Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Uszczelka pod głowicą
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 20:42



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Uszczelka pod głowicą 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 14.09.2013 18:21
Posty: 18
PostWysłany: 12.04.2020 07:51 
Uszczelka pod głowicą
Witam, quad to Kodiak 450 2005r, kupiłem go 2 lata temu i trochę ubywał olej i płyn chłodniczy więc wymieniłem pierścienie i uszczelkę pod głowicą ponieważ okazała się że jest już "wydmuchana" i przez 2 lata było dobrze, ani grama ubytków, aż do wczoraj. Uszczelka pod głowicą znów poszła. I moje pytanie brzmi od czego mogła się znów uszkodzić, nie problem mi założyć nową ale coś musi być przyczyną że po około 2000km znów się uszkodziła :płacz:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 12.04.2020 13:19 
Re: Uszczelka pod głowicą
Mierzyłeś głowice czy nie ma zbyt dużych odkształceń (cylinder też)
śruby czy nie są wyciągnięte , jakim momentem dokręcałeś i czy klucz dobrze wyskalowany itd
przyczyn może być wiele od błędu montażu do pękniętej głowicy
zbyt mało napisałeś co i jak było zrobione


 
Profil

Rejestracja: 14.09.2013 18:21
Posty: 18
PostWysłany: 13.04.2020 17:10 
Re: Uszczelka pod głowicą
Nic nie mierzyłem i głowicę przykręcałem zwykłą grzechotką a nie kluczem dynamometrycznym, nie wiedziałem że ma to jakieś duże znaczenie. A istnieje możliwość że uszczelka szybko niszczy się od przegrzewania ? Ponieważ ten czujnik temp. co jest w głowicy prawdopodobnie nie działa ponieważ grzałem go dosyć długo i ta czerwona kontrolka nie zapala się a czujnik temp. który włącza wentylator na chłodnicy był odłączony... i być może zawór wydechowy jest nieszczelny ponieważ podczas szybkiej jazdy gdy odpuszczę gaz strzela w wydech i w necie piszę że to właśnie może być od nieszczelnego zaworu. No i oby dwa zawory mogły mieć już rozregulowane luzy ponieważ od kupna ich nie regulowałem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 13.04.2020 17:21 
Re: Uszczelka pod głowicą
jeżeli ci się grzał tak że wyrzucało płyn albo były jego braki to uszczelka mogła ucierpieć .
Ale mi się wydaje że wina za krótki żywot uszczelki jest to że zostało to poskładane tak z dupy (oby głowicy nie pokrzywiło )
Samo strzelanie w wydech może powodować mnóstwo rzeczy
fazerr napisał(a):
No i oby dwa zawory mogły mieć już rozregulowane luzy ponieważ od kupna ich nie regulowałem

:szok: Jak to nie regulowałeś skoro ściągałeś głowice i wszystko rozbierałeś , to jak Ty to poskręcałeś :?:


 
Profil

Rejestracja: 14.09.2013 18:21
Posty: 18
PostWysłany: 13.04.2020 18:47 
Re: Uszczelka pod głowicą
Normalnie, rozkręciłem, wymieniłem pierścienie, uszczelkę pod głowicą i cylindrem i skręciłem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 14.04.2020 05:38 
Re: Uszczelka pod głowicą
Tak ale żeby ściągnąć głowice to musiałeś rozebrać rozrząd i wałek zaworowy


 
Profil

Rejestracja: 14.09.2013 18:21
Posty: 18
PostWysłany: 14.04.2020 19:07 
Re: Uszczelka pod głowicą
Tylko do ściągnięcia był łańcuszek z tej zębatki w głowicy, ale mniejsza o to. Możecie powiedzieć czy termik wentylatora chłodnicy jest ważnym elementem bo widzę że go nie ma i jest przerobione że działa bez niego wentylator i nie wiem czy jest sens zamawiania go i podłączania.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 15.04.2020 06:02 
Re: Uszczelka pod głowicą
Niewiem jak masz go podłączonego ale jak działa to ok
co do zaworów to wystarczyło wsadzić blaszke i sprawdzić jak się to miało rozebrane, podczas ściągania głowicy wszystko regulujemy i sprawdzamy zawory itd
co do zakładania samej głowicy to długi temat ale tak w skrócie
jeżeli wypaliło uszczelke to jest prawdoipodobieństwo że w miejscu wypalenia jest dołek , głowica jest najbardziej obciązonym termicznie elementem w silniku dlatego jest to tak ważne żeby wszystko było idealnie proste i spasowane
śruby to takie spręzyny dociąga się je odpowiednią procedurą żeby się rozciągły
ważne zatem żeby śruby nie były poprzeciągane (poprzeciągane śruby tracą swoje właściwości ) gwinty muszą być wyczyszczone i odtłuszczone (ma to ogromny wpływ na dociąganie sruba powodujaca opór na gwincie dociągana tym samym momentem generuje mniejszą siłe dokręcenia i to znacznie ) , potem nanosimy olej montazowy lub silnikowy na gwinty przed skrecaniem ale tak żeby nie ociekały a były tylko tłuste
głowica pracując termicznie zmienia wymiary dlatego śruby podczas tej pracy muszą się rozciągać i powracać utrzymując równomierny docisk głowicy do cylindra
nigdy nie dociągamy większym momentem niż ten z dokumentacji ponieważ dokręcenie pow zadanego momentu może wyjść poza zakres plastyczności takiej śruby a wtedy sruba po rozciągnieciu nie powraca i mimo większej siły dociągniecia nie generuje odpowiedniego docisku
co do samej procedury to nie potrzebujemy klucza dynamometrycznego bo możemy improwizować przeliczając daną siłe na ramie , mierzac wagą itd ale nie polecam najtańszy klucz dynamo to koszt ok 30zł i możee nie jakiś tam precyzyjny ale da nam jakiś tam + - zblizony wynik


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.