Autor |
Wiadomość |
Staszek Fistaszek
Rejestracja: 16.03.2010 14:50 Posty: 964 Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
|
Wysłany: 26.11.2010 22:21
PROBLEM Z OLEJEM
Witam właśnie piszę ode mnie z garażu. Postanowiłem sobie że wyreguluję tylny hamulec. Właśnie skończyłem przeczyściłem sobie od razu cały ten gąszcz sprężynek w okolicach tylnej pompy hamulcowej.
Teraz zabrałem się za sprawdzenie oleju. (tak profilaktyczne bo quad 200kilometrów temu wrócił z przeglądu) I co ja widzę. Klapka osłaniająca bagnet była lekko ciemniejsza przy dolnej krawędzi otwieram i widzę że ta szyjka z bagnetem na końcu również jest ciemniejsza. Domyśliłem się że to olej. Pomyślałem że pewnie jakiś sprytny mechanik nie dokręcił korka i podczas przejażdżki wypompowało mi trochę oleju. Jednak korek nie chciał się odkręcić. Był tak jakby zapieczony. Po odkręceniu gu i sprawdzeniu oleju stwierdzam że poziom oleju nie dosięga nawet bagnetu a to co było na bagnecie po odkręceniu to jakieś czarne błoto.
Panowie poratujcie mnie. Co robić ? Dolać oleju czy zmienić cały olej plus filtr oleju? W niedzielę planuje jazdy tak więc czasu mam mało.
|
|
|
|
radzik
Rejestracja: 20.08.2008 12:51 Posty: 814 Miejscowość: WARSZAWA-YELONKI
Quad: Suzuki Kingquad 750.
Poprzednie quady: Lucky 300,Wolverine 450
|
Wysłany: 26.11.2010 23:54
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Spuść stary olej i nalej nowy razem z filtrem oleju.Dziwne ,że po przeglądzie nie ma oleju Czyżby panowie zapomnieli nalać Udaj się do serwisu w celu wyjaśnienia bo to zgroza
_________________ Nie ważne czym jeżdzisz ważne jak jeżdzisz!
|
|
|
|
Staszek Fistaszek
Rejestracja: 16.03.2010 14:50 Posty: 964 Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
|
Wysłany: 27.11.2010 00:00
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Nie mam już siły na to... ostatnio wracałem bo w książce wpisano wymianę klocków. Ale jak przywieziono mi quada do domu i zajrzałem to były same blachy. Gwarancja się skończyła tak więc zaczynam samemu dbać o sprzęt. Tak jak w G700 zamierzam wymieniać wszystkie oleje co 1000km. Mam Radzik do Ciebie pytanie Castrol Power 1 GPS 4T 10W40 Motul 5100 Ester 10W40 który z tych olej brać? A i filtr oleju jaki jest jego model http://moto.allegro.pl/filtr-oleju-k-n- ... 14430.html http://moto.allegro.pl/kn-204-filtr-ole ... 32671.htmlróżne modele a pasują do wolveriny ?!? A i jaki lać olej do przekładni przód/tył
|
|
|
|
klima
Rejestracja: 18.02.2004 19:52 Posty: 109 Miejscowość: Kraków
Quad: Wolverine 450 2007 - blue :)
|
Wysłany: 27.11.2010 10:38
Re: PROBLEM Z OLEJEM
przepraszam ze dołącze się do pytania ale własnie co ile przelewacie oleje w swoich maszynkach w instrukcji cos tam pisze ale nie wiem czy nie są zbyt rygorystyczni !!! myśle o oleju w silniku i dyfrach
_________________ rosomaki lubią lasy
|
|
|
|
andrzej strzelczyk
Rejestracja: 14.11.2007 18:58 Posty: 554 Miejscowość: Prabuty
Quad: Suzuki Kingquad 700 teraz a póşniej .....?
|
Wysłany: 27.11.2010 14:19
Re: PROBLEM Z OLEJEM
weż motula co ile wymieniać ? są różne szkoły i różnie mówią w serwisach ja osobiście wymieniam oleje w silniku i dyfrach co 800 km jaki olej ? silnik-4T 10w40 najlepiej półsyntetyczny (najbardziej bezpieczny) przód dyfer GL-5 80W90 tył dyfer GL-5 80W90 z wyjątkami gdzie tylny hamulec jest wewnątrz tylnego dyfra to wtedy GL-5 85W140 lub 75W140
_________________ daj przyquad innym
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 27.11.2010 16:48
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Ja leje MOTUL 10w40 ma czerwony kolor,nazwy niestety teraz nie pamiętam moge podesłać w poniedziałek,co do przekładni to leje ten sam co do auta do skrzyń automatycznych.Olej w śilniku wymieniam ci 500km a w przekładniach co 1000km. Pamiętaj że są dwa korki do spuszczania oleju z śilnika! Ja zawsze zostawiam na całą noc i wszystko spłtnie . olej najlepie wymień!!!!!!!!! ale zgłoś to w serwisie!!!!!!!
11
|
|
|
|
klima
Rejestracja: 18.02.2004 19:52 Posty: 109 Miejscowość: Kraków
Quad: Wolverine 450 2007 - blue :)
|
Wysłany: 27.11.2010 18:57
Re: PROBLEM Z OLEJEM
yyyyyyyyy jak są dwa korki do spuszczania oleju z silnika ??? jeszcze się nie bawiłem w wymiane oleju ale w instrukcji widze jeden korek !!!!!!!!! Wojtek przekładnia ma inny obieg oleju niz silnik ?? może głupie pytanie ale w instrukcji nic nie widze na temat wymiany oleju w przekałdni -- dodano 27.11.2010 18:57 --teraz doczytałem i piszaą przekładnia masz na myśli tylny napęd a nie skrzynie rozdzielczą/ biegów jak ja pomyślałem ??? ale tak czy siak gdzie jest drugi korek do silnika ciekawość mnie zżera
_________________ rosomaki lubią lasy
|
|
|
|
wojtekww
Rejestracja: 13.04.2010 21:38 Posty: 1595 Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
|
Wysłany: 27.11.2010 19:31
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Jedem centralnie na środku pod śil a dr w tylnej części śilnika po lewej stronie,ten da śrokku ma śitko metalowe
-- dodano 27.11.2010 20:31 --
najlepiej zadzwon 888751934
|
|
|
|
Staszek Fistaszek
Rejestracja: 16.03.2010 14:50 Posty: 964 Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
|
Wysłany: 27.11.2010 21:46
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Panowie ze względu na to że nie dałem rady zorganizować sobie filtra oleju dolałem na razie castrola a po jutrzejszej jeździe zmienię cały. Co więcej wertując instrukcję natrafiłem na temat sprawdzania oleju w dyfrach. Tak więc odkręcam korek z tył a tam sucho!! Wkładam kawałek papieru i wyjmuje coś co przypomina kakao. Tak więc od razu wsiadłem w samochód z ojcem i pojechaliśmy po olej. Właśnie skończyliśmy wymianę. Całe szczęście że skończyła się gwarancja. Nic mnie nie trzyma w tym druciarskim serwisie. Teraz sam wymieniam wszystko co trzeba. I jak na razie wykonałem w/w czynności. A już ustalone mam że po powrocie z jutrzejszych jazd biorę się za powtórną wymianę olei w przekładniach (liczę na to że tryby się wyczyszczą i zalany olej wystarczy na 1000km a jak nie to czynność powtórzę za następne 200km) oraz wymienię filtr i olej w silniku. A oto zdjęcie oleju z dyfra quada który wyjechał około 300km temu z serwisu (przerwy między przeglądami to około 500km) Olej nie ma wody!!! PODEJRZEWAMY ŻE JEST W QUADZIE OD NOWOŚCI -- dodano 27.11.2010 21:46 --A był bym zapomniał ! Wielkie dzięki dla Krecika który prowadził mnie "za rączkę" i przez telefon odpowiadał mi na pytania dotyczące jaki olej będzie w 100% najlepszy
|
|
|
|
jacekdl
Rejestracja: 11.11.2008 16:48 Posty: 291 Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
|
Wysłany: 27.11.2010 23:21
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Witam, wydaje mi się że raczej na pewno dostała się woda - powstaje właśnie takie mleko, ja też miałem olej w dyfrach od nowości (2000 km) i był normalnego koloru. Tu jest stosowany olej przekładniowy który jest bardzo "żywotnym" olejem. Nie występują w dyfrach jakieś straszne temp. ani przeciążenia więc oleje mają długą żywotność. Jak się nie mylę serwisówka zaleca wymianę co 5000 km.
_________________ Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.
|
|
|
|
Staszek Fistaszek
Rejestracja: 16.03.2010 14:50 Posty: 964 Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
|
Wysłany: 27.11.2010 23:24
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Tak prawda. Moja pomyłka wspólnie doszliśmy na forum że jest to woda z olejem. Problem w tym że w książce jest napisane że olej zmieniono 300km a ja od tamtego czasu nie jeździłem w wodzie tylko szybkie szutry. Ale nie ma co narzekać. Oleje wymienione w obu dyfrach. A w pon następna wymiana. Chcę aby jutro tryby poczyściły się a w pon dostana nowy olej który zmieniać będę systematycznie co 1000km
|
|
|
|
Użytkownik usunięty
|
Zbanowany |
Rejestracja: 24.09.2008 06:31 Posty: 2921
|
Wysłany: 27.11.2010 23:31
Re: PROBLEM Z OLEJEM
zatem w drugim,założonym przez siebie poście wyprostuj sytuację, żeby nie było zamętu
|
|
|
|
Staszek Fistaszek
Rejestracja: 16.03.2010 14:50 Posty: 964 Miejscowość: Warszawa- Siekierki
Quad: G700 WTHC, G700 , G350
Poprzednie quady: очень
|
Wysłany: 27.11.2010 23:44
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Tak mam nadzieję że sprostowałem. A jeżeli uważasz że jest coś źle to możesz dodać coś od siebie. tak jak napisałem nie zamierzam szukać winnego to tylko taki przykład z życia wzięty że czasami coś jest na papierze a w rzeczywistości nie ma.
Pozdrawiam
|
|
|
|
Użytkownik usunięty
|
Zbanowany |
Rejestracja: 24.09.2008 06:31 Posty: 2921
|
Wysłany: 28.11.2010 00:11
Re: PROBLEM Z OLEJEM
czasem emocje biorą górę bo to przecież idzie o naszego ukochanego quadzika!
Spoko, wszystko wyjaśnione i po sprawie.
U siebie po każdym "mokrym" lataniu staram się zaglądnąć do dyfrów czy nie ma wody. W Twoim przypadku można to zrobić np zanurzając - wkładając przez otwór trytytkę, najlepiej czarną.
Nie otrzymałeś specyfikacji od serwisu co bylo robione w Twoim quadzie na ostatnim przeglądzie?
|
|
|
|
radzik
Rejestracja: 20.08.2008 12:51 Posty: 814 Miejscowość: WARSZAWA-YELONKI
Quad: Suzuki Kingquad 750.
Poprzednie quady: Lucky 300,Wolverine 450
|
Wysłany: 28.11.2010 00:25
Re: PROBLEM Z OLEJEM
Ale lipa no słów mi brakuje -oj pojechał bym do tego serwisu i rabanu narobił bo to jawne skur......two Ja wszystko serwisuje w Łomiankach wiesz gdzie co 1000km dyfry i silnik ale zawsze mam to co mi mówią i za co płacę nie małe pieniądze.
_________________ Nie ważne czym jeżdzisz ważne jak jeżdzisz!
|
|
|
|