Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 01:06

Regulamin forum


PRZECZYTAJ ZANIM ZAŁOŻYSZ NOWY TEMAT ! ! !

W imieniu całego Mod Teamu proszę o właściwe tytułowanie tematów, chodzi o to, że tutaj mamy kilka pojemności silników, jeżeli zakładacie temat i dotyczy on problemu zatkanego gaźnika waszej 110-tki to tak nazywajcie ten temat w ten sposób:
[110] Zatkany gaźnik
Jeżeli zaś chodzi o 150-tkę to nazywajcie go w ten sposób:
[150] zatkany gaźnik

Czyli jak sami już wywnioskowaliście chodzi o nagłówek z pojemnością silnika na początku nazwy tematu :!:

Proszę się stosować do tej instrukcji.
stepien0601



Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie. 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07.09.2009 09:29
Posty: 2
Quad: 110
PostWysłany: 07.09.2009 09:35 
Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
110ccm zapłon CDI, normalnie kreci rozrusznikiem, ale nie odpala.
Na pych, bez problemu.
Okazuje się ze przy kręceniu rozrusznikiem, brak iskry na świecy.
Napięcie na cewce zasilającej moduł CDI wynosi ok 30V przy kręceniu rozrusznikiem,
przy wolnym kręceniu kołem, na biegu, napięcie jest podobne i również brak iskry.
Dopiero jak się szybciej zakręci kołem, napięcie sięgnie ok 50V i dopiero pokazuje się iskra, po odpaleniu na pych silnik chodzi normalnie.
Fajka i świeca odpada bo na gołym kablu jest tak samo.

Zapraszam do powitalni//hipon


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.08.2009 08:08
Posty: 453
Miejscowość: wieliczka
Quad: Polaris Rzr ranger 800 EFI
PostWysłany: 07.09.2009 10:51 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
a kabel?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.09.2009 19:32
Posty: 11
Miejscowość: Tczew
Quad: Bashan 250 ^^
PostWysłany: 07.09.2009 20:22 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Sorry że tak podpinam się pod temat ale u mnie praktycznie ten sam problem w Bashanie 250 [ Chinol Także Elektryka na tej samej zasadzie działa. ]

po niedzielnej przejażdżce wróciłem do domu zgasiłem quada poszedłem zjeść Obiad, kiedy zjadłem i chciałem jechać dalej Pojazd już nie odpalił. ; ( rozpoczęły się poszukiwania przyczyny, odrazu wywnioskowałem że nie ma iskry :
- 1 podejrzenie, że tylko świeca lub fajka padła, szybka przekładka do motoru i okazało się że Fajka i świeca jak nowe.
- 2 podejrzenie, Jakaś przerwa w instalacji, Cała została odizolowana każdy kabelik sprawdzony, Niestety wszystko OK.
- 3 podejrzenie, MODUŁ prąd pojawiał się wszędzie tam gdzie miał do Modułu i od modułu do Cewki już nie dochodził. Kupiłem nowy moduł wymieniłem i nic. ; o Dalej dokładnie tak samo jak wcześniej.

Prąd pojawia się chyba wszędzie tam gdzie ma aż do modułu. Tam dochodzi 1 Kablem już prąd w postaci impulsów [ :D ] czarno-czerwonym i wychodzi na kable jeden do Gaszenia ( czarno Biały ) i na dwa zielone które według mnie są kablami masowymi. :( Do cewki już prąd nie dochodzi . Proszę o jakąś rade i z góry dzięki. :|

Ja jednak zapraszam do Powitalni:)//hipon

_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 20.08.2009 20:49
Posty: 241
Quad: Bashan200,150China,Raptor660
PostWysłany: 08.09.2009 06:50 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Cytuj:
MODUŁ prąd pojawiał się wszędzie tam gdzie miał do Modułu i od modułu do Cewki już nie dochodził


wymień kable moduł - cewka i wtedy zobaczysz ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.09.2009 19:32
Posty: 11
Miejscowość: Tczew
Quad: Bashan 250 ^^
PostWysłany: 08.09.2009 13:33 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Niestety ale to nic nie da Bo z modułu już prąd nie wychodzi, Tzn jak wepne wtyczkę do modułu to w Gnieździe modułu prądu już nie ma. ; D

To jest Bardziej skomplikowane niż się wszystkim wydaje. Ja też myślałem że to jakiś banał wymienie to i tamto i będzie można dalej jeździć teraz Quad rozebrany na części Pierwsze praktycznie i Stoi. Dzisiaj ma przyjechać Wujek [ elektryk ] który się zna na takich bajerach i sprawdzi Profesionalnie całą instalacje wtedy będizey myśleć dalej, ale jak macie jakieś pomysły to śmiało pisać. :D

_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 20.08.2009 20:49
Posty: 241
Quad: Bashan200,150China,Raptor660
PostWysłany: 12.09.2009 07:47 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Sprawdź wszystkie kable wchodzące do modułu czy w każdym jest prąd i czy nie mają przebicia ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.02.2009 09:55
Posty: 481
Miejscowość: Teren scyzoryków
Quad: Zonda FX 150
PostWysłany: 14.09.2009 06:30 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Moduł CDI działa troszke inaczej.
W module AC (99% chińczyków) idzie to mniej więcej tak:

Opis przewodów:
1. Wejście impulsatora (krótkie impulsy nie do zmierzenia multimetrem. Dioda LED po podłączeniu do tego przewodu i masy powinna migać. Żarówka się do tego nie nadaje TYLKO DIODA LED)
2. Wejście ładowania kondensatora WN (przy kręceniu rozruszikiem około 100-150V prądu przemiennego można mierzyć multimetrem po odpaleniu około 300v przemiennego)
3. Wejście gaszaka (po przełączeniu przełącznika gaszenia zwiera do masy, zwiera również po wyłączeniu zapłonu przez specjalny przekaźnik chyba jest pod siedzeniem - zależy od quada)
4. Wyjście cewki WN (Podaje impulsy na cewkę WN która jest połączona przewodem wysokiego napięcia ze świecą. Raczej nie do zmierzenia multimetrem gdyż są to krótkie impulsy prądu stałego około 400v)
5. Masa
6. Masa (moduły mają 2 masy zwarte ze sobą w środku, czasem są podłączone obie czasem jedna a czasem moduł ma tylko jedną mase ma wtedy tylko 5 pinów ale nie zmienia to jego budowy)

Opis działania:
Kondensator WN jest ładowany z cewek pod magnetem (przewód nr 2) napięciem przemiennym (w środku modułu ściętym jedną diodą czasem mostkiem gretza). Po nadejściu sygnału z impulsatora (przewód 1) tyrystor w module zwiera jeden koniec kondensatora WN do masy przez co podaje cały jego ładunek na cewkę WN (przewód 4).
Cały proces rozpoczyna się od początku z tym że ładowanie (przewód 2) działa bezustannie.
Wejście gaszaka (przewód 3) podczas gaszenia zwiera wejście impulsatora (przewód 1) do masy przez co blokuje wyzwalanie tyrystora i kondensatora WN zatrzymując silnik. Wyjścia 5 i 6 czyli masa to chyba masują :) swoją drogą bolą mnie plecy.

Myślę że ten opis trochę ci rozjaśni.

Tomaszek napisał(a):
110ccm zapłon CDI, normalnie kreci rozrusznikiem, ale nie odpala.Na pych, bez problemu.

Moim zdaniem rozładowany aku przez co nie ma prądu rozruchu.

_________________
Ostatnio prawie nie bywam na forum z powodu ogromu pracy.
Jeśli ktoś potrzbuje pomocy proszę pisać na [email protected] w wolnej chwili postaram się odpisać.

Pozdrawiam
Michał


 
Profil

Rejestracja: 22.05.2015 19:43
Posty: 48
Imię: quad
Quad: superbyke
PostWysłany: 13.07.2015 19:43 
Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
moj quad 150 co to może być ze jak gasze silnik kluczykiem swiatla wentylator się wylaczaja a silnik dalej pracuje?to jedna sprawa a druga jest taka ze ciezko odpalic quada czyscilem gaźnik regulowalem cizko go zapalic a na pych pali od razu


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 8 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.