SachanHD napisał(a):
zrobilem tak jak na tym obrazku ale iskry nadal nie ma
Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:
Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:
*
Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.
*
Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.
Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;
Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.
Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.
*
Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;
Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.
*
Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;
Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.
Podsumowanie: jeden z badanych powyżej uszkodzonych elementów, to podstawowa przyczyna braku iskry zapłonowej i w ten sposób należy jej szukać.