Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Problem z Felgami i Oponami do Ranchera 420
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 09:59



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Problem z Felgami i Oponami do Ranchera 420 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 31.08.2007 22:30 
Problem z Felgami i Oponami do Ranchera 420
Mam problem z felgami i oponami do ranchera 420,,,
Zacznę od tego oryginalne koła to... przednie: AT24 x 8 12..Koło tylne: AT24 x 10 11...
Czy mogę założyć 12 felgi na Przód i na Tył w komplecie z tymi oponami MUD LITE XL 25x10-12 i MUD LITE XL 25x8-12... I czy nie będzie problemów z tego powodu że oryginalnie felgi to przód 12 cali i tył 11 cali a za łoże 12 cali na przód i tył...
Jakie felgi będą pasowały na ranchera 420 :?: Mi podobają się SS 112 ...
Z góry dziękuje...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 01.09.2007 11:17 
Nie będzie problemu. Tylna felga jest mniejsza po to żeby opona mogła być wyższa( przy tej samej wysokości koła co przednia) i np. lepiej tłumiła dołki. Felgi muszą mieć odpowiedni rozstaw śrub i offset ponieważ w Rancherze felgi przednie i tylne różnią się offsetem! To jest bardzo ważne bo niektórzy o tym zapominają i kupują felgi 4 takie same i tył jest sporo węższy od przodu.
Przeczytaj ten temat żeby tego uniknąć:
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic ... ght=#55553
W jednej tabeli ( w moim poście) nie ma wymienionego Twojego quada, ale teraz jest już aktualny podział gdzie wystepuje Twój quad.

A jeśli chodzi już o wybór felg to możesz sobie wybrać każde z oferty ITP ( oczywiście do 4x4) ponieważ ITP produkuje je do każdego markowego quada.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 01.09.2007 14:26 
Opony 25' to wydaje mi się dobry i optymalny wybór. Felgi 12' możesz zakładać bez problemu jak pisał już wyżej przedmówca.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 01.09.2007 16:32 
Założenie większych kół to nie problem jak się okazuje. Ale czy QUAD dużo stracić na dynamice i będzie słabszy jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat...
A co powiecie na założenie takich oponek przód MUD LITE AT 24x8-12 i tył MUD LITE AT 24x10-11 i bez zmiany felg :) :) kasaka zostanie na osłony czy wyciągarka :) :) sam nie wiem co robić :oczy: :oczy:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 01.09.2007 17:03 
JORGUS napisał(a):
Założenie większych kół to nie problem jak się okazuje. Ale czy QUAD dużo stracić na dynamice i będzie słabszy


Hondy za mocne nie są. Założenie bardziej agresywnej opony plus większy niż standardowy rozmiar zawsze wpływa na osiągi quada.
Ja w Rinconie po zmianie opon z seryjnych na ITP XL (w tym sam rozmiarze co seryjne) zauważyłem delikatny spadek mocy. Najbardziej to czuć przy jeździe po piasku. Tak że sama zmiana na agresywny bieżnik wpłynęła na delikatny spadek mocy, bez kombinowania z rozmiarami.

JORGUS napisał(a):
A co powiecie na założenie takich oponek przód MUD LITE AT


Też myślałem o wersji AT do Hondy. Bieżnik nieznacznie niższy niż w XL (to akurat może w przypadku Hondy być na plus) a opona zdecydowanie lżejsza.
Z tego co pamiętam wersja AT ma też większą liczbę rzędów "jodełek" w porównaniu do XL.
Warto to przemyśleć. Ja ostatecznie wybrałem do Rincona XL ale sam do końca nie jestem pewien czy nie lepsze by były AT.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 01.09.2007 17:20 
Mój Foreman oryginalnie miał 25" ale kupiłem mud-lite XL 26" stracił dużo na dynamice ale w błocie czy w wąwozach jest świetny za to na piaskowych podjazdach jest problem. Jeśli zamierzasz jeździć w terenie błoto, wąwozy woda to tylko mud-lite XL a do Twojego quada w taki teren 25" będzie najlepszym rozwiązaniem . Musisz wiedzieć że mud-lite AT ma dużo dużo niższy bieżnik od XL ( XL produkują od 25" w górę) musisz sobie zadać pytanie w jakim terenie będziesz jeździł. Ja na Twoim miejscu kupił te felgi z większy offsetem , fajna sprawa. Tylko teraz musisz wybrać opony.
Ale to oczywiście tylko moje zdanie, Ty wiesz najlepiej co Ci jest potrzebne i czego chcesz.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 01.09.2007 17:34 
widzę że mamy z kolegą tomo27 inne zdanie na temat wysokości bieżnika więc policzyłem.
XL ma( 1 1/8cala) 2,8 cm wysokości a AT ma( 3/4cala) 1,8cm wysokości .
dane z oficjalnej strony itp.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 01.09.2007 17:40 
Przepraszam za 3 post z rzędu.
podane przeze mnie dane nie są w 100% dokładne. maksymalna pomyłka wynosi 0.75cm


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 01.09.2007 18:06 
Pawel-Pol napisał(a):
widzę że mamy z kolegą tomo27 inne zdanie na temat wysokości bieżnika


Nie mamy innego zdania. Przecież pisałem, że AT mają niższy bieżnik. Chyba, że chodzi Ci o to ,że użyłem słowa "nieznacznie". To pojęcie względne. :lol:
Więc aby być precyzyjnym:
ITP AT - protektor wysokość: 1,91 cm
ITP XL - protektor wysokość: 2,86 cm
a więc różnica w wysokości protektora to 0,95 cm.

I o tym, że do Hondy polecam max 25' też pisałem niejednokrotnie. ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 01.09.2007 18:54 
Coraz bardziej się przekonuje na zamianę felg na 12 i koła 12 XL :) :) ...
większość tras które pokonuje błota przeprawy wodne jazda po lesie, lub z dzieciakami do 30 km jazda po polnych drogach....
Gdy już zakupie felgi z offsetem na tył to będę mógł je założyć do innego QUDA (np ricona) jeżeli tylko spasuje rozstaw śrub :?: :?:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.12.2005 10:51
Posty: 118
Quad: Suzuki LT-R450
PostWysłany: 01.09.2007 22:16 
JORGUS napisał(a):
Gdy już zakupie felgi z offsetem na tył to będę mógł je założyć do innego QUDA (np ricona) jeżeli tylko spasuje rozstaw śrub ? ?


Będzie się dało ale tylne koła będą dużo wystawać poza nadkola, tzn. rozstaw tylnych kół będzie dużo większy od rozstawu przednich kół.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 02.09.2007 20:53 
Już postanowione felgi do zmiany a koła MUD LITE AT 25x8-12 i MUD LITE AT 25x10-12 myśle że te oponki będą dla mnie wystarczające ( zawsze to mniejsze opory niż XL w końcu to 1cm ;) no i lżejsze :) ) .... jutro będę wiedział co jest dostępne a jak nie będzie to się zamówi i poczeka.... czasu mam dużo :) :)
Jak tylko zakupie i za łoże to w stawie fotki
Dziękuje za wypowiedzenie się i doradzenie Pozdrawiam


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.03.2007 21:06
Posty: 577
Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: może znowu kiedyś... na razie TJ
PostWysłany: 02.09.2007 22:53 
Napisz coś o tych oponkach jak je przetestujesz.
Jestem ciekaw jak się będą sprawować na Hondzie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.11.2006 17:43
Posty: 198
Miejscowość: ...KOS...
Quad: H. TRX 500FA Foreman RUBICON 08
Poprzednie quady: G700.H.TRX 400ex.H.Rancher 420.G700. BRP MAX XT-P 1000
PostWysłany: 16.10.2007 20:28 
Witam dziś doszły do mnie felgi i oponki do Quadzika :) :)
Felgi Offset przód 5+2 i tył 2+5 rozstaw śrub 4/110
Opony przód MUD LITE XL 25x8-12 tył MUD LITE XL 25x10-12
Miały być AT ale zakupiłem XL i nie Żałuje, dziś przejechałem 10 km tylko drogi polne i wstąpiłem w błotko :) Oponki spisują się rewelacyjnie jestem BARDZO ZADOWOLONY.... Choć Quadzik stracił troszkę z zrywności ale dla mnie nie zrobiło to większej różnicy....

Image
Image
Image
Image


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 11.01.2006 16:02
Posty: 5042
Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
PostWysłany: 16.10.2007 20:44 
wyglada zajebiscie :)

Mówiłem że będzie Pan zadowolony :D



Miłej eksploatacji :)

_________________
Krzysiek

Z życia forum:
Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 45 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.