Odblokowałem swoją 400-tkę. Tak jak napisał
ming, sprawdziłem posty dotyczące usunięcia blokady w starszym bracie (mxu 500) - ta sama robota. Teraz instrukcja, tak to leciało...
1. Zdjąłem siedzenie i boczne obudowy:
2. Poluzowałem łączenia przewodów od filtra powietrza do ... nazwijmy to puszki
dalej, poluzowałem przewody od puszki do gaźnika
zdjąłem opaski:
3. Poluzowałem łączenie przewodu między gaźnikiem a silnikiem:
4. I tu ukazuje się przyczyna ograniczenia mocy naszego gada
a tak to wygląda:
Zaznaczam, że wszystko przebiegło bez ingerencji w jakąkolwiek część układu, robota jest bezśladowa i ogranicznik mocy można w każdym momencie założyć ponownie, utrata gwarancji nie wchodzi w grę.
Na razie nie opisze odczuć z jazdy
, a zwiększona moc to ... z 20,4 KM na 25 lub (jak podają źródła niemieckie) 27 KM, gdyż nie miałem możliwości pojeździć. Miłego odblokowywania
-- dodano 29.07.2010 08:24 --Poprawiam się, co do zwiększenia mocy, wzrasta ona do 18 kw, czyli ok. 25 KM. Wrażeń ze zwiększenia mocy nie opiszę, gadem jeszcze nie jeździłem, ... ten brak czasu
-- dodano 02.08.2010 08:23 --Wrażenia z jazdy - prędkość maksymalna na prostej z wiatrem 87 km/h, jadąc z powrotem, pod wiatr 82-85 km/h. W sumie przyspieszenie zdaje się być na podobnym poziomie jak przed odblokowaniem, natomiast w zasadniczy sposób zmieniła się elastyczność silnika. Przed odblokowaniem jadąc na biegu szosowym 20-30 km/h quad zachowywał się mało przyjemnie, "nie wiedział czy ma ciągnąć czy hamować silnikiem", teraz jazda z tą prędkością to czysta przyjemność, jazda jest płynna nawet bez delikatnego szarpnięcia. Miłe wrażenie jest także przy prędkość 60-65 km/h, (tu prawdopodobnie silnik osiąga maksymalny moment obrotowy) gdy maszyna zaczyna fajnie przyspieszać. Ogólnie mam wrażenie, że moc jest dawkowana w całym zakresie obrotów w sposób bardziej równomierny, nie ma szarpnięć i ... niespodzianek. Namawiam do odblokowania 400-tki, uwolnione dodatkowe koni powoduje, że czuję się dużo bezpieczniej i pewniej zwłaszcza na jezdni.