Re: Quad 110 ccm, pali na pych a z rozrusznika nie.
Moduł CDI działa troszke inaczej.
W module AC (99% chińczyków) idzie to mniej więcej tak:
Opis przewodów:
1. Wejście impulsatora (krótkie impulsy nie do zmierzenia multimetrem. Dioda LED po podłączeniu do tego przewodu i masy powinna migać. Żarówka się do tego nie nadaje TYLKO DIODA LED)
2. Wejście ładowania kondensatora WN (przy kręceniu rozruszikiem około 100-150V prądu przemiennego można mierzyć multimetrem po odpaleniu około 300v przemiennego)
3. Wejście gaszaka (po przełączeniu przełącznika gaszenia zwiera do masy, zwiera również po wyłączeniu zapłonu przez specjalny przekaźnik chyba jest pod siedzeniem - zależy od quada)
4. Wyjście cewki WN (Podaje impulsy na cewkę WN która jest połączona przewodem wysokiego napięcia ze świecą. Raczej nie do zmierzenia multimetrem gdyż są to krótkie impulsy prądu stałego około 400v)
5. Masa
6. Masa (moduły mają 2 masy zwarte ze sobą w środku, czasem są podłączone obie czasem jedna a czasem moduł ma tylko jedną mase ma wtedy tylko 5 pinów ale nie zmienia to jego budowy)
Opis działania:
Kondensator WN jest ładowany z cewek pod magnetem (przewód nr 2) napięciem przemiennym (w środku modułu ściętym jedną diodą czasem mostkiem gretza). Po nadejściu sygnału z impulsatora (przewód 1) tyrystor w module zwiera jeden koniec kondensatora WN do masy przez co podaje cały jego ładunek na cewkę WN (przewód 4).
Cały proces rozpoczyna się od początku z tym że ładowanie (przewód 2) działa bezustannie.
Wejście gaszaka (przewód 3) podczas gaszenia zwiera wejście impulsatora (przewód 1) do masy przez co blokuje wyzwalanie tyrystora i kondensatora WN zatrzymując silnik. Wyjścia 5 i 6 czyli masa to chyba masują
swoją drogą bolą mnie plecy.
Myślę że ten opis trochę ci rozjaśni.
Tomaszek napisał(a):
110ccm zapłon CDI, normalnie kreci rozrusznikiem, ale nie odpala.Na pych, bez problemu.
Moim zdaniem rozładowany aku przez co nie ma prądu rozruchu.