[110] Sukida - naprawa.
Witam,
Panowie jako że niedawno dostałem do naprawy quada sukida 110 na kardana, a że czasu mam bardzo mało dopiero dziś zajrzałem co tam mamy...
Do zrobienia mam założyć głowicę wyreg. zawory i ust. rozrząd ale też muszę go całego przejrzeć, troszkę zająć się elektryką i to będzie taki skromny remoncik.
Tu cała galeria dot. tego quada:
https://picasaweb.google.com/1061427058 ... aSukida110Patrzcie co zostało z blaszki i gąbki w filtrze powietrza:
Teraz trochę pytań.
Jakie w końcu mają być te luzy zaworowe w 110...?
Czy to jest reg. napięcia, dodam że to nie moduł...(moduł jest dalej patrz galeria)
Jeszcze sprawdzę to dokładnie jak odpalę jakie jest tam napięcie i dokąd idą kable, bo jest jedna wolna kostka i wydaje mi się że regulatora nap. po prostu nie było lub musiał odpiąć się od tej kostki(widać na foto) i zginąć chyba że to na zdjęciu wyżej to jest reg. Więc ładowanie i instalację muszę też przepatrzeć krok po kroku i zabezpieczyć przed wodą bo jak wiadomo jest goła...
Tu ta wolna kostka...widać ją w lewym górnym rogu biała:
No i gaźniczek ma zmieniany na MIKUNI 16"
Ogólnie widać że już jakiś papracz grzebał przy nim...
EDIT///
Wszelkie rady mile widziane,czas na zrobienie mam aż do wiosny więc prace będą gdy będzie czas,przy okazji i swojego muszę zrobić.
-- dodano 01.12.2011 22:52 --Już wiem pójdę po kablach od aku tych cienkich co idą do reg. i się dowiem
-- dodano 23.01.2012 23:24 --Panowie dziś trochę pogrzebałem
Maćku to nie "skuda" lecz "sukida"
Wiem, to nie reg. lecz nadal nie wiem co?, kostka od reg. wisi, musiał zginąć bądź nie wiem co...ale będzie nowy
Dziś złożyłem głowice, ustawiłem rozrząd, musiałem dać nowy kapturek bo stary się ukruszył(ten gwint na który nakręcamy kabel WN), założyłem inną gąbkę do filtra powietrza i trochę ogarnąłem elektrykę przy aku jest ok.(ale muszę pozabezpieczać i dać przełącznik zamiast stacyjki bo jest brak klucza i jest popsuta. Jutro jeszcze muszę dokupić filtr paliwa wężyk przeźroczysty i kilka śr
ubek ogólnie dziś nie zapalił iskra jest świeca lekko mokra ale benzynę jak polałem spaliła jutro reg. zaworów 1-wszy raz ciekawe co się będzie dziać...
Wyczytałem że ssący 0.03 a wydech 0.05
A i tłumikiem wypierdzielał olej
(tzn. tuż przy głowicy)
Ale nic zobaczymy co się dzieje jak wyregulujemy zawory
-- dodano 24.01.2012 18:45 --Zagadał z tyku
A problem tkwił głębiej tzn.
Wyciągnąłem silnik wyregulowałem zawory, patrzę kompra niby bije ale gdy mocna docisnąłem palcem to już bije ale w tłumik więc nie wkładałem nawet z powrotem silnika.
Wcześniej właściciel coś wspomniał że zawory się nie domykają, więc śicągnąlem głowicę patrzę rzeczywiście wydechowy jest otwarty 1mm
a ssący był dobry tzn. jak dmuchnąłem to tam prawe nic nie puścił.
A że miałem głowicę od crossa(110) też 1 zawór się nie domykał(ssący):
więc postanowiłem najpierw ją rozebrać*(w razie czego jak coś pójdzie nie tak to moja a nie ta od quada):
i okazuje się że nie domykał się przez to że zawór był krzywy:
Nie wiem czy na foto widać ale przy końcu minimalnie krzywy(więc do mojej muszę kupić zestaw naprawczy)
Ale wydechowy miałem dobry.
Z mojego rozbierania zginęła mi zapinka zaworu od mojej głowicy bo jak chciałem złożyć to wystrzeliła...poszła w kosmos
Rozebrałem więc i tą od quada(moją też):
Przy quadzie krzywy był zawór wydechowy więc przełożyłem ten z mojej i wyczyściłem gniazda obu...ssący po czyszczeniu też nie puszczał nic
Przy okazji nauczyłem się zakładać zapinki zaworów
:
-klucz 10
-stary krzywy zawór
-stworzeń na którym chodzą dźwigienki
Po złożeniu zagadał od strzału
Tylko zaraz trochę pochodził zmieniłem o-ringa od zatyczki wydechu bo kapał olej, i śróbkę przez całą głowicę bo też kapał, jutro tylko pozmieniam podkładki szpilek bo też gdzieś puszcza...
Poza tym jeździłem już powiem ta jest to 4-biegowy pół-automat 110-siątka na kardana
Moc hmm nie brakuje
Myślałem że będzie gorzej a tu na śliskim każdym biegiem kołami obraca, przyśpieszenie też fajne bieg za biegiem momentalni trzeba zmieniać, układ kierowniczy nie ma porównania do 200 kierownicy nie wyrywa dosłownie można kierować jedną ręką bez obaw...
Jutro jeszcze tylko drobnostki ogarniam i gotowy
Właściciel będzie po niego prawdopodobnie dopiero za 2 miechy więc mam czym szaleć do naprawy mojego
Rama gruba moim zdaniem quad warty 2.5k
-- dodano 24.01.2012 21:43 --Panowie i Panie oczywiście
Mam małą prośbę a mianowicie w quadzie jest kostka lecz jakoś nie ufam chińskim podpięcia a planuję kupić ten reg.napięcie:
Chciałbym jeśli ktoś może zerknąć u siebie które wtyki to "+" i "-" pozostałe 2 to wiem obojętnie jak byle do silnika
Nie chcę ryzykować padnięciem reg. więc pytam
-- dodano 25.01.2012 18:49 --Dziś pozmieniałem podkładki od szpilek na głowicy i już nic nigdzie na kapie
Założyłem filtr paliwa, przełącznik zamiast stacyjki.
Dokręciłem wszystkie śrubki, brakujące uzupełniłem pospawałem uchwyty plastików tak żeby tylko trzymały.
Uszczelniłem i sprawdziłem elektrykę na przodzie, została tylko ta po środku i założyć reg. napięcia jak przyjdzie i nadal nie wiem gdzie + i - ?
Założyłem seryjny filtr powietrza, i jeździłem obserwowałem czy wszystko ok.
Jednak mam jeszcze jedno pyt. dotyczące reg. zaworów bo ja je wyregulowałem jak głowicę miałem zdjętą ssący na 0.03 a wydech na 0.05.
Bo z tego co wyczytałem to jak się ustawi rozrząd i już zabiera do reg. zaworów to mamy ustawić magneto na T i wtedy regulować a wtedy właśnie tłok jest najwyżej i oba zawory są zamknięte tak samo jak gdy w ogóle nie ma założonego rozrządu pytanie czy jak to dobrze zrobiłem czy regulować tak że gdy ssący jest wciśnięty na maxa wtedy reg. wydech a gdy wydech wciśnięty to wtedy ssący...?
Wydaje mi się że te zawory coś za głośno chodzą
-- dodano 25.01.2012 18:51 --https://picasaweb.google.com/1061427058 ... aSukida110