W przypadku paska nie będę już zakładał zamienników. Fabryczny się sprawdził
Mateusz, do Twojego znalazłem OEM za 297
, model 3211113 kosztuje raczej 400-500 niestety.
-- dodano 01.11.2015 20:13 --Do zrobienia przed wyprawą na wschód:
- spawanie tłumika i montaż
- wymiana oleju w silniku i filtra
- demontaż zbiornika oleju i sprawdzenie przyczyny wycieku
- kontrola/wymiana oleju w dyferencjałach
- wymiana paska napędowego
- sprawdzenie klocków hamulcowych, a co za tym idzie zdejmowanie kół
- przy tej okazji sprawdzenie półosi napędowych
- kontrola ciśnienia w kołach (nie wiem czy zostawić 0,5, czy dać 0,4?)
- konserwacja połączeń elektrycznych bezpieczników z użyciem contact spray i smaru silikonowego
- konserwacja i zabezpieczenie hebla wyciągarki
- ustawienie lamp LED z tyłu i z przodu
- ustawienie świateł mijania
- sprawdzenie zbieżności kół
- montaż nowych lusterek od Damiana z szekli (mają za grosze, muszę kupić)
- uzupełnienie płynu chłodzącego po montażu termostatu
- kontrola poziomu płynu hamulcowego
- na koniec najciekawsza sprawa, pakowanie: opaski, manszeta, klucze, młotek i śrubokręty, srebrna taśma, trytytki, liny do wyciągania, zapasowy olej do silnika, latarka, może nawet namiot i śpiwór
Jedziemy w piątek rano. Do pokonania około 500 kilometrów w obie strony. Wybiera się cały zaQuad. Nareszcie się znowy wszyscy spotkamy na quadach
-- dodano 02.11.2015 11:38 --Dostałem informację z jednego sklepu, że szerokość paska oryginalnego 3211113 wynosi 29,7 mm. W porównaniu z Dayco to i tak szerzej o 0,4 mm. Co bardzo istotne w całej tej sprawie, to fakt, że żywotność paska w milimetrach, w najlepszej opcji, kiedy kupi się taki z szerokością 1.188 cala, to zaledwie 1,6 mm. Jeżeli staniemy się posiadaczami paska z najniższą dopuszczalną szerokością, to pojeździmy przez 1,2 mm. Pasek Dayco natomiast, na przykład 29,3 mm wystarczy nam zaledwie na 0,72 mm. Zakładając taki nowy, to tak, jakby wykorzystać oryginalny zjeżdżony w połowie.
Dla mnie to bez sensu, więcej takiego zamiennika nie kupię, chyba, że będą sprzedawać po 25 złotych. Piszą, że TXT / HPX 2239, to zamiennik OEM 3211113, a to guzik prawda. Zakładałem taki po przebiegu około 8 tys km do mojego quada i wielkie było moje zdziwienie, kiedy się okazało, że rozpędza się do takiej samej prędkości jak na pasku 'zużytym'.
-- dodano 02.11.2015 20:35 --Oryginalne paski Polarisa, do kupienia jako część eksploatacyjna, mają 29,8 mm szerokości. To już kolejny sklep, który mi to potwierdził. Nie wiem skąd się wzięła szerokość 1.188 cala / 3,01752 mm. Różnica prawie 0,4 mm, a to wbrew pozorom niemało. Może zakładają takie w fabryce, a może to nieprawda. W każdym razie szerszych niż 29,8 mm u nas nie ma.
Zawiozłem dzisiaj tłumik do spawania. Wpadłem odebrać o 16, ale pan zapomniał. Załatał dziury w 5 minut, jednak nie miał czym zeszlifować nadmiaru metalu i odbiorę wydech jutro. Ma być jak nowy