Model: Yamaha YFZ 450
Silnik i przeniesienie napędu:
Typ silnika: 1 cylinder, chłodzony cieczą, 4-suw, DOHC, 5-zaworowy
Pojemność skokowa: 449 cm3
Średnica x Skok tłoka: 95 x 63,4 mm
Stopień sprężania: 11,4 : 1
Smarowanie: Sucha miska olejowa
Gaźnik: Keihin 39 FCR H
Starter: DC-CDI
Starter: Elektryczny
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Skrzynia biegów: 5 biegów
Wymiary i wagi:
Masa pojazdu w stanie suchym: 159 kg
Długość: 1840 mm
Szerokość: 1170 mm
Wysokość: 1090 mm
Wysokość siedzenia: 810 mm
Rozstaw osi: 1280 mm
Podwozie:teering System: Ackermann
Hamulce przód: Podwójne tłoczki, hydrauliczne, dwie tarcze
Hamulce tył: Podwójne tłoczki, hydrauliczne, tarcza
Opony przód: AT 21 x 7-10
Opony tył: AT 20 x 10-9
Pojemność zbiornika paliwa: 10 litrów
Zawieszenie (Przód/Tył): Niezależne podwójne wahacze - Odkuwany aluminiowy wahacz
Serwis:Olej silnikowy: 10W40 motocyklowy 4T, np. Motul 5100 4T 10W40 (pólsyntetyk), Motul 7100 4T 10W40 (syntetyk), lub inne markowe o takich samych parametrach. (stan sprawdzamy na WKRĘCONYM bagnecie).
Luzy zaworowe: Ssące 0.10 - 0.15 mm
Wydechowe 0.20 - 0.25 mm
Przydatne tematy:-Wymiana oleju YFZ - Klik-Czyszczenie filtra powietrza - Klik-Wybór tuningowych amortyzatorów - Elka czy FOX - Klik-Wybór tuningowych amortyzatorów - Ohlins czy Elka - Klik-Przydatny temat dotyczący gaźnika - KlikRóżne wersje kolorystyczne : Naciąganie łańcucha:Bierzemy duży śrubokręt, wkładamy go pomiędzy zębatkę i trafiamy nim w dziurę która jest z lewej strony wahacza. Luzujemy cztery śrubki z tyłu wahacza (luzujemy, nie wykręcamy ich całkowicie). Teraz regulujemy napięcie łańcucha poprzez pchanie go lekko do przodu lub do tyłu. Jeśli ustawimy już prawidłowe napięcie (łańcuch powinien mieć ok.2-3 cm luzu - góra/dół) to dokręcamy 4 śrubki i wyjmujemy śrubokręt.
Demontaż/montaż ośki:
Zaczynamy od zdjęcia tylnych kół, odkręcamy tylne hubsy, zacisk hamulcowy, tarczę . Zębatki na razie nie odkręcamy. Teraz odkręcamy dwie małe śrubki, które zabezpieczają dużą nakrętkę z prawej strony. Bierzemy duży śrubokręt, wkładamy go pomiędzy zębatkę a wahacz (tak jak przy naciąganiu łańcucha) i odkręcamy dużą nakrętkę. Teraz odkręcamy zębatkę. Bierzemy deskę i młotek, wybijamy trochę ośkę w lewą stronę, jest tam pewna zawleczka, którą trzeba wyjąć, gdy to zrobimy, wybijamy z wieloklinu tą piastę do której przykręcamy zębatkę, to samo z drugiej strony, wybijamy piastę do której przykręcamy tarcze hamulcową. Teraz bierzemy deskę i młotek i wybijamy ośkę w dowolną stronę. Ośka wyjęta. Przy składaniu robimy to samo tylko w odwrotnym kierunku.
Wymiana łożysk i uszczelniaczy tylnej ośi:Zaczynamy od wyjęcia ośki (patrz wyżej). W wahaczu mamy carrer, możemy go wyjąć ale nie musimy. Zaczynamy od wyjęcia uszczelniaczy, bierzemy śrubokręt, i wyjmujemy (po 1 na strunę). Teraz widzimy łożyska, Bierzemy nie dużą rurkę, duży młotek. Nastawiamy rurkę na krawędź łożyska i walimy młotkiem, przestawiamy rurkę, tak aby zahaczała o różne miejsca krawędzi łożysk i walimy młotkiem. Zastrzegam, że z wybiciem łożysk nie będzie łatwo, siedzą tam bardzo dobrze. Po między łożyskami jest aluminiowa tulejka, wiedz uważamy aby jej nie uszkodzić. Gdy wyjmiemy łożyska, czyścimy dokładnie carrer (np. nitrem), diagnozujemy czy nie jest uszkodzony, jeśli wszystko Ok, to wkładamy łożyska, powinny wejść dosyć łatwo, potem uszczelniacze i na koniec trochę smaru na uszczelniacze. Wkładamy ośkę i wymiana zakończona.
Montaż i podłączanie zrywki zapłonu:Zaczynamy od zamontowania zrywki w dogodnym miejscu na quadzie, Zrywkę trzeba podłączyć aby działała. Od zrywki wychodzą dwa kabelki, Bierzemy jeden kabelek (masę) i przymocowujemy go do ramy, można go wsiąść na śrubkę, ważne aby ramę lekko przetrzeć papierem ściernym w celu oczyszczenia z farby. Drugi kabelek wpinamy do białego kabelka. Od magneta idzie wiązka kabli, rozchodzi się na dwie kostki (każda dwu pinowa) szukamy tam kostki z białym i różowym kabelkiem, wpinamy się w biały. Nie przecinamy, tylko wpinamy. Można na wszelki wypadek przylutować i trzeba dokładnie zaizolować.
Pozdrawiam