Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 13:59



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 13.07.2017 10:07 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
No i niestety mam kłopot. Zastosowane przeze mnie dorabiane drążki kierownicze się nie sprawdzają. Nie wytrzymują główki cięgieł, ani w kombinowanych osłonach, ani odkryte. Oryginalne końcówki miały luz również zbyt szybko. Zamienniki All Balls jeszcze prędzej.
Końcówki pokazane trzy posty wyżej są od Forda, ale nie ma z lewym gwintem. Robi się klops.

-- dodano 13.07.2017 09:35 --

Czasu się robi mało. W następną sobotę wyjazd. Muszę rozwiązać problem do tego czasu. Po przewertowaniu internetu, wychodzi na to, że kupię nowe drążki od Bashana czy innego Shinreya. Tylko jeszcze muszę dokładnie się temu przyjrzeć.

-- dodano 13.07.2017 10:07 --

No dobra, to inaczej. Nie ma co kombinować przed wyjazdem. Na eksperymenty przyjdzie czas. Główki cięgieł wystarczają na około 1000 kilometrów. Kupiłem przed chwilą dwa komplety, czyli 8 sztuk, za 57 zł z przesyłką. Pobawię się na Mazurach z inną formą zabezpieczenia i przejeździmy urlop na takim rozwiązaniu. Po wakacjach pomyślę nad tym poważniej.

Do zrobienia:
- sprawdzenie łożysk kół, hamulców i zawieszenia
- dokładna kontrola prawego tylnego zacisku - piszczy hamulec
- sprawdzenie lewego tylnego przeguby zewn. stuka przy skręcaniu, nową półoś już mam
- olej w silniku wymienię przy 13.000 kilometrów. poprzednio był przy 11.700, filtr kupiony
- płukanie filtra powietrza
- ustawienie świateł, LED bije za wysoko
- wymiana końcówek drążków kierowniczych i wykombinowanie czym je zabezpieczyć
- wypadałoby wyjąć gaźnik i poszukać dlaczego mi pojazd zgasł dwukrotnie podczas ostatniej wyprawy
- uzupełnienie brakującego kapturka na korku paliwa
- demontaż zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego, na dole się poci
- odkręcić obudowę licznika i złożyć ponownie, jest jakoś krzywo
- wymienić świecę zapłonową
- rozwinąć i nasmarować teflonem linę od wyciągarki, sprawdza się to doskonale

Na koniec na spokojnie zrobić listę co mam ze sobą zabrać i tutaj opalarka będzie na pierwszym miejscu tym razem :)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 13.07.2017 10:07, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 21.07.2017 08:22 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
No dobra. Quad na lawecie. Spakowałem raczej wszystko. Jutro jedziemy w podróż i znowu będzie zabawa ;)
Trzymajcie kciuki ;)

-- dodano 21.07.2017 08:22 --

Wczoraj podczas przygotowań zdjąłem koła i hamulce są jeszcze ok. Najciekawsze jednak jest to, że końcówki drążków, które przekreśliłem są jeszcze w całkiem dobrej kondycji. Za luz jest odpowiedzialna jedna tuleja wahacza. Ciekawe, że wszystkie inne trzymają doskonale, a ta jedna padła. Jest zatem jak trzeba :)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 21.07.2017 08:22, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 22.07.2017 21:17 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Robię mały przegląd.

Image

Filtr jeszcze nie taki zły, ale poszedł do kąpieli.

Image

Jest niestety poprzeszywany źdźbłami traw, które mogą przejść dalej. Potraktowałem go jeszcze odkurzaczem przed napyleniem oleju.

Przy demontażu airboxa, okazało się że nie dokręciłem przy poprzednim serwisie opaski zaciskowej na króćcu przed gaźnikiem. Przejeździłem tak sporo kilometrów. To był pewnie powód ostatniego parskania quada podczas wyprawy do Treblinki.

Była okazja, to zakręciłem paliwo

Image

i wyjąłem gaźnik. Cały czas niestety z niego cieknie.

Image
Image

Zdjąłem komorę pływakową i wszystko posmarowałem silikonem odpornym na benzynę. W każdym razie mam taką nadzieję ;)

Image

Wykręciłem świecę zapłonową i założyłem nową.

Image

Stara wygląda do kitu. Nie znam się na tym, ale zmniejszyłem dawkę paliwa w gaźniku, przez obniżenie iglicy o jeden ząbek. Może będzie lepiej.

Potem wszystko poskładałem i założyłem umytą obudowę filtra powietrza.

Image

Złożyłem ją również na silikon.

Image

Na koniec odkręciłem prawy przedni wahacz i wkleiłem jeszcze raz tuleję, która się poluzowała.

Image

Wymieniłem też jedną końcówkę drążka (5,5 zł za sztukę, wytrzymującą ponad tysiąc kilometrów).

Dolałem szklankę oleju do silnika, umyłem quada i jest przygotowany na jutrzejsze rajdowanie.

Image
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 22.07.2017 21:17, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 23.07.2017 12:36 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Testujemy. Iglica musiała wrócić do pierwotnego ustawienia.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 23.07.2017 13:40 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A teraz taka roszada. Nie mam kapsla na korku paliwa. Sam popsułem.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 23.07.2017 13:40, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 23.07.2017 17:54 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Cały dzień prawie pada, a teraz zaciągnęło się na dobre.
Pobawiłem się troszkę w garażu.
Sprawa korka rozwiązana. Zatyczka kołka do tapicerki, koszulka termokurczliwa z klejem i opalarka. Zrobiłem sobie trzy kapturki na korek paliwa ;)

Image
Image
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 24.07.2017 22:32 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Melduję, że maszyna jeździ koncertowo. Pierwsza wyprawa na Mazurach zaliczona. Uwag nie ma.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.07.2017 00:35 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Przed wyjazdem odkręciłem dzisiaj lewy podnóżek i zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Jakiś czas temu było pod nim mokro i nie wiem czy to wyciek czy coś innego. Dwa dni temu dolewałem płynu do poziomu max, a dzisiaj było ledwo na danie. Niepokoję się, że padła uszczelka pod głowicą. Od razu powiązałem to z epizodem kiedy zgasł mi silnik podczas wyprawy do Treblinki. W każdym razie zbiornik umyłem i wypłukałem, płyn uzupełniony. W chłodnicy było pod korek.
Pojechałem na kolejny oes. Tym razem Św. Lipka, Reszel i Gierłoż. W drugiej połowie drogi maszyna zgasła. Zapaliłem silnik ze ssaniem i gazem, i pojechałem dalej. Po kilku kilometrach to samo. Nic tym razem jednak nie pomagało. Silnik nie chciał zaskoczyć. Wyglądało na brak paliwa. Moje podejrzenia padły na korek zbiornika. Trafiłem pd razu. Kiedy go odkręciłem, usłyszałem syk. Maszyna zapaliła prawie od razu. Trzeba go będzie wymienić. Widocznie kulka lub zaworek w środku, odpowiadające za odpowietrzanie, się zużyły. Kiedy ustaliłem, że nie ma żadnej innej usterki, pędziłem dalej jak struś ;)

Image

Jutro wielkie czyszczenie maszyny. Było mokro i na quadzie mam pół worka nasion i różnych takich. Kratka chłodnicy zaklejona na amen.
Muszę też sprawdzić oleje w dyfrach.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 26.07.2017 00:35, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.07.2017 11:01 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Będzie co dzisiaj myć, oj będzie ;)

ImageImage
Image
Image
Image
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.07.2017 13:17 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Po zdjęciu kratki chłodnicy, siatka jest zabita całkowicie.

Image

Pod oryginalną osłoną założyłem dodatkową i dzięki temu chłodnica prawie nie odczuła trudów podróży.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.07.2017 16:06 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Kolejne etapy płukania z Dimerem.

Image
Image

Cały dzień pada na Mazurach.
Z quada wypłukałem ze dwa worki pozostałości po wczorajszym wyjeździe ;)

Image
Image
Image

Płynu w zbiorniku raczej nie ubyło. Zastanawiam się jak jeszcze sprawdzić kondycję uszczelki pod głowicą.

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 26.07.2017 16:06, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.08.2013 21:20
Posty: 165
Miejscowość: Ostrowiec
Imię: Piotr
Quad: G700 czerwony
Poprzednie quady: Polaris 700 twin,g7-Camo,g7-Zielony, g7-camo
PostWysłany: 26.07.2017 20:15 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Ja uzywam a autach http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... 35da646bf8
Co prawda z adapterami do zbiorniczkow ale jak dla amatora do powinno ci wystarczyc


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 26.07.2017 22:36 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Dzięki. Ciekawy patent. Zadzwoniłem do kolegi. Ma w warsztacie jakieś urządzenie do tego. Tymczasem będę jeździł. Po powrocie zawiozę quada do warsztatu.
Dzisiaj lało prawie bez przerwy. Nie miałem ochoty na jazdę. Wszystko się wtedy klei do maszyny. Mycie zajęło mi ponad godzinę, a i tak w wielu miejscach znajduję badyle.
Po wczorajszym błocie założyłem dwie zewnętrzne końcówki drążków. Wewnętrzne tymczasem są dobre. Przy okazji wpadłem na nowy pomysł jak je zabezpieczyć. W jednym kole padł klocek hamulcowy i okładzina właśnie się przykleja.
Lewy tył, nierówno ściera klocki i prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać zacisk. W prawym natomiast klocki są znacząco cieńsze. Tutaj też puścił klej w dyferencjale. W pół godziny wyjąłem półoś i złożyłem z powrotem. Teraz wysycha. Jutro założę tylko zacisk z nowym klockiem z przodu i ustawię zbieżność.
Po południu jazda na oes zachodni ;)

Aha, zapomniałem zajrzeć do dyferencjałów. Jutro zerknę czy jest w nich olej. Właściwie, to można już wymienić olej w silniku, bo mam na budziku prawie 13.000 kilometrów ;)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 26.07.2017 22:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 28.07.2017 15:27 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
W quadzie zrobiłem przegląd olejowy. W dyfrach jest ile trzeba, w silniku wymieniłem. Przebieg prawie 13000 kilometrów ;)

Wczoraj skontrolowałem klocki hamulcowe. Z tyłu lewe są bardziej wytarte niż prawe. Popracowałem zaciskami na przemian je wysuwając i wpychając. Oczywiście je taką operacją zapowietrzyłem, ale mam patent jak sobie z tym poradzić w pojedynkę. Kłopot był tylko z obwodem hamulca nożnego. Ręczny na kierownicy działa bez zarzutu. Zamieniłem klocki na osiach i podkręcałem jak należy.
Dzisiaj jadę na Mrągowo. Od dwóch godzin pada. Będzie mega zabawa na błotnistych drogach ;)

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 28.07.2017 19:53 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Kolejna setka przejechana.

Image

Takie trzygodzinne wypady są doskonałe. Praca maszyny doskonała. Żadnych uwag. Jedno pieprznięcie lewą podłogą w kamień. Raczej bez szkód.

Image

Było bardzo dużo wody i prawdopodobnie przepłukałem wszystkie pozostałości z ostatniego wypadu.

Trzynaście tysięcy na liczniku za nami.

Image

Niedługo przekroczymy 400 mth ;)

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 28.07.2017 19:53, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.