Doszły żarówki H6M z odbłyśnikiem, po szybkim teście w ciemnym garażu świecą o wiele lepiej niż stare żarówki gdy ustawi się je na mijania, natomiast gdy ustawię na drogowe gdzieś światło się rozbija i świeci jakby słabiej niż mijania, a może to dlatego że odwrotnie działają niż oryginalne (gdzieś czytałem o tym że przy zamiennikach może się tak wydarzyć) ? Czy przy światłach mijania nie powinien świecić żarnik z odbłyśnikiem a przy drogowych bez odbłyśnika ? przynajmniej tak jest w samochodzie, światła mijania są z odbłyśnikiem a drogowe bez. Na tą chwilę gdy włączę mijania to świeci super, ale świeci ten niższy żarnik bez odbłyśnika, a gdy ustawię drogowe to świeci ten żarnik z odbłyśnikiem który jest wysunięty do przodu lampy i może trochę światło niezbyt pada na odbłyśnik lampy, bo w oryginalnej żarówce żarniki są na tej samej wysokości, a w H6M jeden jest wyżej drugi niżej. Przetestuję jeszcze w nocy jak to wygląda, ogólnie nie przeszkadza bo i tak na drogowych mam podłączone halogeny Hella
Jutro mają dojść H6H które są identyczne jak te oryginalne, bez odbłyśnika, dwa żarniki na tej samej wysokości, zobaczę sobie i zdecyduję które
Dzięki
Wojtekk za pokierowanie mnie w sprawie tych żarówek
-- dodano 26 Wrz 2014 23:43 --W końcu miałem czas zrobić testy obu żarówek, posiadam zarówno komplet H6M z odbłyśnikiem jak i H6M bez odbłyśnika które zaproponował
Wojtekk - identyczne jak STANLEY 12V 30/30W które były oryginalnie założone. Trochę to nazewnictwo jest dziwne, bo miałem szukać H6H, kupiłem H6H ale na opakowaniu było napisane H6M, po kontakcie ze sprzedającym stwierdził że to bez znaczenia bo one wszystkie są H6M, ile w tym prawdy nie wiem.. nieważne.
Więc trochę je potestowałem, zarówno żarówki H6M 35/35W z odbłyśnikiem jak i H6M (H6H) 35/35W bez odbłyśnika. Tak więc teoretycznie oba komplety o takiej samej mocy. Zrobiłem testy zarówno w zamkniętym garażu jak i w nocy przed garażem, muszę przyznać że podobne żarówki o takiej samej mocy zachowują się i świecą zupełnie inaczej.
przejdźmy do rzeczy.
Jeśli chodzi o H6M z odbłyśnikiem to sądziłem że będzie to kiepsko działać ze względu na inną budowę żarówki, ale się myliłem, żarówka świeci jaśniejszym światłem i światło to jest bardziej rozproszone, więc lepiej widać co się dzieje przed quadem, do tego po przełączeniu na światła drogowe zasięg ich świecenia jest wyższy od odpowiednika bez odbłyśnika. Jedyną wadą jaką zaobserwowałem to odwrócone działanie, na mijaniach mam drogowe, a na drogowych mam mijania, ale to kwestia zamiany kabelków
Jeśli chodzi o H6M bez odbłyśnika to mimo takiej samej mocy jak odpowiednik z odbłyśnikiem świecą słabszym światłem, są mniej jasne, bardziej skupiają światło w punkcie, przez co światła mijania skupiają się na strefie w którą świecą i nic poza tą strefą nie widać, to samo z drogowymi, świecą tylko tam gdzie pada światło i nie rzucają takiej jakby dodatkowej łuny światła jak odpowiednik z odbłyśnikiem która to daje dodatkowy zakres widzenia co się dzieje dalej.
Poniżej zamieszczę kilka fotek z porównań, może na nich będzie widać lepiej co mam na myśli.
Tak więc podsumowując, raczej pozostanę przy H6M 35/35W z odbłyśnikiem, dlatego że dają jaśniejsze światło, mają lepszy zasięg świecenia i bardziej rozpraszają światło, a nie skupiają w punkcie co się lepiej przyda w terenie. Mam nadzieję że temat przyda się komuś kto w przyszłości będzie miał podobny dylemat co ja.
POZDRO !