Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 15:43



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 14.04.2015 10:57 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Nie, to nie było w moim garażu, u mnie porządek jest.
Mam taką zasadę, że po skończonej operacji, na przykład wiercenia, pakuję wszystkie narzędzia z powrotem do pudełek i walizek, i odkładam na półkę. Podobnie klucze, ściągacze i co tam jeszcze się bierze do ręki. Mam nowe zadanie, to rozkładam kolejne narzędzia i urządzenia, a czasem nawet te, które przed chwilą spakowałem (chociaż aż tak nie przeginam raczej). Po zabiegach emitujących zanieczyszczenia, od razu sprzątam, nie chodzę po opiłkach czy trocinach. Elementy zdemontowane, śruby, nakrętki, podkładki i małe gabaryty, chowam na czas operacji do pudełek, zrobionych z połówek baniek na płyn do spryskiwaczy i stawiam na przeznaczone do tego miejsca na regale :)
Wiertła mają swój pojemnik po lodach, śruby są w organizatorze, podzielone na średnice i długości. Nakrętki i podkładki też mają swój domek, wkręty do drewna również, jak i szpej do elektryki. Puszki z farbami stoją na swojej półce na regale z pędzlami i kuwetami, oleje, smary i inne psiukacze piętro wyżej. Kable, przedłużacze, liny, pasy i inne długości wiszą na ścianie :)
Nie ma lipy :figielek:
Do mojego wydechu kupowałem spray do piecyków w Leroy i dzisiaj nabędę drugą flaszkę ;)

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 14.04.2015 10:57, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 15.04.2015 00:00 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Dobry pomysł w takim razie - najlepsze metody, to sprawdzone metody..... :-) Lecę w takim razie do Leroy po puszeczkę i swój tłumik trochę prysnę..... :-) Niech mi też ładnie wygląda....

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.04.2015 08:32 
Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Jak to przy malowaniu bardzo ważne jest przygotowanie podłoża. Są nawet jakieś podkłady do wydechu. Nie dla urody ja jednak to czynię, a dla zabezpieczenia przed korozją. Po ostatnim czyszczeniu praktycznie jej brak. Z kolanka oczywiście farba zejdzie szybko. Cały układ wydechowy Polarisa jest zrobiony z grubej blachy, solidny.
Dzisiaj jadę po resztę łożysk i czekam na przesyłkę z uszczelniaczem wałka. Tylko jedna firma w internecie to oferuje.
Problem mam jednak z zerwaną szpilką obudowy skrzyni. Prawdopodobnie rozwiercę to na 10 mm i wstawię wkładkę gwintowaną. Trudno wywiercić prostopadły otwór. Obudowa jest bardzo nieporęczna do właściwego ustawienia.
Dla potwierdzenia ładu w warsztacie zamieszczam zdjęcia ;)
ImageImageImageImageImageImage

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 15.04.2015 08:32, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 15.04.2015 17:06 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Bardzo udane to Twoje zdjęcie - od razu Cię poznałem :-) Fakt, że jesteś na nim 20 lat młodszy, ale i tak podobieństwo pozostało :-)

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


Ostatnio zmieniony przez LEJEK, 15.04.2015 17:06, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.04.2015 17:16 
Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Zdjęcie tak ładne, że w domu stać nie może. Przyćmiewa wszystko wokół. Dlatego schowałem w garażu ;)

Jeden z uszczelniaczy ma 25x44x8.4. Nie zgrzeszę chyba jeżeli założę grubość 8? Od Yamahy zresztą ;) Chociaż zerknę jeszcze i może podejdzie 9.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 15.04.2015 18:08, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.12.2012 17:03
Posty: 283
Miejscowość: Zamość
Imię: Patryk
Quad: Kymco MXU 150 i Grizzly 660 SE
Poprzednie quady: Chinol
PostWysłany: 15.04.2015 17:20 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Mam 2 pytania :
-Jak w tym quadzie odpowietrza się pompę oleju ?
-Ile oleju wchodzi do silnika ?
Z góry dziękuje za odpowiedź.

_________________
:D Pozdrawiam Patrykus :)
Kanał YT Kliknij Tutaj
Profil Facebook
Grizzly 660 - Hot Grips Oxford,Goodyear Mud Runner 26',Osłony dłoni Kolpin,Superwinch Terra 35,Dystanse 2,5mm.
Mxu 150 -AAA HT 550,Warn 25,Kenda Pathfinder 22'


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 15.04.2015 19:13 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Co do uszczelniacza, to na pewno nic się nie stanie, byle by tylko wszedł..... i to, że nie będzie trzy wargowy, to też tragedii nie ma. Ta trzecia warga, to w sumie jest taka dodatkowa i nawet jak jest to raczej szybko ją szlag trafia ....

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.04.2015 19:45 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Trzywargowy zdobyłem ;). Ten 25x44 jest do wałka sprzęgła.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 15.04.2015 22:35 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Dobra. Odrobiłeś lekcje wzorowo. Jest zgoda na dalsze prace ;-)

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.04.2015 23:27 
Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
W takim razie pracuję. Dzisiaj nieco mniej czasu było, ale dorobiony gwint szpilki obudowy skrzyni i wymienione łożysko wałka atakującego (czemu ktoś tak to nazwał?)
Moja prasa do łożysk sprawdza się doskonale. Przy okazji kolejnych zabiegów natomiast, mój warsztat wyposaża się w różne cudeńka. Jeszcze tylko kompresor, spawarka i gięratka do rur ;)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 15.04.2015 23:27, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 15.04.2015 23:31 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Przy okazji polecam zakup latarki z magnesem. Moja jest z Leroy za 15 zł. Bardzo się sprawdza ;)
ImageImageImageImageImage

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 16.04.2015 16:36 
Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Jeden uszczelniacz mam, ale kłopot z drugim. Wyjście wałka sprzęgła - brak, oem: 3233874
ImageImage

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 16.04.2015 16:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 16.04.2015 23:31 
Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Dzisiaj regeneruje się jedna strona wieloklinu w dyferencjale, od półosi. Jutro to rozmontuję i naprawię drugą stronę.
Spora roszada natomiast się zrobiła z gwintem w silniku na poduszkę łączącą go ze skrzynią. Pisałem, że jedna z dwóch kompletnie nie trzymała motoru i zamiast otworu 8.4, taką mniej więcej średnicę ma gwint od poduszki, jest prawie 10 mm. Są dwie poduszki i jedna żyła własnym życiem, jak palec w rurze od odkurzacza. Nie wiem jeszcze co zrobię. Silnika wyciągać mi się nie chce, ale wiele na to wskazuje.
Mógłbym rozwiercić odrobinę dziurę w silniku, wstawić tam wkładkę do regeneracji gwintów M10, w nią wkręcić wkładkę M8, i taki sam gwint zrobić na końcówce poduszki (jest około 8.4 mm). Wszystko skręcić z klejem do gwintów i może będzie trzymać, modlić się w każdym razie będzie trzeba. Innego rozsądnego wyjścia przy obecnych zasobach warsztatowych nie widzę. Gwintownikiem podejdę bez wyjmowania silnika.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 16.04.2015 23:31, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.08.2014 07:04
Posty: 42
Imię: Tomek
Quad: Jimny4x4
Poprzednie quady: pralka 570
PostWysłany: 17.04.2015 20:16 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Wracając do tematu opon ITP Mud lite xl 26 jednak są potrzebne dystanse. Właśnie założyłem dystanse i oponki, zmierzyłem i mam ok33-34 mm przestrzeni wolnej między oponą a końcówką. Bez dystansów (30mm) byłoby ok 3-4 mm wolnej przestrzeni. Opona też musi pracować więc jednak trzeba było założyć poszerzenia. Ps. Wieczorem testowanie nowej "latarni"(w garażu dawała fajnie:)

-- dodano 17.04.2015 14:06 --



-- dodano 17.04.2015 14:06 --



-- dodano 17.04.2015 14:09 --

Sorki ale te drugie zdj. okręciło mi samo, następnym razem się poprawię...

-- dodano 17.04.2015 21:12 --

Zamontowałem tą lampe: http://allegro.pl/lampa-halogen-80w-8x- ... 01051.html (widoczna na zdjęciach). Jestem już po regulacjach konta nachylenia i jeździe testowej więc lampę oceniam w skali 1-6 na 4+. Za 445 zł nie można wymagać cudów, ale jeśli nie miałbym kasy na lepszą to za tę kaskę jest warta uwagi. Zdjęcia z nocnej jazdy będą w przyszłości:))))))

-- dodano 17.04.2015 21:16 --

Odnośnie opon jestem mega zadowolony! Na trasie asfaltowej (krótki odcinek) telepało trochę kierownicą natomiast szutry-bajka!!! a przez bagna zap... jak dzika młoda kuna...


Załączniki:
20150417_130629.jpg
20150417_130629.jpg [ 115.2 KiB | Obejrzany 3841 razy ]
20150417_130638.jpg
20150417_130638.jpg [ 115.08 KiB | Obejrzany 3841 razy ]


Ostatnio zmieniony przez zuczekt 17.04.2015 20:16, edytowano w sumie 5 razy

 
Profil Facebook
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 17.04.2015 23:42 
Re: Polaris SP 500 Touring - eksploatacja, serwis
Lampa ładna ;) Ja myślałem o podobnej latarce, z tym że 6x10W. Koledzy z takimi śmigają. Mam jeszcze jednak czas ;)
Ciekawe, czy przełożenie drążków pod wąsy zdałoby egzamin? Teraz opony wystają poza obrys pojazdu. Będzie chlapać?
Dzisiaj wyjąłem półoś z wieloklinu, który wczoraj odbudowałem. Teraz już poszło bardzo sprawnie. Nie tak jak w przednim dyferencjale. Było wówczas mnóstwo prób, ze trzy tygodnie kombinowałem. Teraz wszystko wygląda doskonale, nie trzeba poprawiać pilnikiem. Już się nauczyłem co i jak. Dokładnie należy odtłuścić wieloklin żeński i nanieść niezbyt grubą warstwę mieszaniny epoksydowej. Przegub wewnętrzny natomiast odwrotnie, natłuszczamy wieloklin. Ja stosuję smar teflonowy i dodatkowo zasłaniam taśmą miejsca możliwego kontaktu obydwu elementów. Po wyschnięciu rozłącza się wszystko i dobrze zaznaczyć jak było składane. Potem łatwiej będzie wsunąć półoś.
Znów wymieszałem składniki i teraz zasycha druga strona.
Zabrałem się później za uszkodzenie gniazda poduszki silnika. Robię tak, jak już wspominałem wczoraj. Gwintownik M10 pasował jak ulał. Muszę dokupić tylko dłuższe wkłady gwintu. Te z zestawu mają po 1 cm, a potrzeba 2. Nie powinno to jednak być problemem.
Uszczelniacz 25x44x8.4 natomiast zrobię sam, z dwóch innych ;)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.