Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Niedoładowany akumulator
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 09.06.2024 00:54



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Niedoładowany akumulator 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 20.04.2014 14:50
Posty: 3
Miejscowość: Pyrzyce
Imię: tomasz
Quad: Lyda 203e-3
PostWysłany: 20.04.2014 21:15 
Niedoładowany akumulator
siemka
czy normalną rzeczą jest ze mi nie doładowuje aku.jest to chinczyk ale to chyba nie tłumaczenie
gdy powiedzmy normalnie go uzytkuje to się grzeje i wiatrak cały czas go chłodzi.swiatla uzywam tylko na drogach asfaltowych,ale po dwóch dniach jezdzenia gdy go gasiłem bateria nie miała dosc mocy zeby go odpalic.3-4-5 prób i ledwo ledwo się udawalo.
az po 4-tym zgaszeniu w ciągu 3h.już nie dalem rady go odpalic.wyjełem baterie naładowałem i bez problemu odpalił.
co może być przyczyną?
-bateria
-za duży pobór prądy przez żarówki(podkreślam ze staram się mało ich używac 95% jazdy to terem czyli bez świateł)
-wadliwy akumulator
-czy coś z przewodami
Dodam jeszcze ze jak włacze swiatła i gdy puszcze gaz jadąc powoli zapała się kontrolka od ładowania


Ostatnio zmieniony przez Ravob, 20.04.2014 21:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2013 07:52
Posty: 102
Miejscowość: Łańcut
Imię: Seweryn
Quad: Eagle Lyda 250 FARMER
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 21.04.2014 08:29 
Re: Niedoładowany akumulator
zmierz multimetrem prądy ładowania:
Prąd aku bez włączonego silnika
prąd aku bez włączonego silnika z światłami mijania
prąd aku bez włączonego silnika z światłami drogowymi
prąd aku z włączonym silnikiem bez świateł
prąd aku z włączonym silnikiem z światłami mijania
prąd aku z włączonym silnikiem z światłami drogowymi
prąd na aku przy kręceniu rozrusznikiem
Jak masz wyciągarkę to zmierz z włączonym silnikiem i chodzącą wyciągarką

_________________
5k minęło dalej nie liczę....


Ostatnio zmieniony przez mojzeszek 21.04.2014 08:29, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 20.04.2014 14:50
Posty: 3
Miejscowość: Pyrzyce
Imię: tomasz
Quad: Lyda 203e-3
PostWysłany: 22.04.2014 19:59 
Re: Niedoładowany akumulator
jutro sprawdze przed południem i napisze

-- dodano 21.04.2014 18:25 --

jutro sprawdze przed południem i napisze

-- dodano 22.04.2014 20:59 --

dzisiaj sprawdził mi znajomy napięcie.
na zgaszonym 13.3
jak odpale ma 12.7
włącze swiatła to spadnie ewentualnie do 12.6
a jak dodam gazu i obroty na ok 2000 to wskakuje na ok 13.4
jak przygazuje go mocniej dochodzi do 14.6
krótko mówiąc jak Jadę to go ładuje.
sprzedawca mówi ze wszystko jest dobrze i ładowanie jest ok


Ostatnio zmieniony przez redthemission 22.04.2014 19:59, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2013 07:52
Posty: 102
Miejscowość: Łańcut
Imię: Seweryn
Quad: Eagle Lyda 250 FARMER
Poprzednie quady: brak
PostWysłany: 23.04.2014 07:05 
Re: Niedoładowany akumulator
regulator napięcia masz do wymiany

-- dodano 23.04.2014 07:05 --

regulator napięcia masz do wymiany

_________________
5k minęło dalej nie liczę....


Ostatnio zmieniony przez mojzeszek, 23.04.2014 07:05, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2006 12:58
Posty: 29
Miejscowość: Poznań
Imię: Adam
Quad: EGL MadMax 250 2012
Poprzednie quady: Polaris TrailBoss 330 2005
PostWysłany: 17.06.2014 21:12 
Re: Niedoładowany akumulator
Witam

Otóż kolego redthemission miałem podobny problem. Niestety lub na szczęście zanim zdążyłem kupić nowego regulatora napięcia ponieważ zdążyłem podjechać pod garaż i quad sam przestał jechać. Okazało się ze w głównej wiązce przewód masowy delikatnie rzecz biorąc zagotował się na odcinku od regulatora napięcia do cewki zapłonowej. Postanowiłem wymienić przewód masowy (kolor zielony) i plusowy (kolor czarny) na 1,5mm2 łącząc wszystkie rozgałęzienia oraz poprowadziłem dalej do cewki zapłonowej. Ponadto porządnie przykręciłem regulator napięcia, do tej pory był przykręcony na jedną śrubkę z lewej strony akumulatora do ażurowej konstrukcji ramy i czasem potrafił się poluźnić, a teraz porządnie na dwie śruby tak żeby porządnie łączył się z masą.

Teraz mam następujące wyniki:
na zgaszonym 12.4
po przekręceniu stacyjki 12.2 (bo zapalają się światła do jazdy dziennej)
po odpaleniu 14.1
jak dodam gazu 14.2 (niezależnie od obrotów)

Dorzucam zdjęcia przegrzanych kabli

Image

Image

a tak zamontowałem regulator napięcia

Image

PS. żeby wyjąc wiązkę musisz zdemontować przednie błotniki, odkręcić boczne osłony oraz zdemontować bak. wtedy się nie namęczysz żeby wyjąć wiązkę.

Jeszcze jedno, poprawiłem masę tzn. przy wykorzystaniu przewodu (linka) 10mm2 zrobiłem połączenie pomiędzy silnikiem, aparatem zapłonowym (wraz z ramą) i minusem akumulatora. Poprawiło to ładowanie oraz regulację napięcia co w najprostszy sposób można zaobserwować poprze stałe i równomierne działanie przerywacza od kierunkowskazów. Przed przeróbką szybkość mrugania kierunków była uzależniona od obrotów silnika i obciążenia instalacji poprzez zapalenie np. światłą stop.


Ostatnio zmieniony przez Buger 17.06.2014 21:12, edytowano w sumie 6 razy



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 06.07.2014 07:53 
Re: Niedoładowany akumulator
Ja miałem też tak przepalony kabel jak kolega wyżej na zdjęciach wyrzuciłem oryginalną instalacje i zrobiłem własną od podstaw.Po prostu oryginalne kable są za cienkie.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.