Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Pytanie o quady marki Yamaha
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 23.05.2024 11:45



Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Pytanie o quady marki Yamaha 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 14.09.2007 11:14
Posty: 7
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: 09.05.2008 07:01 
Pytanie o quady marki Yamaha
Witam
Stoję przed dylematem jakiej marki quada kupić. Generalnie zostałem przekonany do hondyze względu na małą awaryjność i skrzynię biegów, która nie jest na paski. Lecz wybór na rynku jest niewielki ( moje możliwości finansowe to 15tys, quad przeprawowy). Mam pytanie do Was drodzy użytkownicy maki Yamaha, czy quady tej marki ... się dużą awaryjnością? czy dużym problemem są skrzynie na paski i jak często to trzeba wymieniać (czy musi być do tej wymiany potrzebny specjalista, czyw w zwykłym warsztacie sobie z tym poradzą) no i na koniec jeszcze jedno pytanie jak wygląda sprawa dostępności części zapasowych?
Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.03.2008 11:56
Posty: 74
Miejscowość: Rzeszów
PostWysłany: 09.05.2008 14:19 
Witam do Yamahy jest najwięcej części zamiennych (moim zdaniem )

[edit] / mod

pozdro


 
Profil
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 09.05.2008 23:07 
Cytuj:
[edit] / mod

To forum a nie targ, więc na forum nie handlujemy !


 
Profil WWW
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 10.05.2008 06:12 
Kolego

Honda = Merc

Yamaha = BMW

Bombardier = R8

W każdym dopatrzysz się wad ale to najlepsze co rynek ci daje.

Tak jak nie ma bezawaryjnych aut tak samo jest w quadach - ale wszędzie awaryjność wynika przede wszystkim od złego użytkowania a nie od jakości tych maszyn.

Jak będziesz stosował się do instrukcji obsługi to za 5 lat będziesz nadal szczęśliwym użytkownikiem obu tych marek.

Musisz tylko:
- wymieniać często oleje
- czyścić filtr powietrza
- wymieniać filtr oleju
- pamiętać o stanie oleju
- po topieniu wymieniać olej w dyfrze
- zawsze myć po każdej jeździe
- regularnie robić przeglądy
- wymieniać klocki hamulcowe
- jeździć racjonalnie - nie cały czas na pełnym gazie ale i też nie zapominać że od czasu do czasu trzeba maszynę uruchomić
- przed każdą jazdą rozgrzać (tylko odpalić i czekać) conajmniej przez 10 min
- zawsze wymieniać zużyte elementy eksploatacyjne

- dobrze się bawić

Wtedy będziesz wiedział że albo Grizz albo Honda po 5 latach była trafionym zakupem.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 14.09.2007 11:14
Posty: 7
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: 10.05.2008 06:31 
Witam
Dzięki za opinię. Możecie mi powiedzieć jak jest z tymi paskami w skrzyni, czy częso się trzeba z tym bawić i czy zwykły mechanik sobie z tym poradzi, (chyba to najbardziej mnie wystraszyło)? Sir Adam Jr, nic nie wspomniałeś o Kawasaki, nie brać tej marki pod uwagę?
Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.03.2008 11:56
Posty: 74
Miejscowość: Rzeszów
PostWysłany: 10.05.2008 06:47 
Krz. napisał(a):
Cytat:
[edit] / mod

To forum a nie targ, więc na forum nie handlujemy !


No wiem wiem ale chciałem pokazać mu przykład :D

Pozdro


 
Profil
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 10.05.2008 07:04 
Ja w Grizzly 660 wymieniałem 2 razy pasek - a mam przejechane 8 000 km.

Standardowo producent chyba przewiduje że na 2500 km powinien wystarczyć 1-pasek.
To również zależy od ridera - i jego stylu jazdy.

Jednak jak by nie patrzeć pasek używa 99% firm quadowych w przeprawówkach. Jak by to rozwiązanie było tak kiepskie to nie sądzisz że by dawno odeszli od tej metody napędu?
Przykładowo Arctic Cat który wypuścił quada przeprawowego o pojemności 950 cc też używa paska.

Honda pod tym względem jest unikatowa (masz 3 biegi zmieniane ręcznie lub automatem) a w paskach poprostu dajesz gazu i tyle. Konstrukcje skrzyni pasowych są różne ale zawsze opierają się na pasku.
W Hondzie musisz tylko pamiętać aby zawsze mieć olej w skrzyni - a w Yamasze pamiętać o zużyciu paska i co jakiś czas - np. 2 000 km sprawdzać jego zużycie i jak trzeba to wymienić.

Nie jest to uciążliwe - bo możesz to połączyć z przeglądem quada. który sugeruję zawsze robić w
firmie która się na tym zna.

Kawa też jest świetna.
Generalnie Yamaha, Honda, Bombardier, Kawasaki, Suzuki, Polaris, AC to dobre i sprawdzone firmy - ich sława na poszczególnych rynkach zależy od siły marketingowej danej marki.

W Polsce utarło się że najlepsza pod tym względem "marketingowym" jest Yamaha, potem Honda i Bombardier szczególnie w ostatnich latach dzięki Renegadzie.

Ale jak powiedziałem wcześniej możesz to porównać do rynku samochodowego.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu

Rejestracja: 14.09.2007 11:14
Posty: 7
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: 10.05.2008 12:38 
Czołem
Dzięki za wyjaśnienie kilku kwestii które mnie nurtowały, jeszcze raz dzięki Sir Adam Jr. Teraz jeszcze muszę się rozejrzeć jak sprawa stoji z serwisem poszczególnych marek w mojej okolicy (jak znam życie to nalbliżej mnie, to Warszawa). No właśnie czy jeżeli jest np. salon Hondy (auta) to mogą oni robić i przeglądy quadów (mogą- w sensie czy potrafią). Jeżeli tak mi przedstawiłeś sprawę to mam już trzy marki (Honda, Yamaha, Kawasaki, na Bombardiera i Polarisa jestem za chudy finansowo) w których będę poszukiwał swojego przyszłego quada. Jak wspomniałeś wcześniej o skrzyniach biegów to ze względu na to że i moja żona ma na nim jeździć to najbardziej odpowiedni byłby automat.


 
Profil

Rejestracja: 14.09.2007 11:14
Posty: 7
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: 11.05.2008 09:28 
Kurcze, teraz zobaczyłem jak napisałem" stoi" przepraszam wszystkich za moją ortografię :oops:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.07.2007 17:01
Posty: 258
Miejscowość: Racibórz
Quad: a Bargain, aktualnie Suzuki LTZ
Poprzednie quady: Blaster, Raptor 350, Grizzly 600
PostWysłany: 11.05.2008 09:39 
BoosTone napisał(a):
Witam do Yamahy jest najwięcej części zamiennych (moim zdaniem )

Może i jest ale co z tego, jeśli czeka się na nie wieczność.

Moje oringi do tylniego zacisku hamulca do Yamahy Blaster czekałem grubo ponad miesiąc :szok:

a na zębatkę przednią (część jak najbardziej zużywająca wydawałoby się), która miała być po 3 dniach roboczych (jak zapewniał facet z serwisu), nadal na nią czekam a w czwartek minie 3 tygodnie czekania :zły:

takich przykładów czekania na części Yamahy jest wiele w tym serwisie co zamawiałem, może tylko w tym się czeka :bezradny:

_________________
2 SUW [img]http://bdudar.freehost.pl/emots/rzeznia.gif[\img] 4 SUW


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.05.2006 09:26
Posty: 488
Miejscowość: Warszawa-Wawer
Quad: Rapciuch 700 Special Edition
PostWysłany: 11.05.2008 09:41 
abuno napisał(a):
No właśnie czy jeżeli jest np. salon Hondy (auta) to mogą oni robić i przeglądy quadów (mogą- w sensie czy potrafią

Standardowo , to quady obsługują serwisy motocyklowe .


 
Profil Facebook
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 11.05.2008 17:36 
Jeżeli mówisz o warszawie i najbliższym serwisie to doradzam iść w ciemno do PROATV. Uniwersalni do wszystkich marek.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.01.2007 21:49
Posty: 104
Miejscowość: Daleko..
Quad: Renegade xr and YFZ 450 err ,yfm250r
PostWysłany: 11.05.2008 18:31 
marekxp napisał(a):
Może i jest ale co z tego, jeśli czeka się na nie wieczność.

Moje oringi do tylniego zacisku hamulca do Yamahy Blaster czekałem grubo ponad miesiąc :szok:

a na zębatkę przednią (część jak najbardziej zużywająca wydawałoby się), która miała być po 3 dniach roboczych (jak zapewniał facet z serwisu), nadal na nią czekam a w czwartek minie 3 tygodnie czekania :zły:

takich przykładów czekania na części Yamahy jest wiele w tym serwisie co zamawiałem, może tylko w tym się czeka :bezradny:


Może to zależy z jakiego serwisu się bierze części z centrali w Holandii idą max tydzień półtora jeśli nie ma na magazynie a jak dobry serwis to maja wszystko na stanie przynajmniej ja tak mam 8)

_________________
Ride or Die


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 14.09.2007 11:14
Posty: 7
Miejscowość: Siedlce
PostWysłany: 11.05.2008 19:46 
Czołem
Dzięki, przynajmniej w kwestii serwisu mam już problem z głowy, pozostało mi jedynie zakupić sprzęt, którym mógłbym przyjechać do tego warsztatu :D . Mam nadzieje że trochę poszukam i znajdę coś odpowiedniego.
Pozdrawiam


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 14 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.