Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bashan 150, instalacja elektryczna
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 16:27



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Bashan 150, instalacja elektryczna 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 16.05.2013 19:52
Posty: 8
PostWysłany: 29.05.2014 12:35 
Bashan 150, instalacja elektryczna
Witam, niedawno zakupiłem sobie quada i chce zrobić w nim nową instalację elektryczną, ale pojawił się problem nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć kable od Iskrownika, niżej są zdjęcia, te 5 kabli co widzicie na zdjęciach to od iskrownika... proszę o pomoc
http://i.imgur.com/1DHxprH.jpg
http://i.imgur.com/BbXx0ll.jpg

-- dodano 29.05.2014 13:35 --

SachanHD napisał(a):
Witam, niedawno zakupiłem sobie quada i chce zrobić w nim nową instalację elektryczną, ale pojawił się problem nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć kable od Iskrownika, niżej są zdjęcia, te 5 kabli co widzicie na zdjęciach to od iskrownika... proszę o pomoc
http://i.imgur.com/1DHxprH.jpg
http://i.imgur.com/BbXx0ll.jpg



sorki to 1 zdjęcie to nie to co trzeba..
http://i.imgur.com/9xdLJXt.jpg
http://i.imgur.com/BbXx0ll.jpg
To są prawidłowe zdjęcia


Ostatnio zmieniony przez SachanHD, 29.05.2014 12:35, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 30.05.2014 07:36 
Re: Bashan 150, instalacja elektryczna
http://imageshack.com/a/img843/9374/44hwk.jpg

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 16.05.2013 19:52
Posty: 8
PostWysłany: 30.05.2014 12:56 
Re: Bashan 150, instalacja elektryczna
zrobilem tak jak na tym obrazku ale iskry nadal nie ma :płacz:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 31.05.2014 07:05 
Re: Bashan 150, instalacja elektryczna
SachanHD napisał(a):
zrobilem tak jak na tym obrazku ale iskry nadal nie ma :płacz:
Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:

Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:

* Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.

* Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.

Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;

Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.

Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.

* Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

* Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

Podsumowanie: jeden z badanych powyżej uszkodzonych elementów, to podstawowa przyczyna braku iskry zapłonowej i w ten sposób należy jej szukać.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 15.06.2016 21:38
Posty: 2
Imię: Paweł
Quad: Bashan 150
PostWysłany: 16.06.2016 10:40 
Re: Bashan 150, instalacja elektryczna
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok

Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:

Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:

* Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.

zdjęcie 2

* Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.

Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;

Nie wiem jak podłączyć - proszę o pomoc

Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.

Zdjęcie 1

Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.

* Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

Nie wiem jak spradzić - proszę o pomoc

* Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

Nie wiem jak sprawdzić - proszę o pomoc

Podsumowanie: jeden z badanych powyżej uszkodzonych elementów, to podstawowa przyczyna braku iskry zapłonowej i w ten sposób należy jej szukać.

Jeśli będzie trzeba zrobię dodatkowe zdjęcia, pozdrawiam


Załączniki:
IMG_20160616_111147.jpg
IMG_20160616_111147.jpg [ 3.6 MiB | Obejrzany 6557 razy ]
IMG_20160616_110049.jpg
IMG_20160616_110049.jpg [ 3.2 MiB | Obejrzany 6557 razy ]


Ostatnio zmieniony przez szejker1988 16.06.2016 10:40, edytowano w sumie 2 razy

 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.