Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 17:20



Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 02.07.2015 15:45 
Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Witam - Zainteresowany modułem Casoli poczytałem trochę na forum i znalazłem sprzedawce który odpowiedział na mojego e-maila z wątpliwościami:

Zapytałem w e-mailu : Jaki model Casoli może zaproponować aby jak najlepiej pracował w KXR 250 , oraz jakie ewenetualne obciążenia dla silnika ten moduł może wywołać.

Poniżej e-mail zwrotny , wraz z linkiem do modułu:

Witam,

Moduł zapłonowy jako jedyny i tylko pasujący do quada Kymco KXR 250 znajduje się tu:
http://allegro.pl/modul-kymco-dinli-tri ... 31662.html

Z kolei, pojęcie większego lub mniejszego obciążenia silnika dotyczy modułu STANDARD (wąska mapa zapłonowa)
jak i modułu ODBLOKOWANEGO (szeroka mapa zapłonowa) tzn. używając w sposób nieodpowiedni manetki gazu
można na życzenie spowodować większe lub mniejsze ,,szkodliwe,, obciążenie silnika, w inny jeszcze sposób,
wszystko leży w prawym kciuku prowadzącego pojazd i operowanie nim a nie w module zapłonowym.

Zamontowanie modułu ODBLOKOWANEGO to przede wszystkim zmieniona w sposób zdecydowany ,,kultura,,
pracy silnika począwszy od uruchamiania silnika, wolnych, średnich i wysokich obrotów, tylko przez sam fakt
zmiany ograniczonych fabrycznie maksymalnych obr.przez producenta, które pozwalają na oczekiwany efekt
opisany wyżej, jednocześnie nie obciążając w jakimkolwiek stopniu skutków dotyczących większego lub mniejszego
obciążenia silnika, to nie jest ten kierunek myślenia.

Pozdrawiam


-- dodano 02.07.2015 15:45 --

Dlatego mam tylko dwa pytania:

1. Czy są ewentualne minusy wynikają z montażu Casoli w KXR 250 ,dla trwałości silnika.

2. Jeśli nie ma minusów , to dlaczego seryjnie nie są montowane takie szerokie mapy , skoro praca silnika w całym zakresie obrotów jest kulturalniejsza i skuteczniejsza??

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 02.07.2015 15:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 02.07.2015 16:02 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Bo producent wybiera najbardziej korzystniejsze zakresy obrotów które odpowiadają specyfikacji quada i nie zwraca uwagę na pracę silnika- jednym zdaniem, za dużo producent poniósł by kosztów w ramach napraw gwarancyjnych jesli by stosowano taki moduł a tak każdy odpowiada sam za swoje czyny, np Kawasaki ma max obroty 6500 rpm po zmianie modułu można krecić do 950 rpm- ale ile taki sprzęt wytrzyma prz max obciążeniu to tylko zależy od kciuka ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 02.07.2015 16:46 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
jarecki13 dziękuję , bo pojawiają się nowe informacje o które mi chodziło...

Czyli tak naprawde są ewentualne minusy , bo ja nie jeżdżę powoli w trudniejszym terenie gdzie trzeba kontrolować prędkość i poziom wciskanego kciukiem gazu żeby nie spaść ze sprzętu.

Jeżdżę częściej na szybszych leśnych trasach , gdzie zazwyczaj raczej wysokie obroty grają pierwsze skrzypce...

Sam już nie wiem , generalnie mam mętlik w głowie co z tym fantem zrobić...

Zmiana oleju w skrzyni czy w silniku to dla mnie podstawa i zamierzam tak jak w motocyklach które posiadałem robić to regularnie i w miare często , ale lubie wykorzystywać pełną moc Quada bo KXR ma jej raczej akurat niż za dużo....

-- dodano 02.07.2015 16:46 --

Wiadomo że Non Stop nie latam na pełnym gazie i nie piłuje na obrotach w terenie zakopany po uszy , ale nie wiem do końca w jakim stopniu silnik dostaje bardziej po dupie przy zastosowaniu szerokiej mapy... Prędkości Maxymalnej mi nie brakuje , bo to nie o V-max chodzi , tylko kusi myśl, że skoro można coś poprawić (czytaj bardziej kulturalna praca silnika) to czemu tego nie zrobić...? :-)

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 02.07.2015 16:46, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.08.2012 14:42
Posty: 33
Quad: Loncin 250cc
PostWysłany: 05.07.2015 09:30 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
bboy4 napisał(a):
znalazłem sprzedawce który odpowiedział na mojego e-maila z wątpliwościami:
Nie do końca są zrozumiałe Twoje wątpliwości, spróbujemy to uściślić, zadałeś pytanie, Jaki model Casoli może zaproponować aby jak najlepiej pracował w KXR 250 , oraz jakie ewenetualne obciążenia dla silnika ten moduł może wywołać. Otrzymałeś odpowiedź - Moduł zapłonowy jako jedyny i tylko pasujący do quada Kymco KXR 250 znajduje się tu:……..

Czy Twoje wątpliwości są zawarte w pytaniu 1. Czy są ewentualne minusy wynikają z montażu Casoli w KXR 250 ,dla trwałości silnika. Dlaczego w dalszym ciągu piszesz o Casoli skoro sprzedający wskazuje wyraźnie który moduł jako jedyny tylko pasuje do KXR 250.

Jeżeli już tak kurczliwie trzymasz się modułu Casoli to proszę wskaż ,,palcem,, który masz na myśli i dlaczego jesteś zdania że będzie pasował, przy okazji szukając minusów z jego zamontowania, otrzymasz z forum na pewno adekwatną odpowiedź.

Czy pytanie zadane w pkt. 2 to Twoja wątpliwość numer dwa?, przecież kolega jarecki13 bardzo ładnie to wyjaśnił włącznie ze sprzedawcą.
bboy4 napisał(a):
Sam już nie wiem , generalnie mam mętlik w głowie co z tym fantem zrobić...
No właśnie, z jakiego to powodu masz mentlik w głowie, czy wyjaśnienia są dla Ciebie mało komunikatywne, niewystarczające, a może nie rozumiesz całości tematu lub nie chcesz go zrozumieć?, jeżeli spełniasz jeden z wymienionych warunków, wtedy z tym fantem nic nie zrobisz.

_________________
Nie bój się rozumu krytykującego twe błędy; ten sam rozum wskaże ci prostą drogę do ich naprawiania.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 07.07.2015 14:21 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
mika30 nie czepiajmy się nazwy modułu , bo początkowo myślałem że jeden z bardziej popularnych Casoli będzie odowiedni do KXR-a. Potem powieliłem słowo Casoli , myśląc tak naprawde o tym module który polecił mi sprzedający.

2. Owszem dostałem odpowiedź zarówno od sprzedawcy , potem od jareckiego , są one dla mnie jak najbardziej zrozumiałe. Zrozumiałem w sensie że zrozumiałe jest dla mnie to co czytam.

Wiesz kiedy jeździłem na GSXR-e K5 , montowaliśmy TRE zamiast seryjnych map. Po zainstalowaniu TRE w Suzuki GSXR , odblokowuje się maksymalny moment obrotowy na 1-szym i 2-gim i 3-cim biegu (który jest fabrycznie blokowany).
Nie można po zainstalowaniu TRE "przekręcić" na obrotach silnika bo nadal ma on dostępne obroty jak wcześniej fabrycznie , tylko moment obrotowy się zwiększa. Więc oporów i mętliku czy kupić nie miałem.

Mętlik dotyczący modułu do KXR-a ,polega na tym czy w ogóle się decydować na zakup i uważać w terenie przy 85km/h na licznik prędkości żeby nie przekręcić silnika ,czy lepiej jednak na przeszkody w które mogę zaraz uderzyć.... (na przykład).

Gdybym nie chciał całego tematu zrozumieć ,lub naprawde go nie rozumiał uwierz mi ,że raczej nie zadawałbym głupich pytań , tylko po to żebyś pomyślał że jestem niedorozwinięty...

Nie zadaje głupich pytań wieś tuningu "Czy jak przedziurawie tłumik i filtr powietrza to ile koni dostane" , tylko naj-normlaniej w świecie zastanawiam się , czy kręcić KXR-a na Maxa na wąskiej mapie i nie przejmować się ,nie mając jednocześnie owej kultury pracy z oferującej nowym modułem , czy zamontować szeroką mapę mieć odrobine więcej mocy ale ciągle kontrolując obroty/prędkość w terenie w którym jeżdżę szybko ,robiąc dziennie około 100km.

Być może wcale nie trzeb aaż tak bardzo tego kontrolować , nie wiem... Nie wiem pytałem bo od 10 lat uważałem że forum do tego służy...

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 07.07.2015 14:21, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 07.07.2015 20:10 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Jest jeszcze jedno ale odnośnie modułu- da moc lepszą pracę ale i tak cvt jest tak skonstruowane że szybciej się nie pojedzie bo przy danych obrotach pasek dojdzie do maksymalnego pułapu koła cvt i na tym się skończy predkość, jedyne co może poprawić V max to albo zestaw dedykowany do cvt tak jak w can -am czy Kawasaki lub można dać do jakiegoś speca który przetoczy talerz w cvt ,ale czy to ma sen. Ja w kawce wymieniłem tylko sprężyny V-max spadło 0 4 mph ale za to w niskim i średnim zakresie obrotów robił taką robotę ,że te V-max wyższe nie było mi potrzebne bo maszynka zbierała jak szalona rwała do przodu przy każdym wciśnięciu manety ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 09.07.2015 22:00 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
jarecki13
chyba nie masz racji , bo skoro talerze wejdą na max i quad jedzie 80km/h przy obrotach powiedzmy 5500obr , to gdyby wejść na obroty o tysiąc wyższe , a talerze ponownei będa znowu na max to prędkość musi być wyższa bo odblokujesz dodatkowy zakres obrotów... Mi oczywiście na V-max nie zależy...

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 09.07.2015 22:00, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 09.07.2015 22:48 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Można by tak dyskutować bez końca ,ale nie o to chodzi ;) jednym słowem jeśli pasek jest w punkcie max przy obrotach np. 6500 tyś to dodając np jeszcze 2000 tyś obrotów i tak nie zmieni swojego położenia bo max już miał przy 6500 tys czyli te dodatkowe obroty tylko dają po dupie silnikowi ,nie wiem może się mylę, jak już wspomniałem ja u siebie zmieniłem tylko sprężyny w cvt i poprawiło mi to maszynkę w niskim i średnim zakresie obrotów nie wiem co by było przez dodanie modułu np DYNO ale wiem ,ze w Ameryce ludzie bez tego nie latają ;).


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 11.07.2015 15:30 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
jarecki13 tuataj nie masz racji bo skoro pasek stanie na swoim położeniu V-Max to już położenia rzeczywiście nie zmieni i tak pozostanie nawet dodając więcej obrotów. Natomiast dodając więcej obrotów silnika , szybciej kręci się kółko napędowe , co za tym idzie szybciej będzie kręcić się drugie CVT dające napęd na łańcuch... Przełożenie paska się już nie zmieni ,ale w jego najwyższym położeniu zmienią się obroty na wyższe...

Akurat V-Max nie jest dla mnie aż tak bardzo istotny...

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 11.07.2015 15:30, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 11.07.2015 21:12 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Czyli mój błąd ;) rzeczywiście tak jest i nawet było w kawce, do pewnego momentu ciągnęła a potem prędkość była już z samych obrotów co nie zmienia faktu ,że lepszym rozwiązaniem było by przerobienie cvt niż zwiększanie obrotów w silniku.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 15.07.2015 08:30 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
jarecki13 napisałem w tym wątku to już chyba 5 razy , to i szósty raz napisze bo chyba nie czytasz moich postów w całości. Ja nie chce zmieniać nic w CVT , ani podnosić obrotów silnika bo NIE ZALEŻY mi na zwiększeniu prędkości maxymalnej... Zależy mi tylko na pełnym "oddechu" silnika w niskim i średnim zakresie obrotów , bo tego używam w terenie , seryjna prędkość maxymalna 85km/h jest dla mnie wystarczająca...

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 16.07.2015 08:00 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
czytam i to dokładnie chodzi ;) więc kup ten moduł i po sprawie ;) , ale jeśli chcesz aby wszystko było tak jak należy to sam moduł za wiele ci nie da bo i tak trzeba będzie dostroic resztę rzeczy jak gaźniku(zmiana np.dyszy) filtr powietrza(bardziej przepustowy ) do tego inny wydechowych (przelotowy ) i wtedy ta całość będzie miała sens- robić jeden element z całej układanki mija się z celem , zrobisz jak uważasz mam nadzieję że będziesz zadowolony tak samo jak ja byłem kiedy zmieniłem sprężyny w cvt ;)

-- dodano 16.07.2015 09:00 --

A przypadkiem ten moduł nie jest sprzedawany przez użytkownika naszego forum ? najlepiej jak się jego zapytasz może dostaniesz więcej konkretnych informacji na jego temat .


Ostatnio zmieniony przez jarecki13, 16.07.2015 08:00, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 17.07.2015 15:14 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
Moduł sprzedawany jest przez george05...

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 17.07.2015 21:57 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
No to się go dopytaj co najlepiej do niego jeszcze dorzucić i jak się spisuje i w ogóle, zakładasz temat a masz producenta który zawsze służył pomocą.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2015 13:48
Posty: 37
Miejscowość: Aleksandrów Kujawski
Imię: Przemek
Quad: Kymco KXR 250
Poprzednie quady: Motocykle
PostWysłany: 22.07.2015 09:06 
Re: Moduł CASOLI do Kymco - Po Raz Ostatni :-)
jarecki13 napisał(a):
w ogóle, zakładasz temat a masz producenta który zawsze służył pomocą.

Dobra proszę o zamknięcie tematu , skąd ja niby miałem wiedzieć że ten producent był zawsze pomocny , skoro ja na forum trafiłem niedawno?? Tak jak wspomniałem myślałem że forum jest do zadawania pytań ,wymiany spostrzeżeń a nie do stwierdzeń "Masz dobrego producenta to po co zakładasz temat". Mika30 też pocisnął , wyjaśniłem i cisza....

Zauważyłem że ogólnie zadając proste pytanie w wątku (nie tym) można czekac na jakąkolwiek odpowiedź kupe czasu a pytanie jest dość proste a zarazem pomocne (choćby w wątki o tytule Kymco Kxr 250 moje pytanie o olej w skrzyni biegów oraz nierówno zużywające się tylne opony).

No ale już trudno , proszę o zamknięcie lub usunięcie wątku aby nie mieszał w systemie.... Dziękuje Przemek

_________________
Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach


Ostatnio zmieniony przez bboy4, 22.07.2015 09:06, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.