Nowy filmik z Dealer Expo w Las Vegas:
http://www.atvondemand.com/index.php?page=videos§ion=memberview&vid_id=100214
Wiele ciekawych, ale bardzo technicznych informacji.
Dla tych, którym nie chce się oglądać bądź/i nie znają angielskiego streszczenie:
- blok silnika został wzmocniony i jest większy, żeby wytrzymywać większą moc
- podano o ile zwiększyły się wymiary wału, a przez to zwiększyła się wytrzymałość
- wałek zdawczy został pogrubiony, tryby w skrzyni też
- każdy bieg jest "wyższy" o 2%
- wał jest niżej o 6,5mm w porównaniu do poprzedniej YFZ (niżej masa)
- wahacz z przodu jest ze stali (a z czego był?)
- amortyzator z przodu jest grubszy o 6mm, ten drążek w środku amora jest o 1,5mm grubszy (shaft)
- ilość oleju w amortyzatorze zwiększyła się o 157cm sześciennych
- wytłumaczone co to jest "kashima coating" - proces pokrywania amortyzatora, który pomaga w odprowadzaniu ciepła, amortyzatory dłużej zachowują pełną sprawność (w normalnych amortyzatorach po zagrzaniu oleju jakość amortyzacji zdecydowanie spada)
- kąt ramy z przodu został zmieniony z 8 stopni do 11, co ma pomagać przy przejeżdżaniu przez nierówności, a zwłaszcza przez "tarkę", "bumps". Kiedy cały quad przechyla się do przodu i uderzenie w czoło przeszkody powoduje, że amortyzacja nie działa tak jak potrzeba. Przez zmianę kąta, ma podobno lepiej amortyzować takie sytuacje.
- amortyzator z tyłu grubszy o 8mm, "drążek" o 2mm - regulacja hi/lo dobicia + odbicie
- wahacz tylny jest porządniejszy, widać to na filmie
- nowa tarcza hamulcowa jest o 15% lżejsza od standardowej
- stelaż (subframe) podobno wygląda tak samo ale nie jest tym samym
Mocowania zostały wzmocnione, struktura jest mocniejsza i dodano metalową poprzeczkę zamiast aluminium (cholera, wczoraj zauważyłem, że znowu moja pękła ;P)
- zbiorniczek płynu hamulcowego w idealnie dostępnym miejscu pod siedzeniem
- co do silnika - wibracje zostały zdecydowanie zmniejszone poprzez poprawienie wałka wyrównawczego (counter ballancer) z 70% wibracji do 100%. Podobno zdecydowanie zredukowana wibracje na podnóżkach i na kierownicy.
Teraz trochę o akcesoriach GYTR:
- nowy tłok 13.2:1
- nowe wałki (jeszcze nie ukończone). W obecnej praktycznie nie ma lepszych wałków niż seryjne Yamahy! Więc pewnie też nie będzie warto kupować ;P
- zrywka wpinana w instalacje przez wtyczki (super
- Power Commander? Słabo widać, ale wygląda na oryginalny Power Commander, nie wymysły typu yoshimura PIM do Suzuki ltr
- nowy wydech
- głowica (wyciągasz z pudełka całą KOMPLETNĄ tuningowaną głowicę), obrabiana metodą CNC (sterowana przez układ komputerowy, nie ręcznie). Kto wie co dokładnie, ale powiększone kanały dolotowe/wylotowe, splanowana, wałki
WOW teraz wyniki modyfikacji
- wydech 20% wzrostu mocy w 95% zakresu obrotów i 10% w wartości maksymalnej
- cały pakiet (tłok, głowica, wydech) jakieś 30% wzrostu mocy
Co do suchej miski olejowej, to taka jest od zawsze w YFZ! Ten zbiornik zewnętrzny to właśnie typowy zbiornik dla "suchej miski". Jedyne co zrobili to zintegrowali zbiornik z silnikiem przez co możemy wyciągnąć cały silnik łatwiej i nie ma tylu przewodów (przy okazji jest o 300ml mniej oleju w układzie).