Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Czuły układ kierowniczy.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 21:24



Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Czuły układ kierowniczy. 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 23.11.2011 13:46
Posty: 52
PostWysłany: 22.03.2012 20:18 
Czuły układ kierowniczy.
Witam! Czy Wasze quady są też tak czułe? Chodzi mi o to, że pod czas jazdy na asfalcie z max prędkością mój quad jest strasznie niestabilny. Delikatne ruchy bujają całym quadem. Powinien chyba jechać "gładko" i prowadzić się bez takiego bujania? Jest to ośka. Jak z Waszymi?


 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 22.03.2012 20:32 
Re: Czuły układ kierowniczy.
mocny93 napisał(a):
Jest to ośka. Jak z Waszymi?


Jaka ośka? :D Lepiej nie zasuwać tak, bo chiński quad jest krótki i wąski. Możesz dać więcej powietrza w oponach i sprawdź wtedy. Oczywiście będzie miał wtedy gorszą trakcję w terenie.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.11.2011 13:46
Posty: 52
PostWysłany: 22.03.2012 20:38 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Napęd na tylną oś ;) Ciśnienie nie wiem jakie jest bo jest pompowane nieprofesjonalna pompką :D Wszystkie chińskie quady tak mają, że "miota nim jak szatan"? :D


 
Profil
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 22.03.2012 20:41 
Re: Czuły układ kierowniczy.
mocny93 napisał(a):
Napęd na tylną oś ;)


Jejkku, 4 lata tu siedzę. :wizi: Chodzi mi jaka marka, jaki quad, żebym orientacyjnie znał wymiary.

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.11.2011 13:46
Posty: 52
PostWysłany: 22.03.2012 20:50 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Ok, sorry :D Co do tego jaka marka itd to nie wiem ;) Kupiłem go bez żadnych dokumentów. Bardzo podobny do tego http://www.yatego.com/diesunddas-shop24 ... -atv-150cc ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 22.03.2012 21:15 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Proponuje sprawdzić zbieżność kół ;) i luzy przy drążkach itp.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.04.2011 12:06
Posty: 259
Quad: Honda TRX400ex
Poprzednie quady: Shineray 250
PostWysłany: 23.03.2012 20:02 
Re: Czuły układ kierowniczy.
To też ale ośki nie mają mechanizmu różnicowego więc jak jedziesz szybko to przy skręcaniu możesz mieć takie objawy;)


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2011 13:46
Posty: 52
PostWysłany: 23.03.2012 20:58 
Re: Czuły układ kierowniczy.
komar830 napisał(a):
Proponuje sprawdzić zbieżność kół ;) i luzy przy drążkach itp.


Zwyczajnie mam pojechać do warsztatu jakiegoś? ;)

Hardcore Rider napisał(a):
To też ale ośki nie mają mechanizmu różnicowego więc jak jedziesz szybko to przy skręcaniu możesz mieć takie objawy;)


Ale aż tak bardzo? Rozumiem przy skręcie mocniejszym, ale przy delikatnych ruchach?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 23.03.2012 22:47 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Ja miałem takie właśnie objawy, jak potrafisz sam ustawić to nie musisz, najlepiej niech ktoś siądzie na quadzie a Ty z przodu zobacz czy koła są w miarę prosto, jak widzisz że coś nie tak to spróbuj sam ustawić na oko jak będzie poprawa to wtedy możesz ustawić tak jak powinno być, albo do warsztatu powinni Ci ustawić ale znajdź jakie powinny być parametry, jakie podaje producent. Dla 4x4 ustawia się rozbieżność a dla osiek zbieżność tyle wiem a jakie konkretnie to musisz poszukać ;)
Luzy już sprawdzałeś ? może tulejka też na kolumnie kierowniczej się wyrobiła ?


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.11.2011 13:46
Posty: 52
PostWysłany: 23.03.2012 23:04 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Ok jutro czegoś poszukam na ten temat bo dziś już nie bardzo mam siły ;) A co do luzów to jest na drążkach. Może w sumie to być przyczyną... ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2010 16:43
Posty: 72
Quad: Suzuki LTR 450 K7
PostWysłany: 24.03.2012 00:26 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Przyczyną może być wszystko, nikt na odległość Ci nic nie powie ;P Sam musisz sprawdzać wszystko po kolei ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.03.2012 19:08
Posty: 161
Miejscowość: Słupsk, Kobylnica i wszystkie lasy w okolicy
Quad: Loncin Dawney 110cc
Poprzednie quady: Bezmarkowy monster :D
PostWysłany: 25.03.2012 15:42 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Hej
Też mam quada tak zwanego chińskiego . Tyle ze mam więcej rzeczy z japoni. Moim nie buja aż tak jak jadę na prostej ale w zakręt taki powiedzmy co ma 40-50 stopni to więcej niż 40km/h nie wejde w niego bo mnie wyrzuca na boczne koła. Tymi quadami będzie bujało bo nie są szerokie ani nie mają dobre rozstawu osi.

Polecam ci wypróbować sztuczkę. Odpal quada i zrób tak jakbyć chciał bo postawić na dęba tyle że postaw go na zderzaku aby sam stał. Puść hamulec i silnik będzie miał swoje obroty ( jeśli quad zacznie jechać do przodu to zaciągnij hamulec). Gdy będzie już stał i będzie włączony postaraj się ustawić róno kierownice jakbyś jechał na wprost. Po 30 sekundach zobacz czy kierownica nie przesunełą się w którąś strone . Jeśli się przesunie to znaczy ze masz drążki kierownicze albo do dokręcenia albo do wymiany. Jeśli nie drążki to wahacze. Ale to prosty sposób na sprawdzenie ukłądu kierowniczego.
Wiem ze to raczej domowe sposoby ale u mnie się sprawdzają.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.08.2008 20:58
Posty: 11
Miejscowość: Mrozy - Mińsk Mazowiecki
Quad: Viper 200
PostWysłany: 14.04.2012 06:15 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Puciuś napisał(a):
Moim nie buja aż tak jak jadę na prostej ale w zakręt taki powiedzmy co ma 40-50 stopni to więcej niż 40km/h nie wejde w niego bo mnie wyrzuca na boczne koła


Na asfalcie betonie i innych temu podobnych to masz racje wszystko przez brak mechanizmu różnicowego
Ale na luźnym terenie to tylko i wyłącznie brak umiejętności trzeba iść ślizgiem co jest bardzo łatwte dzięki temu że nie ma mechanizmu różnicowego :lol:

A jeśli chodzi o nerwowe zachowanie na asfalcie przy jeżdzie na wprost to na 200% zbieżność
Ja swoim moge 70 bez nerwów po asfalcie jechac ale koledze jak "mechanik" ustawił to już przy 40 nie dało się go prowadzić


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2009 19:45
Posty: 696
Miejscowość: Bytom (Górniki-Stolarzowice)
Quad: Kingquad 750
PostWysłany: 15.04.2012 08:20 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Miałem tak samo. z tym że zrobiłem sobie zbieżność i pochylenie kół na Krzywych felgach, ale i tak o niebo lepiej.
Zgadzam się z przedmówcą 200% zbieżność

_________________
Eoooot. Dziękuję , proszę , dobranoc !

pozdrawiam !


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 13.05.2012 13:45 
Re: Czuły układ kierowniczy.
Wahacze? Drążek nie ma nic do wahaczy, jedyne co to mogą być wyrobione stożki w zwrotnicach.

Na nerwowe prowadzenie polecam drążki 126p, zbieżność i przedłużenie mocowania drążka na zwrotnicy - większe przełożenie i mniej nerwowe prowadzenie.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.