sprowadzony z angielskiej farmy.Tak też ma na zbiorniku(Honda BIG RED).Na sprzęcie od przodu wyczytałem TRX 300 FW 95r.Czy to jeden i ten sam sprzęt.?Foutrax czy bigred.takie niejasności mam po rozmowie z ziomkami...

Mnie natomiast interesuje sprawa techniczna..mam tu problem z kopceniem -Ewidentnie bierze olej
oraz hamulce...Jak szukać serwisówki do tego modelu?

-- dodano 25.10.2016 08:10 --

zapomniałem dodać, co mnie niepokoi to smar w dyfrach zamiast oleju..Czy tak ma być?Zaglądnąłem żeby sprawdzić olej i ewentualnie wymienić a okazało się że siedzi tam smar w kolorze masła orzechowego..

-- dodano 25.10.2016 19:41 --

PS: Może nie ten dział więc proszę o przeniesienie do warsztatu jeżeli konieczne :)


Ostatnio zmieniony przez gt82 25.10.2016 18:41, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 29.10.2016 20:34 
Re: trx300FW 95r
Wstaw fotkę. Będzie łatwiej zidentyfikować sprzęta :D .
Co do smaru w dyfrach to pewnie olej nigdy nie był wymieniany. Podobnie miałem w swojej hondzie. Dodatkowo były zużyte uszczelniacze i podciekalo z przedniego dyfra. Zmień olej,pojeździć trochę i wymień ponownie. Co do kopcenia mogą być zużyte pirscienie bądź uszczelniacze na zaworach. Ja robiłem szlif i wstawiłem nowy tłok bo cyl8nder był porysowany. Nie zdiagnozujesz bez demontażu głowicy. Uszczelki dostępne na allegro. Jak szlif to kup tlok jak najbliższy oryginalowi,to znaczynia bez zwiększania kompresji, bo będziesz miał ten sam problem co ja czyli spalanie stukowe.
Manualna kupiłem na angielskim ebay.
Hamulce rozbierz i przeczyśc. Tył jest mechaniczny, więc albo linka albo szczęki. Wszystko do dostania. Przód hydrauliczny , dostępny zestaw naprawczy pompki,tej w klamce. Ja swoją Hondę rozebrane na części pierwsze i złożyłem od nowa. Jak coś to pytaj. Jak będę w stanie pomoc to pomoge :D


 
Profil

Rejestracja: 16.08.2016 20:41
Posty: 62
Miejscowość: Warmia
Imię: Grzegorz
Quad: Honda TRX300FW 95r
PostWysłany: 29.10.2016 21:20 
Re: trx300FW 95r
Hej .Dzięki za zainteresowanie..Jedno zdjęcie jakie dotychczas mam wrzuciłem w dziale z fotami :)
Jeżeli chodzi o olej w dyfrach to problem będzie z jego spuszczeniem :)Ale dam radę.W poniedziałem jadę po olej :)
Tłok cylinder i pierścionki -tą sprawę zostawię do zimy..Jak już za zimno będzie na frajdę w plenerze.Biorę pod uwagę tulejowanie oraz tłok z pierścieniami(namura).Oczywiście komplet uszczelek wraz z uszczelniaczami zaworów...
W sprawie hamulców mogę powiedzieć że linka pracuje.Trzeba troszkę potrzymać i w pewnym momencie załapie..Przód natomiast twardnieje po trzech zaciągnięciach.Może układ zapowietrzony..na pewno od tego zacznę ;)

Dziś natomiast wymieniłem olej w "Front Gear Case Oil" (do tej pory nikt nie powiedział mi jak zwać w ojczystym).190ml do wymiany a zlałem 0,5L.Przy okazji pokusiłem się o sprawdzenie dlaczego nie działa prędkościomierz...
Po odkręceniu tej małej przekładni od frontu okazało się że była ona powodem przecieku i zasyfienia układu...Do tego stopnia że ciężko było ją poruszyć a część łącząca(rureczka przechodząca prze środek wałka) została po prostu ścięta.Przy wybieraniu wszelkich elementów wyciągnąłem także kulkę..W manualu nie przewidziano prędkościomierza najwidoczniej więc proszę o radę..Gdzie jest mejsce tej kuleczki oraz czym zastąpić element zazębiający przekładnię linki z wałkiem..Długość--wygrzebałem ok 1,7 cm plus to co zostało w wałku..


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 30.10.2016 07:48 
Re: trx300FW 95r
gt82 napisał(a):
Front Gear Case Oil

Mówisz o przekładni przykreconej z przodu silnika z wyjściem na przedni napęd? . Nie pamiętam dokładnie ale tam chyba jest śrubka przelewowa, wykrecasz ja i wlewsz olej aż wpłynie z tego otworu. Śrubki powinna być z przodu przekładni mniej więcej w połowie jej wysokości. Nie należy wlewac za dużo oleju bo może uszkodzić uszczelniacze -dotyczy się to wszystkich przekładni, także mostów.

Co do predosciomierza to nie pomogę. U mnie tego nie było.

Oleju do mostów "wchodzi" naprawdę mało. Z tyłu chyba 0,2 l i podobnie z przodu. Jak masz takie masło to wlej do niego 0,2 l oleju i przejedzie kawałek- bez szalenstw i spuść to co tam będzie. Świeży olej powinien rozpuścić masło. Zrób tak ze 2 razy.

Jak będziesz rozbierał cylinder to najpierw zawieź do szlifierza niech pomierzy i powie co i jak. Prawdopodobieństwo wystarczy kupić nadwymiarowy tłok i nie ma potrzeby tulejowania. Po co pchać się w dodatkowe koszty. Jak już będziesz znał skrajny wymiar to zamawiasz tłok i dodajesz wszystko do szlify. Dopasuje cylinder do nowego tłoka.

Hamulce: przód zapowietrzony - zanim zaczniesz odpowietrzac to przygotuj sobie płyn hamulcowy i odkręć pokrywke na zbiorniczku na plyn przy rączce na kierownicy. Wchodzi tam niewielka ilość płynu i podczas odpowietrzania trzeba na bierzaco dolewac bo może ponownie się zapowietrzyc.
Tył- myślę że szczęki są zaolejone. Najlepiej rozbierz i sprawdź. Hamulce jednak powinne być sprawne ;)

Twój model Hondy to tak jak masz na naklejce z przodu. TRX 300 FW i model BIG RED. Mialem dokładnie taka sama tylko inny rocznik - 1989 :D

-- dodano 30.10.2016 08:48 --

Dlaczego nie mogę edytować postu?? Słownik pozmieniał mi słowa wrrrrrrrr. I chcę to skorygować.

Co do nazwy to Big Red to chyba nazwa handlowa. Model to TRX 300 FW i tak podawaj przy zamawianiu części .


Ostatnio zmieniony przez danielski, 30.10.2016 07:48, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 16.08.2016 20:41
Posty: 62
Miejscowość: Warmia
Imię: Grzegorz
Quad: Honda TRX300FW 95r
PostWysłany: 07.11.2016 08:16 
Re: trx300FW 95r
Dokładnie o tej mówię..Mam serwisówkę więc nie ma takiego problemu.. ;) Korek spustu na dole,rewizyjny w połowie a wlew na samej górze..I przy tej właśnie środkowej rewizyjnej śrubie jest dokręcony ten pizdryk na linkę..

Czerwone-Brak bolca i kuleczka mała z tego miejsca wypadła
Zielone tam linka się nasuwa z tym że kiedy tą górę wcisnę za mocno przekładnia się blokuje...Zwróćcie uwagę jak te resztki pogryzły kotrpus przekładni..

-- dodano 07.11.2016 09:15 --

Przód odpowietrzany kilka razy jest lepiej ale nadal słabo...Po zdjęciu gumki lewy odpowietrznik był mokry na czubku..Możliwe że nie zamyka do końca?

W sprawie tylnych?Trzeba zacząć od koła i po kolei rozbierać czy wystarczy samą pokrywkę bezpośrednio przy hamulcach.Kurde urwałem gwint na lince od naciągacza z tyłu."pęcło" przy próbie hamowania ręką..Macie jakiś sposób na to?


Ostatnio zmieniony przez gt82 07.11.2016 08:16, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 177
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Odes 800
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW, Outlander 800 maxXT
PostWysłany: 13.11.2016 19:23 
Re: trx300FW 95r
Z tyłu odkrecasz bęben i zsuwasz go po osi. Odkrecasz ta duża nakrętke i śrubki na oslonie bebna . Zsuwasz oslone,beben i wtedy masz dostęp do szczęk i całego sterowania hamulcem.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.