Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 13:33



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 05.11.2015 14:16 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dobra dzięki za info jak coś to będę dzwonił do chłopaków z szekli 4x4 ;)


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 07.11.2015 19:32 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
I stuknęło 10.000 :pijoki:
Byliśmy na zaQuadowej wyprawie. Maszynka jechała wyśmienicie. Było jednak poważne 'ale'. Otóż znowu zapchała się dysza wolnych obrotów i trzeba było kombinować podczas zatrzymywania się i zwalniania. Do tego po raz kolejny zobaczyłem olej w airboxie. Jedna końcówka drążka do wymiany. Nowy pasek nie poprawił prędkości maksymalnej. Mamy kilka roszad do rozwiązania.
Przetarliśmy razem kolejne 474 kilometry i powiem Wam, że bardzo się szanujemy, ja quada, a on mnie. Daje znać, że coś mu dolega, ale potem pomimo cierpienia, wiezie mnie do celu i nie marudzi po drodze, tylko z apetytem tygrysa połyka kolejne szutrowe kilometry. Jest jak hart, którego wypuści się na bezkresne pola. W zamian za to umyłem go po podróży i wkrótce naprawię. :okok:

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 09.11.2015 10:35, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 09.11.2015 10:37 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A zatem, podczas niedzielnego odpoczynku pomyślałem nieco na temat kolejnych zabiegów. I tak, zaczynając od przodu maszyny:
1. Sprawdzić końcówki drążków i wymienić nawet wszystkie (koszt 20-30 złotych).
2. Trzeba odkręcić przedni dyfer i wyjąć wał napędowy. Wymiana krzyżaków na lepsze i kasowanie luzu na wieloklinach (klej).
3. Kontrola przedniego zawieszenia, bo coś zaczęło trzeszczeć. Prawdopodobnie wystarczy dokładnie podporę na górze kolumny.
4. Poprawić ustawienie dolnego króćca od miski olejowej i kontrola szczelności. Podczas wyjazdu nigdzie nie było żadnej plamy.
5. Wymiana włącznika przedniej lampy LED. Trzeba kupić coś porządnego.
6. Ustalenie dlaczego wyrzuca olej odmą do airboxa.
7. Kontrola ładowania. Pod koniec drugiego dnia maszyna słabo kręciła. Jazda się odbywała z włączonym przednim LED i na światłach pozycyjnych, czasem na fabrycznych mijania (2x35W).
8. Podłączyć światła pozycyjne do dodatkowego włącznika, żeby je można było całkowicie gasić.
9. Wymiana żarówki lewego kierunkowskazu z przodu.
10. Demontaż tłumika i malowanie ściany z otworem na rurę (po spawaniu).
11. Oleju w dyferencjałach nie ruszałem, zatem kontrola i pewnie wymiana.
12. Dokładna kontrola instalacji elektrycznej od alternatora - czyszczenie i smarowanie styków.
13. Demontaż wariatora i kontrola/wymiana rolek.
14. Oczywiście rozkręcenie gaźnika na kawałeczki i dokładne czyszczenie. Potrzebna też będzie regulacja.
15. Sprawdzenie ciśnienia w pompie paliwa. Kolega zasugerował, że to może być przyczyna prędkości maksymalnej na poziomie 85 km/h.
16. Wymienić filtr gąbkowy. Zanieczyszczenia z całą pewnością przedostają się do gaźnika właśnie od tej strony. Zbiornik niedawno był płukany, filtr paliwa czysty.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 09.11.2015 10:37, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 14.11.2015 16:10 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Pytania, na które nie znam odpowiedzi i nie bardzo wiem jak je poprawnie zdiagnozować:
1. Prędkość maksymalna na nowym pasku poniżej 90 km/h. Winny wariator, jeżeli tak to który element? Może pompa paliwa?
2. Olej w airboxie z odmy. Dlaczego leci? Kiedyś quad leżał chwilę na boku z pracującym silnikiem.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 14.11.2015 17:31 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
ad1. Co do prędkości max. kolega też szukał kwadratowych jaj, a na końcu okazało się, że po którejś tam przewrotce coś stało się z linką gazu i minimalnie się popuściła..... zobacz czy otwierasz do końca przepustnicę gazu.

ad2- nie wiem jak w polarze, ale w G700 wystarczy położyć quada na lewym boku i już masz olej w airboxie. na prawy bok to musiał by się trochę mocniej wywrócic, prawie do góry nogami.....

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 14.11.2015 20:54 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
1. Quad rozwija coraz mniejszą prędkość maksymalną razem ze wzrostem przebiegu. Od nowości było licznikowe ponad 110, albo i 115 nawet, potem około setki. Zmieniłem wtedy pasek. Nie poprawiło się. Quad jechał tyle samo co na starym pasku. Przepustnica otwiera się maksymalnie.
2. Po przewrotce, na lewy bok, airbox był wyczyszczony z oleju, ze dwa kieliszki były. Po ostatnim wyjeździe znowu go tam znalazłem.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 14.11.2015 20:54, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 19.11.2015 00:00 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A zatem. Jak to w życiu bywa, roszady trzeba rozwiązywać w skupieniu i na spokojnie. Żadną odmą olej nie leci. Jaś pièrdoła za mocno nasączył filtr i nadmiar spłynął na dno airboxa. Zawsze uzywałem olej w spray'u i tamto trudno było przedawkować. Ten dostałem w sklepie za darmo, mieli pół butelki. Więcej tego nie użyję. Prawdopodobnie zapchałem dziadostwem również gaźnik. Podczas ostatniej wyprawy nie zwróciłem uwagi na kolor mazidła, a jest wyraźnie inny niż silnikowego.

Image

W sumie, to uff ;)

Gaźnik wyjęty, airbox w misce, filtr w reklamówce, otwór do cylindra i przewody paliwowe zabezpieczone przed zabrudzeniem.

Image
Image
Image

Po serwisie nalejemy tutaj wody, bo brudno nieco po wyprawie. Będzie dobrze ;)
Kiedy gaźnik wróci na miejsce, to wyciągam wał i zakładam nowe krzyżaki. Ciekawe dlaczego tak szybko poleciały. Z pewnością nie grzeszą jakością. Tanie były ;) Potem końcówka drążka i popracujemy nad prędkością maksymalną pojazdu. Zacznę pewnie od wariatora.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 19.11.2015 00:00, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.06.2011 22:02
Posty: 154
Miejscowość: Wielkopolska gm. Czerwonak
Imię: Przemo
Quad: Yamaha Grizzly 700-2010
Poprzednie quady: Polaris Sportsman XP850 + EPS / 2009 / Polaris 500 H.O. Sportsman / Polaris 400 H.O. Sportsman
PostWysłany: 19.11.2015 13:24 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Jestem bardzo ciekaw co będzie przyczyną niskiej prądkości ja walczyłem już tym w 500ho teraz zauważyłem spadek prędkości w 850HO i szczerze mówiąc odpuszczam temat bo aż tak mocno to mnie nie wkurza.
Tylko wydaje mi się że kwestia ciśnienia na pompie paliwa odpada bo np. quad kręci się ładnie od samego dołu, pracuje ładnie równo odpala czy to ciepły czy zimny od strzała.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 19.11.2015 22:11 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Znany jest przypadek, kiedy wymiana pompy, w KQ zdaje się, pomogła.
Mój quad najprawdopodobniej tego kłopotu nie ma, ale...

http://www.youtube.com/watch?v=BGXfT6avkcM

W gaźnikowym pompa paliwa nie ma chyba takiego znaczenia. Ma paliwo podawać, albo nie :) Poza tym mam wrażenie, że silnik się kręci do maksymalnych obrotów. Obstawiam, że szukać przyczyny trzeba w CVT. To jednak po nowym roku dopiero, bo klucz udarowy na Mazurach został. Tymczasem zajmę się resztą spraw. Zaraz idę czyścić gaźnik i airbox, a jak się uda, to wyciągnę wał napędowy.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 19.11.2015 22:11, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 20.11.2015 00:12 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Kolega mnie zagadał i nie zrobiłem wszystkiego.
Dysza w gaźniku czysta, dodatkowo umyłem go z zewnątrz. Wykręca się ją płaskim, wąskim śrubokrętem z otworu poniżej głównej dyszy widocznej na zdjęciu.

Image
Image

Teoretycznie, jeżeli ma się dłuższy włos z linki hamulcowej od roweru, to można przepchać dyszę wolnych obrotów po odkręceniu korka nr 21 na schemacie. Bez demontażu gaźnika się jednak nie obejdzie.

Image

Airbox wypłukałem z oleju i wytarłem szmatą. Jutro muszę poprawić w nim ucho mocowania do ramy, które kiedyś złamałem. Kleiłem, ale puściło.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 20.11.2015 00:12, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 25.11.2015 00:37 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Troszkę czasu brakuje, ale idziemy do przodu. Dzisiaj założyłem nową uszczelkę pokrywy pływakowej gaźnika.

Image

Poprzednia już się zmęczyła. Być może z tego powodu gaźnik na dole był jakiś taki brudny. Sam nie wiem. Dodatkowo dałem cienką warstwę silikonu, ale tak, żeby nie wpadł do środka.

Uszczelka pasuje od motocykli Suzuki, bo i do nich Mikuni wstawia te same gaźniki, co do nas.

Image

Potem dokładnie wypłukałem filtr powietrza i jeszcze raz umyłem airbox, bo ostatnio nie wyszło dokładnie. Teraz przysnąłem Dimerem i zostawiłem na czas montowania gaźnika do pojazdu. Kiedyś usiadłem na obudowie filtra powietrza, kiedy dłubałem przy liczniku i połamałem uszy mocowania do ramy. Kleiłem na gorąco, ale nie trzymało. Zrobiłem to teraz ponownie, z uprzednim odtłuszczeniem i dodatkowo zabezpieczę czym? Oczywiście, że tytyrytkami ;)
To już jednak jutro. Przy okazji dokładnie oglądam i macam wszystko, co wpadnie mi w oko.
Po uruchomieniu quada zjadę z przyczepy, żeby ją zmontować. Będzie potrzebna na Święta. Jakiś czas temu aż puknąłem się w głowę młotkiem. Spojrzałem na auto stojące w garażu, dla którego odkręciłem dyszel przyczepy i stwierdziłem, że z tyłu ma prześwit prawie jak quad. Przód jest jedynie kilkanaście centymetrów nad ziemią, ale tył coś koło trzydziestu. Zamiast tyle demontować, mogłem jedynie odkręcić dwie śruby podwieszenia dyszla do ramy i opadłby na podłogę, kiedy ta by była wypoziomowana. Samochód spokojnie się nad nim zmieści tyłem. Można też zwyczajnie oprzeć przyczepę z quadem na dyszlu, przechyloną do przodu, ale chcę ją podeprzeć na rogach, żeby nie stała z obciążeniem na oponach. Jutro zrobię zdjęcia.
Maszyna potem będzie rozkręcana z przodu. Wywalam wał i drążki kierownicze. Trzeba je reanimować. Potem na stół idzie wariator ;)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 25.11.2015 00:37, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 26.11.2015 00:01 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
znów drążki, znów war-jujesz.......... ;-) łomatko.... ;-)

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.11.2015 01:20 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Poleciała końcówka, jedna. Po 1,5 k zdaje się. Główki droższe kupię, po 20 zł tym razem ;) Nie ma się co śmiać, bo oryginalne wcale specjalnie dłużej nie wytrzymały. A jajowate (all balls) jeszcze krócej.
Bardziej martwią mnie jednak krzyżaki wału. Dopiero po inspekcji będę wiedział więcej.

Gadzina dzisiaj dostała kompletne oporządzenie. Gaźnik przykręcony i podłączony. Airbox zamontowany, filtr nasączony.

Image

Uszy obudowy filtra, jak już pisałem, pękły i musiałem to naprawić. Tym razem dałem więcej kleju.

Image
Image
Image

A do tego metalowe "łapki", które trzymają airbox i nie pozwalają opaść.

Image

Uwaga dla amatorów napraw. Przed zamontowaniem airboxa trzeba sprawdzić, czy boczne zatrzaski są na miejscu. Jeżeli nie, to po przykręceniu się ich nie założy.

Image

Potem dałem trytytki na przewody paliwowe w peszlach i odkręciłem kranik z paliwem. Quad zapalił natychmiast. Jakbym go przed chwilą zgasił. Na wolnych obrotach pracuje idealnie.
Zjechałem z przyczepy i zabrałem się za zadanie drugie. Zamontowałem jej dyszel bez dociągania nakrętek, żeby go przymierzyć pod samochód.

Image

Nie myliłem się, wchodzi idealnie.

Image

Dokręcałem wszystko na amen, oprócz podwieszenia dyszla z przodu, podłączyłem z powrotem lampy i wjechałem na nią quadem. Odwróciłem później tyłem do ściany, podniosłem, podstawiłem na rogach podpory i odkręciłem dyszel od przedniej części ramy. Opadł na podłogę. Mogę teraz zaparkować samochód bez rozbierania lawety na kawałki. Jeżeli będzie potrzebna, to wystarczy przykręcić dwie nakrętki i przyczepa gotowa do drogi.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 26.11.2015 01:20, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 27.11.2015 18:51 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Robię dystanse.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 27.11.2015 18:51, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.09.2008 10:09
Posty: 654
Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
PostWysłany: 29.11.2015 21:53 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Ciekawe jak Twoje dystanse się sprawdza


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Pozdro
Łukasz


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 43 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.