Re: Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Temudżyn napisał(a):
Aby wchodził na wysokie obroty próbowałem wszystkiego ustawienia iglicy,kręciłem śrubką od obrotów i nic...
Żeby odzyskać wysokie obroty należy zając się gaźnikiem na poważnie a nie po łepkach, jak szczegóły poniżej:
a: po zdjęciu obudowy komory pływakowej należy wykręć obydwie dysz i sprawdź ich przepustowość (drożność), szczególnie dyszę biegu jałowego, dokładnie przedmuchać i zamontować na swoje miejsce.
b: sprawdzamy jak jest ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, przez odwrócenie gaźnika o
180° wtedy pływak opiera się całym ciężarem o zaworek iglicowy. Pływak jest ustawiony prawidłowo jeżeli leży równolegle do powierzchni górnej krawędzi gaźnika oparty na zaworku – inaczej, nie może zwisać do dołu ani wystawać do góry.
c: dodatkowo należy sprawdzić zaworek paliwowy, czy nie jest wyrobiony stożek gumowy i tulejka prowadząca zaworek – częsta przyczyna przelewania gaźnika nawet przy poprawnych ustawieniach poziomu i skoku pływaka.
d: wracamy do poprzedniej pozycji obracając gaźnik wtedy pływak przejdzie w stan pełnego otwarcia zaworka iglicowego, należy zmierzyć suwmiarką skok pływaka, ma być dokładnie
7 mm to ustawienie zagwarantuje, że gaźnik nie będzie się min. przelewał.
e: po skręceniu gaźnik śrubkę regulującą skład mieszanki ( na zdjęciu 2) wkręcić delikatnie do oporu a następnie wykręcić ją tylko
1,5 obrotu.
f: należy ustawić iglicę przepustnicy na
3 - rowku od dołu, montujemy gaźnik, świeca najlepiej NGK – CR5HS lub CR6HS żadna z liczbą 7 są za zimne 0,65 mm
REGULACJA GAŹNIKA:g: włączyć ssanie, odpalić silnik, niech popracuje sobie na wolnych obrotach około 10 min. żeby naprał jako takiej temp., możesz podnieść mu obroty na przepustnicy śrubka z boku (na zdjęciu
1), po dziesięciu minutach wyłączyć silnik i wykręcić świecę ( najlepiej żeby była nowa) i patrzymy jaki ma kolor, (jasny, b. jasny) mieszanka zbyt uboga, po ponownym odpaleniu należy za pomocą wkrętaka wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki (
2), jeżeli wykręcona świeca będzie (czarna - wilgotna) mieszanka za bogata, po ponownym odpaleniu należy wkręcał śrubkę reg. składu mieszanki i opcja trzecia raczej b. rzadka jeżeli po wykręceniu świeca ma kolor (brązowy- jasnobrązowy) skład mieszanki jest prawidłowy. Na ewentualne pytanie, ile w obydwu przypadkach, za bogata lub za uboga muszę wkręcać lub wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki – trzymamy się zasady jak najniższe obroty na przepustnicy, jak najwyższe za pomocą reg. składu mieszanki.
Prawidłowo wyregulowany silnik to obroty podstawowe 1500 plus minus 150, powinien szybko reagować na otwarcie przepustnicy i również szybko schodzić z obrotów, nie powinien ani przerywać, ani się dławić, na żadnym biegu i pod żadnym obciążeniem.