Autor |
Wiadomość |
robert2309
Rejestracja: 09.09.2007 16:02 Posty: 894 Miejscowość: Piątnica
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Polaris Predator 500, Honda Rincon 650, Rincon 680, Grizzly 660, 700, 700 EPS, YFM 700 Raptor, YFZ 450, Sportsman 850 XP, Sportsman 800 EF
|
Wysłany: 07.02.2008 23:39
Oleje zmieniam zawsze na czas - w silniku.
_________________ EQUIPE Polaris
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 07.02.2008 23:51
W wielu miejscach są dobre serwisy-wystarczy poszukać.
|
|
|
|
robert2309
Rejestracja: 09.09.2007 16:02 Posty: 894 Miejscowość: Piątnica
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Polaris Predator 500, Honda Rincon 650, Rincon 680, Grizzly 660, 700, 700 EPS, YFM 700 Raptor, YFZ 450, Sportsman 850 XP, Sportsman 800 EF
|
Wysłany: 08.02.2008 07:29
Potrafia tam zmienić filtr, olej a resztę to zgadują?
_________________ EQUIPE Polaris
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.02.2008 09:32
Masz widzę jakieś traumatyczne przeżycia z serwisami ;(
|
|
|
|
robert2309
Rejestracja: 09.09.2007 16:02 Posty: 894 Miejscowość: Piątnica
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Polaris Predator 500, Honda Rincon 650, Rincon 680, Grizzly 660, 700, 700 EPS, YFM 700 Raptor, YFZ 450, Sportsman 850 XP, Sportsman 800 EF
|
Wysłany: 08.02.2008 21:06
Przynajmniej w mojej okolicy nie ma serwisu, który jest godny polecenia.
_________________ EQUIPE Polaris
|
|
|
|
valdar
Rejestracja: 09.10.2007 19:41 Posty: 142 Miejscowość: Jastrzębie - Zdrój
Quad: Yamaha G - 7
|
Wysłany: 27.10.2010 22:56
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Grizzly 700 na który punkt na kole magnetycznym ustawić ? Bo mam dwa ( I ) i ( H coś jak litera h )
|
|
|
|
martinluterking
Rejestracja: 26.02.2008 21:05 Posty: 130 Miejscowość: Dolnoslaskie
Quad: Yamaha Grizzly 700 FI EPS
|
Wysłany: 08.11.2010 12:46
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Witam wszystkich ja właśnie sprawdziłem luzy na zaworach pierwszy raz po przejechaniu 3000km i jest wszystko ok maxymalne wartości więc nie wiem czy czasem nie jest to naciąganie ludzi na zbędne wydatki z tym sprawdzaniem po 350km to jest chyba jakies robienie sobie jaj z Yamahy Nasze quady nie sa produkowane przez jakiegoś Kowalskiego tylko przez YAMAHE materialy sa wysokiej jakosci a nie z plasteliny. Dodam że mój quad jezdzi rekreacyjnie i nieraz ciaga około tony drzewa.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.11.2010 13:16
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
martinluterking napisał(a): Witam wszystkich ja właśnie sprawdziłem luzy na zaworach pierwszy raz po przejechaniu 3000km i jest wszystko ok maxymalne wartości więc nie wiem czy czasem nie jest to naciąganie ludzi na zbędne wydatki z tym sprawdzaniem po 350km to jest chyba jakies robienie sobie jaj z Yamahy Nasze quady nie sa produkowane przez jakiegoś Kowalskiego tylko przez YAMAHE materialy sa wysokiej jakosci a nie z plasteliny. Dodam że mój quad jezdzi rekreacyjnie i nieraz ciaga około tony drzewa. Fizyka i chemia oraz matematyka rządzą się innymi prawami, niż naciągany marketing. Jakość Yamahy jest naprawdę dobra w porównaniu do innych marek, ale chodzi o coś zupełnie innego. Zawory przy przebiegu 350km potrafią być podparte. Wszystko zależy o egzemplarza i stylu jazdy.
|
|
|
|
martinluterking
Rejestracja: 26.02.2008 21:05 Posty: 130 Miejscowość: Dolnoslaskie
Quad: Yamaha Grizzly 700 FI EPS
|
Wysłany: 08.11.2010 13:35
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Wszystko się zgadza ale żeby wmawiać ludziom że jak nie sprawdzą zaworów na pierwszym przegladzie to będzie remont silnika to lekka przesada jak pisałem u mnie po 3000km jest wszystko ok. A nie wszyscy na tym forum biorą udział w jakis przeprawach. Jak by japończycy robili sprzęt za tą kasę i zaraz miał by się rozpaść bo ktoś nie sprawdził zaworów na czas to nikt by go nie kupował. Podkreslam jeszcze raz że to nie robi jakiś Kowalski. Właśnie taki sprzęt ma wytrzymywać większe przeciążenia a nie zaraz się psuć.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.11.2010 13:47
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Mity i jeszcze raz mity. Może się tak zdarzyć, że zawór będzie podparty i nastąpi awaria. Lepiej sprawdzić niż nie sprawdzić. Szkoda mieć problemy. Ja miałem parę przypadków, gdzie sprzęt miał wadę fabryczną przy zerowym przebiegu i nie sprawdzenie jej przy np. 350km - skończyło by się generalką silnika.
|
|
|
|
martinluterking
Rejestracja: 26.02.2008 21:05 Posty: 130 Miejscowość: Dolnoslaskie
Quad: Yamaha Grizzly 700 FI EPS
|
Wysłany: 08.11.2010 14:06
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Osobiście jak bym miał mechanikę zwiazaną z quadami to bym mówił że trzeba co 500km sprawdzać zwłaszcza że we wrocławiu zawołali mi 500zł za sprawdzenie a spytałem się dla jaj ile biora za coś co jest warte z 40-50zł jak może wyjechać silnik z fabryki z wadą to oni nie sprawdzaja ich na chamowni
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.11.2010 16:22
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
500pln za zawory?
|
|
|
|
valdar
Rejestracja: 09.10.2007 19:41 Posty: 142 Miejscowość: Jastrzębie - Zdrój
Quad: Yamaha G - 7
|
Wysłany: 08.11.2010 22:48
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
A jak wygląda sprawa z luzami na zaworach ponad normę. Też mogą być jakieś następstwa ? Czy tylko przeszkadzające stukanie zaworów ?
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 08.11.2010 23:37
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Cytuj: Luz zaworowy [edytuj] Nagrzewanie się zaworów w czasie pracy silnika powoduje ich wydłużanie. Na skutek tego zawór może nie zamykać się całkowicie. Również zużycie gniazda zaworowego następuje szybciej, niż krzywki na wałku rozrządu, co może przyczyniać się do utraty szczelności zaworu i spadku mocy silnika. Utrata szczelności grozi nadtapianiem gniazd zaworowych (a więc zużyciem przylgni zaworowej) oraz grzybka zaworu, ponieważ gorące spaliny przepływając wokół niedomkniętego zaworu powodują nadmierne grzanie się tych elementów. Aby zapewnić szczelność zaworów przewidziany jest konstrukcyjnie luz zaworowy, w postaci minimalnego odstępu między określonymi elementami w mechanizmie rozrządu. Ten odstęp w zależności od konstrukcji silnika, typu rozrządu, zastosowanych materiałów, zmniejsza się lub zwiększa w miarę wzrostu temperatury pracy silnika. Zbyt mały luz zaworowy (lub jego brak) może powodować nie domykanie się zaworów, natomiast luz nadmierny powoduje spadek mocy, zwiększa hałas pracy silnika, i przyczynia się do nadmiernego zużycia układu rozrządu. W celu ustalenia luzu zaworowego stosuje się różne metody regulacji. Powszechnie stosowana jest regulacja mechaniczna, "ręczna", typowo za pomocą śrub, czasem płytek lub wymiany innych elementów pośrednich - producent silnika podaje zalecane wartości luzu zaworowego (w setnych i dziesiątych częściach mm), przeważnie w odniesieniu do zimnego silnika. Czasem stosuje się regulację automatyczną (właściwie - kasowanie nadmiernego luzu) za pomocą rozwiązań mechanicznych lub hydraulicznych. W niektórych rozwiązaniach występuje hybryda regulacji ręcznej i automatycznego kasowania (np. wstępnie ustala się luz ręcznie, "klasycznie", ale w układzie występują popychacze hydrauliczne, kasujące luzy w czasie pracy). Luz zaworowy powinien być sprawdzany przy okresowych przeglądach silnika w terminach określonych przez producenta (zależnie od przebiegu lub okresu pracy silnika). Jeśli nie przewidziano automatycznej korekty, to w miarę potrzeby należy dokonać regulacji luzu zaworowego zgodnie z zaleceniami obsługi danego typu silnika - należy przy tym szczególnie zwracać uwagę na możliwe różnice w wymaganiach dla luzu zaworów dolotowych i wylotowych, np. nie pomylić zaworów przy zwartej zabudowie głowicy silnika. Luz zaworowy jest mierzony przeważnie za pomocą szczelinomierza.
|
|
|
|
valdar
Rejestracja: 09.10.2007 19:41 Posty: 142 Miejscowość: Jastrzębie - Zdrój
Quad: Yamaha G - 7
|
Wysłany: 09.11.2010 09:06
Re: Reg. zaworów Grizzly700 - zrób se sam jakżeś taki Słodowy
Czyli błędna jest teoria że luźne zawory nie są szkodliwe. Że tylko ciasne mogą narobić bałaganu w silniku. Po prostu w jednym jak i w drugim przypadku może być problem. Czyli zawory ustawiamy na środkową wartość tolerancji. Czy tak Shelton . . . ?
|
|
|
|