Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 20.04.2024 10:12

Regulamin forum


PRZECZYTAJ ZANIM ZAŁOŻYSZ NOWY TEMAT ! ! !

W imieniu całego Mod Teamu proszę o właściwe tytułowanie tematów, chodzi o to, że tutaj mamy kilka pojemności silników, jeżeli zakładacie temat i dotyczy on problemu zatkanego gaźnika waszej 110-tki to tak nazywajcie ten temat w ten sposób:
[110] Zatkany gaźnik
Jeżeli zaś chodzi o 150-tkę to nazywajcie go w ten sposób:
[150] zatkany gaźnik

Czyli jak sami już wywnioskowaliście chodzi o nagłówek z pojemnością silnika na początku nazwy tematu :!:

Proszę się stosować do tej instrukcji.
stepien0601



Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc. 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 09.02.2011 17:29 
Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Spis treści:
1.Zasady bezpieczeństwa.
2.Specyfikacja silnika.
3.Sprawdzanie numeru VIN.
4.Przygotowania do pierwszej jazdy.
5.Docieranie silnika.
6.Serwisowanie.
7.Jakie problemy mogą mnie spotkać.? I jak się przed nimi uchronić.
8.Jak zabezpieczyć quada przed różnymi warunkami atmosferycznymi.
9.Jak dokonać zakupu quada.
10.Przydatne linki / schematy i poradniki.

1.Zasady bezpieczeństwa.

Aby bezpiecznie poruszać się quadem musimy posiadać kask ,buty oraz kurtkę i spodnie ochronne. Dzięki temu ubiorowi podczas spadnięcia z quada nie będziemy mieli otarć oraz nasza głowa będzie dobrze chroniona.

Podczas jazdy zalecane jest przywiązanie do nogi (okolice piszczela) zrywki. Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć jak ona wygląda.
Image

2. Specyfikacja silnika.
Zapłon: CDI
Kompresja: 10:5:1
Prędkość maksymalna książkowa: 45km/h
Prędkość maksymalna osiągnięta: 65km/h
Ilość oleju silnikowego: 0,8l
Waga: 80-95kg zależna od modelu
Zbiornik paliwa:2,4l
Silnik: 110cc jednocylindrowy , 2 zaworowy , poziomo cylindryczny na pojedynczym wałku rozrządu napędzanym poprzez łańcuszek.
Rozruch: rozrusznik elek. / kopka.
Image Image

3.Sprawdzanie numeru vin.
Jeśli chcemy nabyć quada używanego , a nie jesteśmy pewni jego pochodzenia to należy sprawdzić numery VIN.

Numery win znajdziemy najczęściej w miejscach zaznaczonych żółtymi kwadracikami na poniższym zdjęciu.
Image



[b][i]4. Przygotowanie do pierwszej jazdy.
Pierwsze co musimy zrobić po kupnie quada to zmiana oleju. Najlepiej zainwestować te 30-40zł w lepszej jakości olej ,ponieważ silnik będzie się przez jakiś czas docierał. Często się trafia ,że śruby nie są skręcone do końca. W takim przypadku jeśli już mamy poluzowane polecam zakupić trochę różnych rozmiarów śrub , nakrętek i podkładek sprężynowych oraz klej do gwintów.
Po kilku dniach jazdy na pewno zaistnieje problem łańcucha oraz dziwnych metalicznych odgłosów dochodzących z tylnej części quada. Jest to chińskiej jakości łańcuch ,który po pierwszych ~50km będzie bardzo wyciągnięty i ślizga się po wahaczu. Zalecane jest kupno łańcucha np firmy DID . Cena może jest dosyć duża ,ale mamy pewność ,że nie będzie problemu.









Olej wlewamy przez ten korek ,który jest zaznaczony czerwonym kółeczkiem.
Pod korkiem zaznaczonym na niebiesko sprawdzamy znak na magnecie , podczas ustawiania rozrządu.
Image
5. Docieranie.
Podczas gdy nie zrobiliśmy jeszcze 500km w , których to silnik się jeszcze dociera to olej powinniśmy zmieniać częściej ,ponieważ w oleju zbierają się opiłki metalu pochodzące ze skrzyni biegów.
Zalecane jest zmiana oleju co 6-8 pełnych baków czyli mniej więcej 14l-19l benzyny.
Tak silnik posiada filtr oleju z magnesem ,ale nie zawsze on wyłapie opiłki , które mogą zakończyć prace silnika.

6. Serwisowanie.
Gdy przekroczymy już barierę 500km to zmiana oleju można wykonywać co 10- 13 pełnych baków ,czyli około 24l-30l benzyny.
Kolejną czynnością jaką musimy wykonać to regulacja zaworów.
Jeśli słyszymy lekki klekot dochodzący od strony cylindra to znak ,że zawory wymagają regulacji.
Zalecany luz: Zawór ssący 0,10 a zawór wydechowy 0,15.
Kolejną rzeczą jaka powinniśmy sprawdzić jest kolor świecy.
Jeśli świeca ma kolor kawy z mlekiem to zostawiamy ,bo jet ok. Ale jeśli świeca jest czarna ,okopcona to czas na regulację składu mieszanki czyt. Gaźnika.
[POMOCNY LINK ] Regulacja gaźnika 1 :strzałka: http://atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=18424
[POMOCNY LINK ] Regulacja gaźnika 2 :strzałka: http://atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=20675
Nasza maszyna ma już dotarty silnik to możemy odkręcić manetkę trochę dalej. Jednak musimy pierw wykręcić śrubkę w tzw cynglu. Śrubkę tą znajdziemy w miejscu grotu strzałki na zdjęciu poniżej.
Image




7. Jakie problemy mogą mnie spotkać ?. I jak się przed nimi uchronić.?
Gdy wybierzemy się w trasę można spodziewać się wszystkiego.
Nieuniknione jest to ,że nic się nie stanie ,ale powinniśmy być przygotowani.
W naszą podróż zalecam wziąć:
-Klucz do świecy.
-Zapasową świece.
-Szmatkę / jakiś ręczniczek.
-Klucz 10 , 13 , 15. To są podstawowe klucze. Polecam zakup małego zestawu , który można kupić na wyprzedaży za ~20zł. Taki nam wystarczy.
ImageImage
-Śrubokręt płaski i krzyżowy.
-Polecam mieć jeszcze taki szczelinomierz w wersji mini.
-I jeszcze linka holownicza.

Podczas moich wypadów przydarzyło się wiele rzeczy. Między innymi:
-Odkręcił mi się cały silnik.
-Odkręcił mi się gaźnik.
-Zgubiłem filtr powietrza
-Odkręciła mi się pokrywa od magneta
-Odkręcił się przedni bagażnik
-Podczas odpalania przeskoczył mi rozrząd o kilka ząbków.
-Stopiła mi się fajka od świecy. ( 11 razy) Od bardzo dużej temperatury silnika. (jazda w wakacje)
-Paliły mi się bezpieczniki.
I kilka innych usterek.

Jak widzicie wiele moich usterek związanych było z odkręcającymi się śrubami. Aby temu zapobiec polecam jak już we wcześniejszym punkcie napisałem zakupienie kleju do gwintów. Dzięki niemu zapobiegniemy wielu niemiłym niespodzianką.

Quady głównie kupujemy podczas wakacji czyt. Czerwiec ,lipiec i sierpień. Wtedy to temperatury są wysokie , a jako ,że te quady nie mają chłodnic tylko są chłodzone powietrzem ,ale też nie wyciągają 100km/h więc nie mogą się dobrze chłodzić. W tym przypadku polecam doposażyć quada w wentylator.
Image

Ja osobiście przed każdym wypadem oglądałem czy silnik nie ma wycieków i sprawdzałem stan oleju.
Oglądałem również czy z gaźnika nie leci paliwo , bo jest to dosyć częsta przypadłość , która mnie osobiście nie spotkała. ;)

W trasie zgubiłem filtr powietrza 2x za który zapłaciłem po 55zł. Do kolejnego filtra przywiązałem kawałek kabelka tak jak na zdjęciu poniżej i przymocowałem go do ramy. W razie jak by miał spaść to będzie wisiał.
Image




8. Jako ,że quadem poruszamy się w różnych miejscach i w różnych warunkach musimy quada odpowiednio przygotować.
-Zalecam zdjąć obudowę ,lub jeśli macie takie dojście owinąć wszystkie kostki. Zwłaszcza moduł oraz regulator napięcia. Następnie zaizolujmy stacyjkę. Najlepiej zrobić to tak ,żeby kable nie miały ruchu , ponieważ lubią się one oderwać.
Kolejną rzeczą jest oryginalny filtr powietrza. Jest on tak kiepskiej jakości ,że polecam go zmienić na gąbkowy.
Ponieważ ,przez oryginalny filtr dostaje się do gaźnika masę kurzu i pyłów ,które to zapchają dysze.

-Podczas wjeżdżania w wodę z szybszą prędkością , woda spod kół leci prosto na filtr powietrza. W takim wypadku polecam zakupić taką osłonkę.
Image Image

9.Jak dokonać zakupu quada.
Wiele ludzi dokonuje nieumyślnie zakupu quada przez internet. Jest to największy błąd jaki możemy popełnić.!
Oczywiście ,że może nam się trafić dobry model ,ale częściej jest tak ,że wysyłają Tzw. buble. Czyli skręcane na szybkiego , z ukrytymi wadami.
Ja osobiście wolałem jechać do sklepu i zapłacić 150zł więcej ,ale pomacałem , przejechałem się , pooglądałem.
W gruncie rzeczy to na różnych portalach możemy spotkać się z tzn. ,,okazjami''. I to jest błąd.!
W sklepie powiedzmy ,że za quada zapłacimy 1700zł a na jakimś portalu 1550zł. Tak jest taniej a kto policzy za kuriera. ? Nieraz może wyjść nam po tej samej cenie a nawet drożej. A w większości sklepów oferują niekiedy darmowy dowóz lub za opłatą 20zł-50zł max.

Jakie modele wybierać.?
Osobiście polecam quady z zawieszeniem na sworzniach. Dodatkowo jakość ramy jest ''lepsza'' :lol: tylny wahacz jest zrobiony z grubszych prostokątnych w przekroju płaskowników. (zdjęcie poniżej) W mniejszych modelach z rurki a nawet rureczki o przekroju 2cm. Po kilku szybszych wpadnięcia w dołek spodziewać się można ,że zaraz pęknie wahacz.! :oczy:
Image
Jest ono o ok 25-30cm szersze niż w zwykłych malutkich 110-tkach.

Na zdjęciu poniżej macie model z zawieszeniem ,którego nie polecam.
Image













:strzałka: 10. Przydatne linki / schematy i poradniki.
:strzałka: Główny spis treści działu chińskie quady.!
:strzałka: [PORADNIK]Budowa silników 50-180 cc Loncin, LIFAN, Honda -
:strzałka: [PORADNIK]Sprzęgło chińskich silników 50-180cc -PORADNIK
:strzałka: [PORADNIK]Ustawianie rozrządu 110cc i inne.
:strzałka: QUAD 110cc i podobne ( TYP ŚWIECY I MODEL NGK)
:strzałka: Quad 110cc i podobne , OLEJ
:strzałka: Model akumulatora.
:strzałka: Blokada w gaźniku.!
Schemat instalacji elektrycznej od producenta.
Image



Tutaj zadajemy pytania , i opisujemy swoje problemy- KLIK...! :uśmiech:

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz 10.02.2011 17:55, edytowano w sumie 13 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.01.2011 14:33
Posty: 180
Quad: HB - ATV 200F
Poprzednie quady: 110
PostWysłany: 17.02.2011 15:36 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Świetny poradnik

_________________
Pozdrawiam
Łukasz


 
Profil
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 17.02.2011 17:49 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Oczywiście dalej pracuję i ulepszam , ale dzięki,. :cfa:

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.10.2008 17:46
Posty: 342
Miejscowość: Konin WLKP
Imię: Novik
Quad: Bashan BS200s-7 ->Dragon Winch DST 2000ST
PostWysłany: 02.03.2011 22:14 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Super poradnik dla Chinola :D oby tak dalej. Pozdrawiam.

_________________
Bashan BS 200s -7


 
Profil Facebook Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2010 15:48
Posty: 54
Quad: chinol 110 (niestety)
PostWysłany: 20.05.2011 20:32 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Przydatny poradnik :D


 
Profil

Rejestracja: 13.05.2011 23:16
Posty: 29
Quad: HB - ATV 110 (2008)
PostWysłany: 20.06.2011 16:56 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Poradnik naprawdę niezły nawet taka zielona osoba jak ja kapuje mam tylko prośbę możesz wstawić jeszcze raz fotę o'' Nasza maszyna ma już dotarty silnik to możemy odkręcić manetkę trochę dalej. Jednak musimy pierw wykręcić śrubkę w tzw cynglu. Śrubkę tą znajdziemy w miejscu grotu strzałki na zdjęciu poniże'' bo jest error 404 a jestem ciekawy gdzie ta śruba jest ;p


 
Profil
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 02.07.2011 11:56 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Kimal
:strzałka: http://zapodaj.net/images/9803560fe661.jpg

Pyt. do administracji.
Czy jest możliwość abym mógł dostać możliwość edycji tego tematu?

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 03.07.2011 11:10 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Nowicjusz napisał(a):
Pyt. do administracji.
Czy jest możliwość abym mógł dostać możliwość edycji tego tematu?

_________________

Nie. Pisz pod spodem a ja będę to przenosił.


 
Profil

Rejestracja: 01.09.2011 19:51
Posty: 8
Quad: ATV 110 (Made in China)
PostWysłany: 04.09.2011 19:49 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Przepraszam bardzo, ale ja również nie widzę zdjęcia, o którym piasał Kimal. http://zapodaj.net/images/9803560fe661.jpg - To zdjęcie nie działa...


 
Profil
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 08.01.2012 22:09 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Przepraszam ,że odkopuję ten temat.

Jak będę miał czas ( może w ferię ) poprawię zdjęcia tak aby działały.

Nie działają one , ponieważ użyłem do kilku z nich innej strony , która zabrania hotlinkowania .

POZDRAWIAM.

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


 
Profil

Rejestracja: 01.11.2011 10:58
Posty: 11
Miejscowość: Słupsk i okolice
Quad: 110cm3 15KM
PostWysłany: 09.01.2012 15:02 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Dobry poradnik. Ale teraz ja coś powiem. Mam tego quada co pokazałeś aby go nie kupować ze względu na zawieszenie. To powiem ze jego jedyna wada to to że jest niski. Zawieszenie jest miękki i nisko osadzone . Mój taki quad osiąga 86km/h a nie jak na samym początku jest napisane 65km/h - tyle jechałzaraz po dotarciu. Mógłbyś jeszcze zamieścić coś o module. Co zrobićzeby go odblokować . Ja kupiłem już odblokowany i założyłem
Idzie do 7tys obrotów i jest słyszalne odcięcie. Olej można wymieniaćco 3 miesiące taki dosyćczęstej jazdy . Jakby ktoś miał jakieś problemy z takimi quadami to na PW
A jeśli pozwolisz to za poradnik masz u mnie 5- .


 
Profil
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 09.01.2012 17:46 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Ok.
Do puki miałem atv 110 interesowałem się tymi silnikami , ale przez ten czas od kiedy go nie mam , wiele ale to wiele się zmieniło. Blokują te silniki teraz , ponieważ gdy mają ograniczone obroty działają po prostu dłużej :)

Powiedz mi czym mierzyłeś prędkość?
Ja mierzyłem gps Garmin 60CSx. , który pożyczyłem ;)
Na oryginalnych przełożeniach dokładnie na oponach ''ulicowych'' dobiłem do 65 i więcej nie dało rady.

Może masz zmienione przełożenia na prędkość i nie ma siły jechać i ma taką jak by odcinke?

Nie możliwością jest aby z tej pojemności a do tego 107ccm wycisnąć jak widzę w Twoim profilu 15km. Amerykańska firma stomp robi na tej samej konstrukcji silniki nawet 23konne na , których ścigają się w kategorii pit bike , mini quad. Lecz te silniki montowane w quadzikach , zapewniam ,że posiadają ok 8-9 km nie ma mowy o większej ilości , ponieważ było by to zabójstwo dla zawieszenia , całej ramy i ogólnie dla całego quada.

Puciek15 napisał(a):
Jakby ktoś miał jakieś problemy z takimi quadami to na PW

Tak nie można! Od tego mamy forum , które cały czas usprawniają i to właśnie na nim mamy kumulować wiedzę właśnie o naszych ATV z chin.


Poniżej masz link do tematu w którym możecie polemizować właśnie na temat Atv 50-125 4t . ZAPRASZAM tam nie na komunikatory czy inne .. ZAPRASZAM :)
Tutaj zadajemy pytania , i opisujemy swoje problemy- KLIK...! :uśmiech:


POZDROWIENIA.

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 09.01.2012 18:17 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Puciek15 napisał(a):
Jakby ktoś miał jakieś problemy z takimi quadami to na PW

To jest forum. Tutaj korzystają wszyscy a nie tylko jedna osoba.


 
Profil

Rejestracja: 01.11.2011 10:58
Posty: 11
Miejscowość: Słupsk i okolice
Quad: 110cm3 15KM
PostWysłany: 10.01.2012 16:24 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
Uwierz trochę przy nim grzebałem. Wiele osób mi nie wierzy . Ale to trzeba zobaczyć . Sprawdzali mi to jakoś w serwisie quadów,crossów itd. Prędkość mierzyłem z raptorem kuzyna. Jedzie 85-86km/h . Dwa razy mierzone .
Nawet "koledzy" z drogówki nie mogą mnie dogonić a jak jeszcze lesie to wgl. Mój jest z 2006r i miałem jakieś blokady - miałem na gazie, w gaźniku i coś w kolektorze dolotowym.


 
Profil
Moderator Działu Nasze maszyny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.07.2010 22:03
Posty: 862
Quad: XxX
PostWysłany: 10.01.2012 21:11 
Re: Polska instrukcja do quadów 72cc/90cc/110cc/125cc.
No nie :lol: .
Za dużo przy nich siedziałem i znam możliwości. Nie uwierzę..

A po za tym to blokowane były tylko moduły ale to tylko w nie których ( nie pamiętam roczników ..)
No chyba ,że wazysz 15-20kg to może te 70 ale nie więcej. Musiałeś mieć zmieniane zębatki..
A tak poza tematem. Jak drogówka cię nie dogoniła (jak goniła......) to albo ci odpuścili , albo skończył im się limit paliwa. ;)


POZDRAWIAM.

_________________
Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 15 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.