Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 06:57



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 10.02.2016 21:11 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Myślałem, żeby kupić elektrodę 1.6. Spawałem kiedyś tylny bumper, dwa jeftnięcia zaliczyłem ;) Aha i podpory do przyczepy też robiłem.
W tym miejscu estetyka jest mniej istotna. Zakryte podnóżkiem. Profil ma szerokość ściany jakieś 1,5-2 cm. Jak dam blachę na wzmocnienie, to będzie miała tylko 0,5 cm? Może lepiej kątownik dać na jeden róg?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 10.02.2016 21:11, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.04.2014 11:27
Posty: 1490
Imię: Piotr
PostWysłany: 10.02.2016 22:04 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zapewne będzie mocniejsze. jak chcesz już elektrodami 1,6 to kup rutylowe zostawiają mniej szlaki i nadają się do spawanie również dla laików.


 
Profil

Rejestracja: 11.02.2016 16:47
Posty: 9
Imię: Tomek
Quad: 09 Sportsman 850 + 15 xp 850
Poprzednie quady: KingQuad750
PostWysłany: 11.02.2016 19:24 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
ciekawy temat. pierwsze co to pomyślałem o kątowniku, jak widziałem zdjęcie tam...
jak jest możliwość to jak najbardziej coś samemu , bynajmniej ja lubię próbować, się uczyć ,odkrywać... to nie butsztynek , nie musi błyszczeć :P kupisz w puszce "auto undercoating", się zachlapie... i znaku nie będzie :P
Pozdr.


Ostatnio zmieniony przez kaerzet 11.02.2016 19:24, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 13.02.2016 22:22 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A ma to większe znaczenie, czy wykorzystam elektrodę 1.6 czy 2.0?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 14.02.2016 00:08 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Nie rób tego spawarką, grubość scianki ramy to pewnie 2mm lub mniej a to graniczna wartość dla elektrody 1,6. Może być problem z dospawaniem tego wzmocnienia szczególnie dla niedoświadczonego spawacza bo przynajmniej na oko widże różnice grubości materiału, grubszy będzie wolniej się przetapiał, nie wiem w jakiej to jest pozycji ale jeżeli nie poziomej to spawanie będzie jeszcze cięższe. Ja bym radził podjechać do kogoś kto obleci to w 10min MIGiem a samemu poćwiczyć na podwórku spawanie na jakimś złomie i eksperymentowanie z natężeniem prądu, szybkością przesuwu elektrody i jej odegłośicą od materiału.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.04.2014 11:27
Posty: 1490
Imię: Piotr
PostWysłany: 14.02.2016 08:33 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
No jeśli nie spawałeś nigdy takich elementów to zrób tak jak Jacek napisał.
Bo przy takich cienkich blachach musiałbyś dobrać kątownik o takiej samej grubości co rama. A żeby nie powypalać dziur w ramie spawarką mma musiałbyś sporo poćwiczyć z prądem.
Migomatem będzie "bzzzz" i po temacie a jak narobisz dziur to raczej nie będziesz z siebie zadowolony.
A chodzi o naprawę a nie o dewastację.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 14.02.2016 19:36 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Spawarkę mam w garażu na tydzień. Przedtem jednak Bałkany na kilka dni, ale pod koniec tygodnia pobawię się prądem na jakiejś blasze. Zobaczymy :)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.04.2014 11:27
Posty: 1490
Imię: Piotr
PostWysłany: 14.02.2016 21:32 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dobądź takiej która będzie grubością pasowała do grubości ramy no i ćwicz :^^D:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 14.02.2016 22:17 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Jeszcze taka ciekawostka, jak zaczynasz spaw przytrzymaj w tym miejscu elektrodę chwilę dłużej żeby nagrzać materiał, potem możesz ją prowadzić szybciej. Nie trzymaj elektrody za daleko bo będzie tylko lała metalem nie stapiając materiału, jak za blisko to będzie przywierać. Generalnie dla elektrody 1,6 powinno się spawac trzymając eleketrode dość blisko materiału.
Maq, jak potrzebujesz spawarki to mogę Ci pożyczyć na jakiś czas, ja i tak czekam na MIG-a którego sobie zamówiłem na urodziny

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 14.02.2016 22:30 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dzięki za rady, z pewnością się przydadzą. Mam spawarkę w rodzinie, poradzili, ale trochę też poczytałem. Spawałem jakiś czas temu kilka elementów i wiem, że nie jest to łatwe. Jeżeli się nie uda na początku, to nie będę brnął dalej. Pojadę wtedy do fachowca, ale wiecie, że lubię próbować :)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 14.02.2016 22:30, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 18.11.2014 00:39
Posty: 86
Quad: Polaris
Poprzednie quady: Bashan 200
PostWysłany: 06.03.2016 10:55 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
maq
I jak trzymają się wielokliny w przednim dyferencjale? Ten klej Loctite 3478 daje rade? Jednak u siebie to zrobię.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 06.03.2016 19:27 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Nie, na tym się zawiodłem, ale to nie klej tylko dwuskładnikowa masa do odbudowy wałów. Niestety u mnie się kruszyło i nie trzymało. Wielokliny w quadzie są połączone Loxeal 89-51.
Mam tak zrobione wielokliny w piastach oraz przednim i tylnym dyferencjale. Nie sprawdziło się tylko na wale napędowym, ale poprawię i to. Mam nadzieję, że będzie trzymać. Tylne piasty rozbierałem już kilka razy po jednokrotnym zastosowaniu kleju i do tej pory ciężko je zdjąć i potem osadzić.
Jeżeli będziesz kleił, to koniecznie pamiętaj, żeby kielich przegubu i obudowę dyferencjału zabezpieczyć taśmą. Po złożeniu elementów ją usuniesz i nie skleisz wszystkiego na amen. Lepiej dać kleju za mało niż ma się wylewać. Powierzchnie trzeba dokładnie oczyści i odtłuścić. Mają do tego nawet specjalny środek, który mi bardzo pasował i robił doskonałą robotę.
Demontaż wymaga podgrzania opalarką 500°C z odległości 20-30 centymetrów. Potem kielich przegubu wewnętrznego trzeba podważyć łyżką.

-- dodano 06.03.2016 19:27 --

Spawania ramy natomiast nie nie zrobiłem do tej pory. Spawarka jest w garażu, ale nie będę się wygłupiał, bo czuję w kościach, że skrewię. Umówiłem się z kolegą, który ma warsztat samochodowy i za 5 dych naprawi mi quada.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 06.03.2016 19:27, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 18.11.2014 00:39
Posty: 86
Quad: Polaris
Poprzednie quady: Bashan 200
PostWysłany: 06.03.2016 20:15 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
i chyba do tej operacji trzeba rozebrac przegub? zeby byl sam kielich? da się to zrobic z dyfrem na quadzie?


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 06.03.2016 20:35 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Nie trzeba. ja rozbierałem, bo wymieniałem uszczelniacze i łożyska w dyferencjale. Sam wieloklin można robić z półosią w ręku.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil

Rejestracja: 18.11.2014 00:39
Posty: 86
Quad: Polaris
Poprzednie quady: Bashan 200
PostWysłany: 06.03.2016 22:09 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Może na wtorek dojdzie klej to coś będę rzeźbił. Tak myślę czy nie prysnąć wieloklina na przegubie farbą w sprayu do klejenia a po wykonaniu zadania zmyć ją i będzie troszkę luźniej wchodzić. Nowe modele mają uszczelnione ponoć wejście do dyfra na necie znalazłem tylko że jest taki kołnierz metalowy u nas tego nie ma a jakby dać oring?? Jutro muszę obadać. Tył jest dobry nie ma luzu taki delikatny akceptowalny tam dam smar maxima litowy wodoodporny niby trudno się wymywa oby się sprawdził bo ze zwykłego smaru to robi się w naszych warunkach super pasta ścierna :D


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 58 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.