Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [110] Sukida - naprawa.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 26.04.2024 18:02

Regulamin forum


PRZECZYTAJ ZANIM ZAŁOŻYSZ NOWY TEMAT ! ! !

W imieniu całego Mod Teamu proszę o właściwe tytułowanie tematów, chodzi o to, że tutaj mamy kilka pojemności silników, jeżeli zakładacie temat i dotyczy on problemu zatkanego gaźnika waszej 110-tki to tak nazywajcie ten temat w ten sposób:
[110] Zatkany gaźnik
Jeżeli zaś chodzi o 150-tkę to nazywajcie go w ten sposób:
[150] zatkany gaźnik

Czyli jak sami już wywnioskowaliście chodzi o nagłówek z pojemnością silnika na początku nazwy tematu :!:

Proszę się stosować do tej instrukcji.
stepien0601



Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
[110] Sukida - naprawa. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.06.2010 18:49
Posty: 777
Miejscowość: Świętokrzyskie/Łagów
Quad: HB-ATV 200 & Cross 110/125
PostWysłany: 25.01.2012 17:51 
[110] Sukida - naprawa.
Witam,
Panowie jako że niedawno dostałem do naprawy quada sukida 110 na kardana, a że czasu mam bardzo mało dopiero dziś zajrzałem co tam mamy...
Image
Image
Image
Do zrobienia mam założyć głowicę wyreg. zawory i ust. rozrząd ale też muszę go całego przejrzeć, troszkę zająć się elektryką i to będzie taki skromny remoncik.
Tu cała galeria dot. tego quada:
https://picasaweb.google.com/1061427058 ... aSukida110
Patrzcie co zostało z blaszki i gąbki w filtrze powietrza:
Image
Image
Image
Teraz trochę pytań.
Jakie w końcu mają być te luzy zaworowe w 110...?

Czy to jest reg. napięcia, dodam że to nie moduł...(moduł jest dalej patrz galeria)
Image
Jeszcze sprawdzę to dokładnie jak odpalę jakie jest tam napięcie i dokąd idą kable, bo jest jedna wolna kostka i wydaje mi się że regulatora nap. po prostu nie było lub musiał odpiąć się od tej kostki(widać na foto) i zginąć chyba że to na zdjęciu wyżej to jest reg. Więc ładowanie i instalację muszę też przepatrzeć krok po kroku i zabezpieczyć przed wodą bo jak wiadomo jest goła...
Tu ta wolna kostka...widać ją w lewym górnym rogu biała:
Image
No i gaźniczek ma zmieniany na MIKUNI 16"
Image
Ogólnie widać że już jakiś papracz grzebał przy nim... :D
EDIT///
Wszelkie rady mile widziane,czas na zrobienie mam aż do wiosny więc prace będą gdy będzie czas,przy okazji i swojego muszę zrobić.

-- dodano 01.12.2011 22:52 --

Już wiem pójdę po kablach od aku tych cienkich co idą do reg. i się dowiem ;) :^^D:

-- dodano 23.01.2012 23:24 --

Panowie dziś trochę pogrzebałem :^^D:
Maćku to nie "skuda" lecz "sukida"
Wiem, to nie reg. lecz nadal nie wiem co?, kostka od reg. wisi, musiał zginąć bądź nie wiem co...ale będzie nowy ;)
Dziś złożyłem głowice, ustawiłem rozrząd, musiałem dać nowy kapturek bo stary się ukruszył(ten gwint na który nakręcamy kabel WN), założyłem inną gąbkę do filtra powietrza i trochę ogarnąłem elektrykę przy aku jest ok.(ale muszę pozabezpieczać i dać przełącznik zamiast stacyjki bo jest brak klucza i jest popsuta. Jutro jeszcze muszę dokupić filtr paliwa wężyk przeźroczysty i kilka śrubek ogólnie dziś nie zapalił iskra jest świeca lekko mokra ale benzynę jak polałem spaliła jutro reg. zaworów 1-wszy raz ciekawe co się będzie dziać... :wizi:
Wyczytałem że ssący 0.03 a wydech 0.05
A i tłumikiem wypierdzielał olej :szok: (tzn. tuż przy głowicy)
Ale nic zobaczymy co się dzieje jak wyregulujemy zawory :)
Image
Image
Image

-- dodano 24.01.2012 18:45 --

Zagadał z tyku :^^D:
A problem tkwił głębiej tzn.
Wyciągnąłem silnik wyregulowałem zawory, patrzę kompra niby bije ale gdy mocna docisnąłem palcem to już bije ale w tłumik więc nie wkładałem nawet z powrotem silnika.
Wcześniej właściciel coś wspomniał że zawory się nie domykają, więc śicągnąlem głowicę patrzę rzeczywiście wydechowy jest otwarty 1mm :szok: a ssący był dobry tzn. jak dmuchnąłem to tam prawe nic nie puścił.
A że miałem głowicę od crossa(110) też 1 zawór się nie domykał(ssący):
Image
Image
więc postanowiłem najpierw ją rozebrać*(w razie czego jak coś pójdzie nie tak to moja a nie ta od quada):
Image
i okazuje się że nie domykał się przez to że zawór był krzywy:
Image
Image
Nie wiem czy na foto widać ale przy końcu minimalnie krzywy(więc do mojej muszę kupić zestaw naprawczy)
Ale wydechowy miałem dobry.
Z mojego rozbierania zginęła mi zapinka zaworu od mojej głowicy bo jak chciałem złożyć to wystrzeliła...poszła w kosmos :^^D:
Rozebrałem więc i tą od quada(moją też):
Image
Przy quadzie krzywy był zawór wydechowy więc przełożyłem ten z mojej i wyczyściłem gniazda obu...ssący po czyszczeniu też nie puszczał nic :uśmiech:
Przy okazji nauczyłem się zakładać zapinki zaworów ;) :
-klucz 10
-stary krzywy zawór
-stworzeń na którym chodzą dźwigienki
Image
Po złożeniu zagadał od strzału :D
Tylko zaraz trochę pochodził zmieniłem o-ringa od zatyczki wydechu bo kapał olej, i śróbkę przez całą głowicę bo też kapał, jutro tylko pozmieniam podkładki szpilek bo też gdzieś puszcza... :zły:
Image
Image
Image
Poza tym jeździłem już powiem ta jest to 4-biegowy pół-automat 110-siątka na kardana
Moc hmm nie brakuje :D
Myślałem że będzie gorzej a tu na śliskim każdym biegiem kołami obraca, przyśpieszenie też fajne bieg za biegiem momentalni trzeba zmieniać, układ kierowniczy nie ma porównania do 200 kierownicy nie wyrywa dosłownie można kierować jedną ręką bez obaw... :D
Jutro jeszcze tylko drobnostki ogarniam i gotowy :wizi:
Właściciel będzie po niego prawdopodobnie dopiero za 2 miechy więc mam czym szaleć do naprawy mojego :D
Rama gruba moim zdaniem quad warty 2.5k :)

-- dodano 24.01.2012 21:43 --

Panowie i Panie oczywiście :D
Mam małą prośbę a mianowicie w quadzie jest kostka lecz jakoś nie ufam chińskim podpięcia a planuję kupić ten reg.napięcie:
Image
Chciałbym jeśli ktoś może zerknąć u siebie które wtyki to "+" i "-" pozostałe 2 to wiem obojętnie jak byle do silnika :D
Nie chcę ryzykować padnięciem reg. więc pytam :diabeł:

-- dodano 25.01.2012 18:49 --

Dziś pozmieniałem podkładki od szpilek na głowicy i już nic nigdzie na kapie :D
Założyłem filtr paliwa, przełącznik zamiast stacyjki.
Dokręciłem wszystkie śrubki, brakujące uzupełniłem pospawałem uchwyty plastików tak żeby tylko trzymały.
Uszczelniłem i sprawdziłem elektrykę na przodzie, została tylko ta po środku i założyć reg. napięcia jak przyjdzie i nadal nie wiem gdzie + i - ? :?
Założyłem seryjny filtr powietrza, i jeździłem obserwowałem czy wszystko ok.
Jednak mam jeszcze jedno pyt. dotyczące reg. zaworów bo ja je wyregulowałem jak głowicę miałem zdjętą ssący na 0.03 a wydech na 0.05.
Bo z tego co wyczytałem to jak się ustawi rozrząd i już zabiera do reg. zaworów to mamy ustawić magneto na T i wtedy regulować a wtedy właśnie tłok jest najwyżej i oba zawory są zamknięte tak samo jak gdy w ogóle nie ma założonego rozrządu pytanie czy jak to dobrze zrobiłem czy regulować tak że gdy ssący jest wciśnięty na maxa wtedy reg. wydech a gdy wydech wciśnięty to wtedy ssący...? :|
Wydaje mi się że te zawory coś za głośno chodzą :zalamka:

-- dodano 25.01.2012 18:51 --

Image
https://picasaweb.google.com/1061427058 ... aSukida110

_________________
1. https://picasaweb.google.com/1061427058 ... tHBATV200#
2. viewtopic.php?f=179&t=40416
3. viewtopic.php?f=179&t=38876&p=516120&hilit=poradnik#p516120
Pozdr. Mateusz


Ostatnio zmieniony przez mgrudzien35 25.01.2012 17:51, edytowano w sumie 10 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 26.01.2012 18:57 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Kolega miał crossa kingroad czy jakoś tak ale jak widzę ze zdjęć to silnik tak samo wygląda więc chyba to to samo. I u niego zawory to w serwisie w mieście obok nam powiedzieli, że ssący tak na 0,02-0,03, a wydechowy 0,04-0,05 więc mieścisz się w tym przedziale. Ja jemu ustawiłem nie najmniej nie najwięcej tak po środku i jeździł tak z pół roku potem go sprzedał i chyba dalej jeździ.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.06.2010 18:49
Posty: 777
Miejscowość: Świętokrzyskie/Łagów
Quad: HB-ATV 200 & Cross 110/125
PostWysłany: 26.01.2012 20:20 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Mają być ssący 0.03 a wydech 0.05 już jutro biorę się jeszcze raz regulować o tak:
"Regulacja zaworów:
1. Odkręcamy 2 dekielki w głowicy, dolny zaworu wydechowego, górny
zaworu ssącego, pod którymi widać nakrętkę kontrującą obydwu zaworów.

2. Odkręcamy dekielek pokrywy statora(duży) , przygotowując jednocześnie klucz
nasadowy 14 z ,,grzechotką,, do obracanie wału korbowego.

3. Odkręcamy u góry dekielek (mały) pokrywy statora.

4. Układasz lewą rękę w ten sposób żeby jeden palec spoczywał na nakrętce
kontrującej zaworu wydechowego (dół) a drugi na nakrętce zaworu ssącego (góra).

5. Zaczynasz obracać wałem korbowym w kierunku obojętnym ( najlepiej w
prawo bo jest wygodnie) tak długo że dojdziesz do tzw. pozycji koniec wydechu
początek ssania lub jeszcze inna nazwa tzw. (mijanka), jeszcze prościej dla
początkujących, podczas obracania wału korbowego, palec lewy który spoczywa
na zaworze wydechowym tak długo przesuwa się do góry, aż zawór ssący pod
palcem górnym drgnie lekko w dół.

6. Potwierdzeniem że doszło do ,,mijanki,, w wzierniku pokrywy statora u góry na
środku otworu musi być widoczna litera T.

7. Jako ostatnia czynność przed regulacją obracamy za pomocą grzechotki jeszcze
raz wałem korbowym całe 360° żeby ponownie w wzierniku pokrywy
statora była widoczna literka T. ( to jest ten moment który Ty nazywasz
umownie zawory nie są podparte).

8. Luzujemy po kolei nakrętki kontrującą jednego i drugiego zaworu i
przystępujemy do regulacji zgodnie z pozostałymi pkt.

9. Gdy mam podłożony już szczelinomierz to reguluje luz przez dokręcanie lub
luzowanie takiej śrubki z kwadratowym łebkiem.

10.Luz ustawiam tak aby szczelinomierz wychodził z lekkim oporem ale jeszcze go
nie wyciągam.

11. Teraz przytrzymuję kwadrat kombinerkami i płaskim kluczem 9 dokręcam
nakrętkę kontrującą.

12. Teraz dopiero wyciągam szczelinomierz abym wiedział czy przy dokręcani kontry
luz się nie zmienił. "
Teraz najbardziej martwię się gdzie + i - w tym reg. napięcia bo jak podepnę źle to po nim. :|
Nic jak nikt nie pomoże to będę próbował z bezpiecznikiem ale wątpię by on coś dał.

_________________
1. https://picasaweb.google.com/1061427058 ... tHBATV200#
2. viewtopic.php?f=179&t=40416
3. viewtopic.php?f=179&t=38876&p=516120&hilit=poradnik#p516120
Pozdr. Mateusz


 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 26.01.2012 23:22 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Dlaczego po nim? Prąd zmienny obojętnie jak podepniesz więc nic go nie uszkodzi. Natomiast co do + i - to podepnij go do żarówki reflektorowej 12V odpal quada i sprawdź miernikiem.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.06.2010 18:49
Posty: 777
Miejscowość: Świętokrzyskie/Łagów
Quad: HB-ATV 200 & Cross 110/125
PostWysłany: 06.02.2012 16:17 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Znaczy już myślałem i zrobię trochę inaczej ale nic będę pisał jak przyjdzie ;)

-- dodano 06.02.2012 17:15 --

Panowie mam takie pytanko wiem że najlepszym wyborem byłby olej motul 5100
Ale tak się składa że mam okazję kupić po cenie castrola o taki:
http://allegro.pl/olej-castrol-power-1- ... 30909.html
Co o nim myślicie czy 10w40 a 10w50 to duża różnica>?
Czy brać?

_________________
1. https://picasaweb.google.com/1061427058 ... tHBATV200#
2. viewtopic.php?f=179&t=40416
3. viewtopic.php?f=179&t=38876&p=516120&hilit=poradnik#p516120
Pozdr. Mateusz


Ostatnio zmieniony przez mgrudzien35 06.02.2012 16:17, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 13.06.2010 21:52
Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
PostWysłany: 06.02.2012 19:55 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Ja lałem zawsze 10W40 i nie było problemu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.06.2010 18:49
Posty: 777
Miejscowość: Świętokrzyskie/Łagów
Quad: HB-ATV 200 & Cross 110/125
PostWysłany: 27.03.2012 20:33 
Re: [110] Sukida - naprawa.
Znaczy wiem że 10w40 powinien być i najlepiej motul 5100 ale tak mam okazję po cenie...
Już wiem ;) Mogę :

"SAE - oznacza klasę lepkości oleju.
Należy zwrócić uwagę na trzy klasy: letnie (np. SAE 40), zimowe (np. SAE 15W) i wielosezonowe (np. 10W40).
Klasy zimowe np. SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
Im niższa liczba przed literą W, tym olej może pracować w niższych temperaturach otoczenia.
I letnie np. SAE 20, 30, 40, 50, 60
Im wyższa liczba. tym olej może pracować w wyższych temperaturach otoczenia.

Przykład:
10W-40 : -10°C do +40°C
10W-50 : -10°C do +50°C
20W-40 : 0°C do +40°C
20W-50 : 0°C do +50°C

Dla silników z mokrym sprzęgłem nie poleca się używania olejów rzadkich np. 5W40, 0W40
Gdy producent motocykla podaje specyfikacje 10W40 (najczęściej) to możemy zalać olej 10W50, lub 20W50 ale uwzględniając, że zaczynamy jazdę dopiero od temperatury otoczenia 0 stopni. "

Polecam lekturkę o olejach:
http://forum.eterrymanow.pl/printview.p ... 3af1eaa004

-- dodano 09.02.2012 16:02 --

No i lipa...
Maćku mówisz że prąd zmienny nie pa opcji że mu coś zrobi? :? A np. jak wepnę tam gdzie wychodzi stały...?
Bo wiem że jak przemienię kabelki zmiennego ze sobą(są 2) to tak nic nie będzie ale co gdy wepnę tam gdzie jest stały/?
Bo podłączałem tylko te 2 od zmiennego, i na wszystkie opcje ale nigdzie nie było stałego na 2 pozostałych
Dodam że jak chodzi na jałowym to z kabli na zmiennym ma ok.30v~ na gazowaniu coś koło 60~może i więcej.
Czyli raczej jak powinno być.
To zostaje opcja że uszkodzony mi przyszedł...
Bo mimo że nie podpiąłem + i - od aku to na tak krótki czas (ok.10sekund)-czas sprawdzenia miernikiem, raczej nie było opcji żeby się spalił z powodu nieodbierania prądu przez aku, najpierw by się zagrzał a cały czas był zimny...
Macie jakieś pomysły, co mogę jeszcze sprawdzić, czy zwracać?
Naprawdę nikt nie wie jak u siebie w quadzie ma>?

-- dodano 09.02.2012 17:29 --

Znalazłem temat który potwierdza że tak jak miałem (zanim zmieniałem) było dobrze:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1698869.html
Image
Czyli:
Lewa góra +
Lewy dół zmienny
Prawa góra zmienny
Prawy dół minus(masa)
Czyli zostaje opcja że przysłali mi uszkodzony... :|

-- dodano 17.02.2012 20:06 --

No i Panowie nadal jestem w dole przyszedł 2-gi i jest to samo:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 3#10559273

-- dodano 20.03.2012 20:11 --

Witajcie Panowie gad działa już zakończiny w 100% ale fotek nie dam bo laptop jutro na gwarancję znów leci i pewnie znów za miesiąc się odezwę.
Dopiero 3 reg. inny zadziałał na podłączeniu jak wyżej...

-- dodano 27.03.2012 21:33 --

Dobra tu koniec prac i foty:
Image
Image
Image
+ 3h katurgi na placu zabaw i mogę oddać z świadomością że naprawiłem w 100%
Image
Image

_________________
1. https://picasaweb.google.com/1061427058 ... tHBATV200#
2. viewtopic.php?f=179&t=40416
3. viewtopic.php?f=179&t=38876&p=516120&hilit=poradnik#p516120
Pozdr. Mateusz


Ostatnio zmieniony przez mgrudzien35 27.03.2012 20:33, edytowano w sumie 6 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 7 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.