Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.12.2014 16:21



Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Wymiana uszczelniaczy w tylnym moście 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.04.2010 22:38
Posty: 1607
Miejscowość: Ruda Śląska
Quad: Can-Am Outlander
PostWysłany: 25.06.2011 00:26 
Wymiana uszczelniaczy w tylnym moście
Pozwolę sobie pokazać jak wymienić uszczelniacze w tylnym moście,ja wymieniałem też łożyska ale zapomniałem porobić fotki więc postaram się to opisać!

Krok pierwszy
podnosimy quada i ściągamy koła
Image

Uploaded with ImageShack.us
[b]Większość prac będzie robiona przy lewym kole a do ich wykonania będziemy potrzebować
śrubokręt płaski
kombinerki
mocny klucz nasadowy 24
łyżka monterska albo coś podobnego
no i młotek bo bez młota to nie robota :D
Po zdjęciu koła ukarze się ten widok
[/b]
Image

Uploaded with ImageShack.us
Żeby dostać się do nakrętki musimy zdjąć osłonę gumową
Image

Uploaded with ImageShack.us
Następnie musimy wyjąć zawleczkę
Image

Uploaded with ImageShack.us
Następnie odkręcamy nakrętkę koronkową kluczem 24
W tym celu dżwignię zmiany bieg. przełączamy na P i koła mamy zablokowane
Image

Uploaded with ImageShack.us
Odkładamy na bok nakrętkę i podkładkę
Image

Uploaded with ImageShack.us
Ściągamy piastę koła
Image

Uploaded with ImageShack.us
Po zdjęciu piasty ręką wyciskamy półoś tak żeby szło wyjąć tarczę hamulcową
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url
Teraz przechodzimy do koła prawego i delikatnie wyciągany półoś
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

[b]Po wyjęciu półosi bierzemy się za wyjęcie starych uszczelniaczy :D jest to proste wystarczy podważyć je śrubokrętem albo łyżką monterską i wyskoczą z gniazd bez problemu :D
Teraz korzystając z specjalnego ściągacza możemy wyjąć łożysko/a w razie nie posiadania takiego ściągacza czeka nas wiele więcej roboty więc lepiej go gdzieś załatwić albo zrobić go samemu :( na pewno coś wymyślicie :D ja wybiłem je od wewnątrz bo rozbierałem cały tylny most ale niestety nie porobiłem fotek bo bateria siadła a czas gonił :(
Jedna z metod jest zrobienie czegoś na zasadzie wybijaka bezwładnościowego :D [/b]
Image

Uploaded with ImageShack.us
Za nim zaczniemy wybijać łożysko musimy jeszcze wyjąć zabezpieczenie
Image

Uploaded with ImageShack.us
Łożysko z drugiej strony czyli te w obudowie mostu wybijamy tak samo
Image

Uploaded with ImageShack.us
Jak wymienicie łożyska musicie wbić nowe uszczelniacze uważając by ich nie uszkodzić
Image

Uploaded with ImageShack.us
Wszystko mamy po wymieniane teraz możemy składać wszystko z powrotem :D
Podczas składania nie zapomnijcie wsadzić tarczy hamulcowej na swoje miejsce a dopiero potem wsunąć półoś :D

Image

Uploaded with ImageShack.us
Warto sprawdzić jeszcze oring na tarczy hamulcowej ew go wymienić
Image

Uploaded with ImageShack.us
Pozostało nam wsunąć piastę mocno przykręcić nakrętkę zabezpieczyć zawleczką i koniec :D koła na swoje miejsce i jazda próbna :kier:
Image

Uploaded with ImageShack.us

Dla zainteresowanych zamieszczam numery uszczelniaczy i łożyska prawego, tego w moście!! łożysko lewe jest dostępne wszędzie ale oznaczenia nie pamiętam :( Łożysko pokazane na fotce jest bardzo rzadkie i drogie w serwisie,ja dostałem te łożysko za 120zł a uszczelniacze tylko oryginalne bo nic nie idzie do pasować :( koszt ok 100zł za dwa uszczelniacze,uszczelniacze też są specjalne bo są tzw dwu wargowe :D
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam :D


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2008 17:48
Posty: 293
Miejscowość: Chrzanów
Quad: BRAK
Poprzednie quady: AEON COBRA 180, LUCKY STAR 250, Yamaha WOLVERINE 450
PostWysłany: 18.02.2012 21:42 
Re: Wymiana uszczelniaczy w tylnym moście
Witam, w ramach uzupełnienia manuala wojtka to numer tylnego łożyska lewego (tego koło tarczy hamulcowej) to 6006. Właśnie jestem po wymianie - ja miałem je tylko z jednej strony kryte a teraz kupiłem z dwóch stron kryte - koszt 20 zł i godzinka roboty.

-- dodano 18.02.2012 20:42 --

Patrząc na zdjęcia widzę że wojtek miałeś łożysko dwustronnie kryte?? Ja miałem założone uszczelnieniem do środka i nie wiem czy już było wymieniane czy może w fabryce się pomylili, na zewnątrz nie miałem uszczelnienia łożyska.

_________________
Jeżdżę z głową ....................................... w kasku.


Ostatnio zmieniony przez jacekdl, 18.02.2012 21:42, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.06.2009 22:50
Posty: 54
Miejscowość: Okolice OPOLA
Poprzednie quady: Chinczyk 150; Yamaha Wolverine 450
PostWysłany: 20.09.2012 13:01 
Re: Wymiana uszczelniaczy w tylnym moście
U mnie luzy na tylnej osi pojawiły się przy przebiegu około 8300km. Przeciągnąłem trochę strunę i jeździłem do teraz. Oryginalne łożyska wytrzymały 9700km, ale były już w kiepskim stanie.
Ja też miałem z obydwu stron jednostronnie kryte łożyska. Z lewej strony było założone uczszelnieniem do środka, tak samo jak pisał jacekdl - widocznie tak je po prostu montowali w serii, ale dlaczego to też nie wiem. Wymiana bardzo prosta.

Łożysko lewe - 6006 - takie samo jak na kołach przednich (też dałem podwójnie uszczelnione) - 42zł (zamiennik).
Łożysko prawe - 70x40x15 (DG4070A) - 110zł (zamiennik).
Uszczelniacz prawy - (numer artykułu Yamaha - 93106-47040) - 60zł (oryginał).

_________________
...bo ja muszę jeździć!


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 3 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.
Robbo Computer