Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Nowa Yamaha 450R
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 06:05



Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Nowa Yamaha 450R 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 21:41 
Nikt nie wie ile waży bo poprzednio podawana była masa sucha, teraz z płynami.

Prawdopodobnie ma to znaczenie i obstawiam, że za bardzo nie ma różnicy w masie.

W filmiku na stronie Yamahy mówią, że sama rama jest lżejsza o 15% od standardowej.

Co do silników, to poprzednie YFZ miały silnik wspólny z wr, nie z yz. Może teraz będzie lepiej ?

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.07.2007 11:07
Posty: 263
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Yamaha Grizzly 660 2x4
PostWysłany: 10.09.2008 21:52 
Niemcy już testują
http://www.quadjournal.eu/atv-quad/2008 ... n#more-352


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 10.09.2008 21:56 
Coś mi się wydaje, że to z tej samej prezentacji i oficjalnej premiery tylko szybko zamieszczone :?:


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 11.09.2008 13:54 
Shelton napisał(a):
Maszyna w pełni wyczynowa z suchą miską olejową,

A czym się rozni sucha od mokrej i mokra od suchej??

Shelton napisał(a):
Nowe opony firmy Dunlop spec. skonstruowane do tego pojazdu.

Jak zawsze, z przodu już wygladaja na bardziej do jazdy, z tylu dalej jakies takie dunlopowe...
Z rama to bylo nieuniknione, pewno niedlugo wszystkie 450 beda tak mialy, nigdys może quady utulity.
Ciekawe czy kiedys ktoś z producentow wprowadzi fabrycznie wahacze z regulacja karosazu kol, widzialem na stronach usa takie zabawki, ciekawa rzecz.

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 11.09.2008 17:57 
Cytuj:
Niemcy już testują

Ehe testują ...ale w jakim miejscu :D ...tylko pozazdrościć :zły:

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 11.09.2008 19:04 
Cytuj:
Miska olejowa to pojemnik na olej smarujący silnik, umieszczony poniżej wału korbowego. Do lat 70. XX wieku wykorbienia wału bywały zanurzone w oleju, dzięki czemu część smarowania odbywała się rozbryzgowo. Obecnie tego rozwiązania już się nie stosuje. Olej z miski jest zasysany przez tłok pompy olejowej i pod ciśnieniem dostarczany do wszystkich wymagających tego elementów jednostki napędowej. W autach wyczynowych stosowana jest tzw. sucha miska olejowa. W tym rozwiązaniu nie ma miski olejowej w normalnym opisanym wyżej znaczeniu, a olej przechowywany jest w oddzielnym od silnika zbiorniku, skąd zasysa go pompa i doprowadza pod ciśnieniem do miejsc smarowania. Zaletą suchej miski jest dostępność oleju dla pompy zawsze, niezależnie od położenia auta i przeciążeń które mogłyby spowodować wynurzenie się tłoka pompy z oleju. Dodatkowym plusem jest zmniejszenie wysokości silnika i obniżenie środka ciężkości.

Źródło: Auto Świat LEKSYKON TECHNIKA MOTORYZACJI


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 11.09.2008 21:58 
Noo, to w takim razie ta sucha miska to super bajer :D

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.06.2007 21:38
Posty: 104
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
PostWysłany: 11.09.2008 22:46 
Chłopaki W DE mają gdzie testować takie maszyny. Co myślicie da rade LTR przy nowej YFZ? chodzi o czysto techniczne rozwiązania Rider to inna bajka :)


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 12.09.2008 05:47 
Perek napisał(a):
da rade LTR przy nowej YFZ?

A dlaczego nie :?: Przecież YFZ właśnie się do niego zbliża, w pewnych miejscach może być lepszy (choćby ciekawsze rozwiązanie ramy, układ kierowniczy, cyngiel) ale generalnie to ta sama klasa i nie można mówić, że któryś nie da rady, za bardzo są podobne 8)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.06.2007 21:38
Posty: 104
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Quad: SuZi 400
PostWysłany: 12.09.2008 08:06 
wiesz FIŚMAN pytam bo czaje się na jakieś 450 ale to już nie w tym sezonie mam już model wybrany model ale nie będę mieszał w tym dziale


 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 13.09.2008 07:16 
Rozumiem, nie chcę spekulować ale ...chyba koledze Perkowi wpadła w oko 450 od Kawy :lol:

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.12.2006 19:19
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
Quad: W marzeniach Outlander 800 X MR
PostWysłany: 15.09.2008 18:02 
Jestem ciekaw jakie będą wrażenia Jacka Bujańskiego z jazd nową 450-tką. :bezradny:
Kamikazeeee Yamahę będzie testował Jacek Bujański bo tak napisał Shelton: ,,Co do nowinek i wrażeń Jacka Bujańskiego będziemy więcej wiedzieli może w tym tygodniu"

Pozdrowienia

_________________
Piasek, Błoto, Żwir po to się żyje


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.12.2006 19:19
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
Quad: W marzeniach Outlander 800 X MR
PostWysłany: 15.09.2008 18:13 
http://www.lambo.com.pl/technika/miska/index.php to jest opis suchej miski olejowej. Nie wiem który z tych opisów jest prawidłowy, niech wyrazi się fachowiec? :?:

_________________
Piasek, Błoto, Żwir po to się żyje


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 06.04.2007 11:23
Posty: 306
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: I po raptorze,teraz Can-am Spyder rekreacyjnie
PostWysłany: 15.09.2008 18:34 
Przecież Yamaha suchą miskę miała już w tenere 660,przekładałem kiedyś z tego silnik do składaka quada.Nawet się nie przyjrzałem jak to jest w raptorze 660(myślałem że jest tak samo).W motorze olej był w ramie.

_________________
Pozdrawiam Z


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 18.09.2008 19:14 
Nowy filmik z Dealer Expo w Las Vegas:
http://www.atvondemand.com/index.php?page=videos&section=memberview&vid_id=100214

Wiele ciekawych, ale bardzo technicznych informacji.
Dla tych, którym nie chce się oglądać bądź/i nie znają angielskiego streszczenie:

- blok silnika został wzmocniony i jest większy, żeby wytrzymywać większą moc

- podano o ile zwiększyły się wymiary wału, a przez to zwiększyła się wytrzymałość

- wałek zdawczy został pogrubiony, tryby w skrzyni też

- każdy bieg jest "wyższy" o 2%

- wał jest niżej o 6,5mm w porównaniu do poprzedniej YFZ (niżej masa)

- wahacz z przodu jest ze stali (a z czego był?)

- amortyzator z przodu jest grubszy o 6mm, ten drążek w środku amora jest o 1,5mm grubszy (shaft)

- ilość oleju w amortyzatorze zwiększyła się o 157cm sześciennych

- wytłumaczone co to jest "kashima coating" - proces pokrywania amortyzatora, który pomaga w odprowadzaniu ciepła, amortyzatory dłużej zachowują pełną sprawność (w normalnych amortyzatorach po zagrzaniu oleju jakość amortyzacji zdecydowanie spada)

- kąt ramy z przodu został zmieniony z 8 stopni do 11, co ma pomagać przy przejeżdżaniu przez nierówności, a zwłaszcza przez "tarkę", "bumps". Kiedy cały quad przechyla się do przodu i uderzenie w czoło przeszkody powoduje, że amortyzacja nie działa tak jak potrzeba. Przez zmianę kąta, ma podobno lepiej amortyzować takie sytuacje.

- amortyzator z tyłu grubszy o 8mm, "drążek" o 2mm - regulacja hi/lo dobicia + odbicie

- wahacz tylny jest porządniejszy, widać to na filmie

- nowa tarcza hamulcowa jest o 15% lżejsza od standardowej

- stelaż (subframe) podobno wygląda tak samo ale nie jest tym samym :) Mocowania zostały wzmocnione, struktura jest mocniejsza i dodano metalową poprzeczkę zamiast aluminium (cholera, wczoraj zauważyłem, że znowu moja pękła ;P)

- zbiorniczek płynu hamulcowego w idealnie dostępnym miejscu pod siedzeniem

- co do silnika - wibracje zostały zdecydowanie zmniejszone poprzez poprawienie wałka wyrównawczego (counter ballancer) z 70% wibracji do 100%. Podobno zdecydowanie zredukowana wibracje na podnóżkach i na kierownicy.


Teraz trochę o akcesoriach GYTR:

- nowy tłok 13.2:1 :D
- nowe wałki (jeszcze nie ukończone). W obecnej praktycznie nie ma lepszych wałków niż seryjne Yamahy! Więc pewnie też nie będzie warto kupować ;P
- zrywka wpinana w instalacje przez wtyczki (super :)
- Power Commander? Słabo widać, ale wygląda na oryginalny Power Commander, nie wymysły typu yoshimura PIM do Suzuki ltr
- nowy wydech
- głowica (wyciągasz z pudełka całą KOMPLETNĄ tuningowaną głowicę), obrabiana metodą CNC (sterowana przez układ komputerowy, nie ręcznie). Kto wie co dokładnie, ale powiększone kanały dolotowe/wylotowe, splanowana, wałki

WOW teraz wyniki modyfikacji
- wydech 20% wzrostu mocy w 95% zakresu obrotów i 10% w wartości maksymalnej
- cały pakiet (tłok, głowica, wydech) jakieś 30% wzrostu mocy


Co do suchej miski olejowej, to taka jest od zawsze w YFZ! Ten zbiornik zewnętrzny to właśnie typowy zbiornik dla "suchej miski". Jedyne co zrobili to zintegrowali zbiornik z silnikiem przez co możemy wyciągnąć cały silnik łatwiej i nie ma tylu przewodów (przy okazji jest o 300ml mniej oleju w układzie).

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.