Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Bombardier -
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 23:01



Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Bombardier - 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 18.10.2014 20:06 
Bombardier -
Witam.

Mam pytanko.
Co sądzicie o quadzie Bombardier 125?
Jakie są jego zalety i wady?
Wiem ze to chinol i pewnie ma same wady xD, ale chce żeby opinie swoją dali mi ci co mają tego quada.

Dzięki.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 20.10.2014 17:29 
Re: Bombardier -
Ja mam takiego quada z silnikiem 125 3+1
Jestem 2 właścicielem. Pierwszy właściciel używał go przez 8 miesięcy i w ciągu tych 8 miesięcy wspawał w felgi blachy bo inaczej felgi pękały przy śrubach. Cała rama była popękana i bardzo nieumiejętnie pospawana. Rozrusznik kręcił ale silnik nie odpalał za to przy zapychaniu odpalał ładnie. Silnik delikatnie się pocił przy tym okrągłym deklu w głowicy. Pompa hamulcowa tylnego hamulca się rozszczelniła. Wszystkie opony po tych 8 miesiącach były zjechane do łysego. Nie wiem co trzeba było robić żeby tak zjechać opony.

W takim stanie trafił do mnie a mam go już 3 lata i nie oszczędzam.
Ramę pospawałem i dodatkowo wzmocniłem w newralgicznych punktach trójkątami, nic się z nią nie dzieje. Po pospawaniu ramy skończyły się problemy ze spadającym łańcuchem, nie używam żadnego napinacza ani prowadnicy. Pękła mi kolumna kierownicza w czasie jazdy. W czasie jazdy urwał się cały tylny wahacz co spowodowało wygięcie się amortyzatora tylnego. Po 3 latach do wymiany są sworznie dolne i drążka kierowniczego. Zrywka zaczęła wariować więc porozpinałem całą instalację elektryczną i mam z tym spokój. Zaczęła cieknąć pompa przedniego hamulca. Quada zapycham na wstecznym i zawsze ładnie odpala, nawet nie chce mi się szukać dlaczego nie pali z rozrusznika. Pękło mi ucho tylnego oryginalnego ( białego ) amortyzatora.

90% tych usterek miała miejsce w pierwszym miesiącu posiadania quada. Po 2 miesiącach pękła kierownica. Przez 2 lata lałem tylko paliwo więc pomijając urwany tylny wahacz quad jest absolutnie bezawaryjny. Ogólnie polecam choć materiał użyty na ramę jest beznadziejny i bez wzmocnień się nie obejdzie. Felg nie trzeba wzmacniać, wystarczy dać duże podkładki pod nakrętki. Osobiście miałem takie same felgi ( przerobione na 4 otwory ) w swojej 600 i nic nie pęka. Jedynie odrobinę się pokrzywiły od driftowania na asfalcie ale w 125 nie masz tyle mocy. Oryginalne białe amortyzatory to jakaś pomyłka i trzeba je koniecznie wymienić. Ja wsadziłem amortyzatory na przód i tył z jakiegoś motocykla 125 . Teraz jest idealnie, rama i tylna ośka tak nie cierpią a komfort poprawił się o 100%.
Pomijając tych kilka usterek to jestem mega zadowolony. Zrobiłem nim ze 2 tyś km jak nie lepiej i leję tylko paliwo i zmieniam olej.


 
Profil Facebook

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 20.10.2014 20:42 
Re: Bombardier -
No to rame to wzmocnić można w paru punktach.
Dospawać jakis kawałek metalu.

Mam jeszcze pytanko co do szkrzyni biegów i elektryki.

Jak działa ta skrzynia 3+1?

Powiecmy ze jedziemy na jedynce są full obroty i wrzucamy na 2 bieg.
I w tym czasie możemy jechać powiecmy 15 i full obroty i jak się zmieni bieg to odłamią się ząbki z tej żebatki co siedzi w skrzyni? Czy trzeba puscic gaz i wrzucic bieg i odnowa gaz?
I czy można odpalic go na popych?(Pchać quada na luzie wrzucić bieg i gazu)

A co do elektryki.
Jak tam jest z tymi swiatłami?
Szybko padają i trzeba dochodzic za kabelkiem?

I ostatnie pytanie.
Odpalanie czy odpali quad na dotyk z rozrusznika w zimie?

-- dodano 20.10.2014 21:42 --

http://olx.pl/oferta/quad-125-CID5-ID6v ... 93e71ea26d

Co sądzisz o tej aukcji kriss20?


Ostatnio zmieniony przez Djewo, 20.10.2014 20:42, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Chińskie Quady
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.07.2011 12:51
Posty: 1702
Miejscowość: Bieszczady:)
Imię: Rafal
Quad: Cagiva Elefant 125, Honda NS1 80
Poprzednie quady: Hammer 110
PostWysłany: 20.10.2014 21:12 
Re: Bombardier -
Wszystko zalezy od regulacji i stanu silnika. Mój na przykład gadał nawet przy mrozach od strzała. Co do 1.. Jest to dosc specyficzny bieg i powyzej ok. 4krpm nie wbijesz 2, chyba ze umiesz robić miedzygaz, czyli zmiana biegów bez sprzegla w normalnym manualu. Jeśli chodzi o zmiane z 2 na 3 jest już normalnie. Co do światel nie wypowiem się dokladnie, ale czesto się instalacje oryginalne przepalają. A palic można, ale ciezko Ci będzie na 1, lepiej wbic na 3 lekko uniesc dupe i pchac kawaleczek ;)

_________________
Pozdrawiam, Rafał ;)
Galeria mej zacnej 110 <- częste aktualizacje, zapraszam ;)Mój kanał YT<- również zapraszam ;)
Poradniki do chińskich quadów!
Zestaw schematów do silnika 139FMB (quady 50,70,110,125 oraz niektóre 150 produkcji chińskiej, znalazł monicadrift)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 21.10.2014 17:24 
Re: Bombardier -
W poniższym linku możesz zobaczyć jak wygląda jazda. Jak pogrzebiesz w mojej play liście to znajdziesz jeszcze inne filmiki w których może akurat podpatrzysz sobie coś co cię interesuje.

https://www.youtube.com/watch?v=mryJ-a1U-tc

Instalacja pada często. Pewnie po zmianie wtyczek na dobrej jakości było by ok ale ja z oryginalnej i tak nie korzystałem bo oryginalne światła świecą na 2 metry do przodu. Alarm niby jest ale dla złodzieja to żadne zabezpieczenie bo wystarczy odpiąć wtyczkę i już jest zdezaktywowany. Lepiej już kupić jakiś 1 dobry halogen i dorobić do niego osobny włącznik i wtedy będziesz miał dobre światło i pewne. Ja zawsze zapycham na wstecznym, tak jest dla mnie najłatwiej.

Jak na razie skrzynia 3+1 działa bez zarzutu choć kultura zmiany biegów czasem bywa bolesna dla ucha. Biegi trzeba wyczuć. Ja nauczyłem się zmieniać biegi po odjęciu gazu bo wtedy zębatki tak nie walą ale znam ludzi którzy zmieniają biegi przy max obrotach i też nic się nie dzieje.

Ta oferta wydaje się być nie najgorsza ale wydaje mi się, że opony nie są oryginalne co może wskazywać na znaczny przebieg.Ja bym ponegocjował przynajmniej !!! do tych 1000 zł gdyby był w dobrym stanie. W tej aukcji hamulce przednie są bębnowe, ja mam tarczowe. Tarcze może i nie są jakoś wybitnie skuteczne ale jeszcze nie miałem z nimi żadnego kłopotu a z bębnami bywa różnie a ich skuteczność przeważnie jest znacznie gorsza od tych tarczowych.
Tak jak już pisałem, te białe amortyzatory trzeba wymienić koniecznie bo i rama będzie cierpieć, i tylna ośka, i radość z jazdy będzie nijaka. Są kosmicznie twarde i czuć każdą dziurę. Ja kupiłem z jakiegoś choppera Hondy 125 i jestem mega zadowolony. Przy oględzinach najważniejsza jest kondycja silnika. Jeśli widać jakieś ślady większej ingerencji w silnik typu rozpoławianie silnika to ja bym odpuścił ponieważ to są silniki jedno razowe i przeważnie po takiej naprawie silnik zaczyna się strasznie sypać. Jeśli rama będzie popękana to normalne i nie trzeba się tym zrażać. Mówię tutaj o ramie czarnej matowej, bo te ramy w połysku są lepszej jakości i już tak nie pękają.
Trzeba sprawdzić luzy na sworzniach przednich zwrotnic ( szczególnie dolny bo górny tak się nie wyrabia szybko ) i układu kierowniczego. Trzeba sprawdzić czy na zimnym silnik nie dymi olejem. Warto sprawdzić czy mocowanie zębatki na tylnej osi oraz piasty tylnych kół nie mają luzu. Luz na piastach kół da się zniwelować dając podkładkę ale luz na wieloklinie mocowania tylnej zębatki już nie a to grozi zerwaniem wieloklina gdzieś daleko poza domem.
Trzeba pamiętać, że to jest chińskie i tanie więc nie ma co wymagać od tej klasy sprzętu jakości japończyka jednak ja jako użytkownik kilku innych zabawek zawsze chętnie wracam do Bombardiera 125 i zawsze czerpię z jazdy przyjemność.


 
Profil Facebook

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 21.10.2014 17:57 
Re: Bombardier -
Widze ze nagrywasz filmiki o quadach. Swietnie.

Zaraz obejrze je.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 21.10.2014 22:45 
Re: Bombardier -
Filmiki słabe bo robione z doskoku a do tego YT coś mi psuje muzykę w podkładzie :/ Ale za jakieś 2 tygodnie ponagrywam coś lepszego i planuję też nagrać filmiki instruktażowe o quadzie 110, 125 i Bashan 200 na co zwracać uwagę przy kupnie i ogólnie czy warto itp :)


 
Profil Facebook

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 23.10.2014 16:23 
Re: Bombardier -
a jak Ty go odpalasz z popychu?

I czy można ruszac odrazu z 2 biegu i potem na 3? Czy trzeba pokolei?


Ostatnio zmieniony przez Djewo, 23.10.2014 16:23, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 23.10.2014 16:45 
Re: Bombardier -
Najlepiej jest pokolei bo musi się rozpędzić bo jak ruszysz z 2 to ciężej mu jest i to zauważysz a jak pokolei to normalnie.


 
Profil

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 23.10.2014 21:23 
Re: Bombardier -
I jeszcze jedno pytanko mam.

Ile pociągnie taki quad na sobie? 90-100kg da radę pociągnąć?

I czy rama wtedy może już się złamać pod takim ciężarem?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2012 14:22
Posty: 336
Quad: 600 + 125
PostWysłany: 23.10.2014 22:05 
Re: Bombardier -
100 kg ? hmm.. :D

Ja ważę 76 kg i od kiedy wzmocniłem ramę to nic się z nią nie dzieje. Parę razy polatał na nim brak który waży 90 kg i też nic się nie stało ale nie wiem jak by było na dłuższą metę. Tak jak piszę, najważniejsze jest żeby wsadzić tam normalne amortyzatory które tłumią a nie te kołki które są w oryginale.

A po co chcesz ruszać z 2 ? Bo z 2 da się ruszać ale sprzęgło szybko zajedzie się. Ja ruszam normalnie 1, 2, 3 i sprzęgła nigdy nawet nie podkręcałem więc chyba warto ruszać normalnie.


 
Profil Facebook

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 24.10.2014 21:26 
Re: Bombardier -
dzięki za odpowiedź ;)

-- dodano 24.10.2014 22:26 --

A jaka jest różnica pomiędzy quadem o pojemnosci 110 i 125?


Ostatnio zmieniony przez Djewo, 24.10.2014 21:26, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 24.10.2014 22:42 
Re: Bombardier -
Nie odczujesz nic mocy miedzy tymi pojemnościami.
Prawie nic kilka mm jest większy tłok,pierścienie,cylinder,głowica w 125.


 
Profil

Rejestracja: 10.09.2014 20:02
Posty: 19
PostWysłany: 25.10.2014 20:57 
Re: Bombardier -
Ok.

Mam kolejne pytanko.

Który z tych quadów jest najmocniejszy (Nie w sensie mocy tylko konstrukcji):
-Phyton
-Bmw
-Bombardier
-Eglmotor madix
-Hummer
-Big Foot


Mam pytanko kolejne.

Otóż jeździłem quadem 125 BMW.

I czy przed jazdą należy dobrze rozgrzać silnik czy tylko trochę?
Bo jak go rozgrzewałem przez ok 1-2min i jak pojeździłem trochę to był brak mocy jest, bo jak wjechałem na trawę to ledwo co jechał.
I jak go nie rozgrzeję dosc dobrze to może coś się zepsuć?
Jeszcze jedno pytanko.
Czy jak wsiąde na quada, zapale go wrzucę bieg i dodam max gazu to też może się coś spier*****?


Ostatnio zmieniony przez Djewo 25.10.2014 20:57, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 26.10.2014 15:39 
Re: Bombardier -
Najlepiej jest odpalić na ssaniu i go rozgrzać z 10 sek i wyłączyć ssanie i niech pochodzi se z 2 minuty i możesz jechać.
Jedynki nie wrzucisz na max obrotach tylko 2 i 3. :)
Nie wiem jak z wytrzymałością eagle ale wygląda masywniej niż bmw.


Ostatnio zmieniony przez denis6, 26.10.2014 15:39, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 86 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.