Autor |
Wiadomość |
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 16.09.2007 14:00
Podstawowe przeróbki YFZ 450
Witam,
Czy ktoś wie coś więcej na temat podstawowych przeróbek quadów Yamahy YFZ 450 ?
Zaliczyłbym do nich:
"cam mod" - czyli modyfikacja rozrządu, przestawiamy wałek wydechowy o jeden ząbek co ma poprawić moc w zakresie średnich obrotów
"clutch mod" - czyli wstawienie jednej tarczy zamiast 2 "podkładek" i jednej o mniejszym tarciu, czyli zrobienie sprzęgła tak jak w motocyklu Yamaha yz450
I chyba najważniejszy czyli:
"oil mod" czy "oil upgrade" - tyczy się to poprawionego dopiero w 2007 roku problemu z obiegiem oleju, a konkretnie natryskiem na dół tłoka/korbę i korbowód. Głównie chodzi o problem z łożyskiem korba - korbowód.
Początkowo w usa robili "oil mod" czyli robili sam natrysk, "oil upgrade" obejmuje jeszcze pompę oleju z 2007, która ma większą wydajność (podobno o 7% większa).
Jeśli chodzi o "oil upgrade" będę robił na pewno, może to pomoże i uchroni przed słynnymi padami tej jednostki.
Do pełni szczęścia jeszcze kolumna kierownicy + 1 cal jak w modelu 2007
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.09.2007 18:51
To pierwsze - ja bym się tym nie bawil, z prostego powodu - przy przestawieniu wałka o zabek, opozniasz, lub przyspieszasz otwieranie się zaworow, zarowno ssacych jak i wylotowych. Efekt jest taki, ze zaczynaja się one otwierac jeszcze podczas wybuchu mieszanki w tłoku - na dluzsza mete temperatura wybuchajacych gazow spalinowych zniszczy przylgnie zaworow (ulegna wypaleniu - ten sam efekt co przy podparciu). I to jedyne co się zmieni - nie zmienisz w ten sposob ani czasu otwarcia, ani wysokosci otwarcia. Do tego potrzebny wałek o zmodyfikowanych krzywkach - im dluzsza, tym większe otwarcie zaworow, im grubsza, tym dluzsze.
Dolozenie dodatkowej tarczy to dobry pomysl, o ile jest na to miejsce.
Podobniez jak i zmiana pompy.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 16.09.2007 19:05
co do modyfikacji z wałkiem nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co dokładnie to daje (poza niby większą mocą).
Jeśli chodzi o ten olej to w 2007 Yamaha dorobiła dysze, która tryska olejem na korbę/korbowód i dół tłoka.
aXcid, może byłbyś w stanie to zrobić? Bo wysyłać pokrywę sprzęgła do USA mi się nie opłaca.
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.09.2007 20:38
Musialbym to dokaldnie obejrzec - na razie nie widze w tym problemu, te moga się zaczac wtedy jak będzie potrzebna modyfikacja pokrywy sprzeglowej - ale też jest to do zrobienia.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 16.09.2007 20:41
No właśnie taka modyfikacja jest potrzebna. Postaram się znaleźć dokładne informacje jak oni to robią, generalnie dodają dysze:
http://www.jtatv.com/Images/Picture%20020.jpg
Przykładowy kit opisany tutaj:
http://www.jtatv.com/yfz450-oil-upgrade-kit.htm
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.09.2007 20:51
Co do sprzegla, to już mam pewna idee, będzie trochę wycinanki ale powinno dac się zrobic. Co do pompy - jesli mialbym ja sama i dysze w reku, to instalacja raczej nie nastreczalaby jakis strasznych problemow.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Łukasz Eliasz
Rejestracja: 23.07.2005 15:07 Posty: 718 Miejscowość: Częstochowa
Quad: Katy
|
Wysłany: 16.09.2007 20:56
Ja mam YFZ z 2007 roku i jestem z niej niezadowolony!!
W ciągu 5 miesięcy zatarłem ją 2 razy. Faktem jest że startuje w zawodach, lecz co każdy wyścig zmieniam olej i filtr oleju. mam również YFZ z 2004 roku i z nią nie miałem takich problemów a też jej nie oszczędzam, zatarła mi się ona dopiero po 2 latach męczarni
_________________ # 463 Quady Śrem Racing Team
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 16.09.2007 21:34
Ja mam od października 2006 YFZ 06 i silnik padł (dosłownie silnik i dosłownie padł) po Krokowej, czyli w połowie lipca z winy tego, że podczas tych zawodów odkręcił mi się stożkowy filtr powietrza i cały syf wlatywał do silnika.
Całkiem możliwe, że quadzik chodziłby dalej, bo przed Krokową nie wykazywał najmniejszych oznak zużycia silnika.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.09.2007 21:51
Łukasz Eliasz, mogles ta wczesniejsza miec lepiej dotarta, lub nieco inny był skład stopu na tłok, ew. powłoki nicasilowej. Bardzo czesto dalsze zycie sprzetu zalezy od jego naprawde pieczołowitego dotarcia- jak się temu nie poswiecisz, to zacierał bedziesz cos co chwila. może też być tak, ze w nowszych sprzetach Yamaha zmniejszyła luz miedzy tlokiem a sciankami cylindra - dzięki takiemu zabiegowi osiagniemy znacznie lepsze uszczelnienie, natomiast zdecydowanie wieksza podatnosc na zatarcia przy słabym dotarciu.
Co do Kamikazeeee, od dawna uwazaalem ze filtry stozkowe to się nadaja...do sprzedazy quada. Sa znane i dobrze wygladaja, natomiast praktyka zdecydowanie pokazuje przewage tradycyjnej gabki nad stozkiem.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Kamikazeeee
Rejestracja: 23.08.2005 16:04 Posty: 1411
Quad: Bashan 110
|
Wysłany: 16.09.2007 22:13
Mądry Polak po szkodzie... O filtrze też to wiem i pierwsze co zrobiłem to wywaliłem ten stożek. Wsadziłem zwykły fabryczny gąbkowy filtr i nie odczułem żadnej różnicy w mocy.
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 16.09.2007 22:35
No ja mam fabryczny + zdjęta pokrywka filtra i przyznaje, że umiejscowienie filtra jest super. Mało brudu się tam dostaje (w porównaniu do Brute Force'a
Z testów w usa widziałem, że twinair doskonale filtruje, więc może nie jest tak źle.
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
witson
Rejestracja: 17.09.2007 10:31 Posty: 8
|
Wysłany: 17.09.2007 10:49
//A może by się zastanowić nad przeczytaniem regulaminu forum? A potem pisać? Zdecydowanie polecam. aXcid
POST WEDYTOWANO ZE WZGLEDU NA NIEZGODNOŚĆ Z REGULAMINEM.
|
|
|
|
TaSmaN!
Rejestracja: 14.11.2005 22:23 Posty: 25
Quad: YFZ, Honda Rubicon
|
Wysłany: 27.09.2007 13:27
Mam pytanie. Co dokładnie daje sciągnięcie pokrywy filtra ?
_________________ Open your eyes, open your mind and try yourself...
|
|
|
|
reggae_boy
Rejestracja: 22.01.2006 21:50 Posty: 304 Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: AC3 4x4
|
Wysłany: 27.09.2007 14:46
Więcej powietrza jest zasysane - zwiększa się przepustowość.
_________________ Pozdrawiam, Paweł
http://www.motocrosssiedlecin.fora.pl
|
|
|
|