Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 02:21



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Quad nie wchodzi na wysokie obroty. 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 06.10.2015 18:29
Posty: 3
Imię: Gracjan
Quad: 125cc
PostWysłany: 06.10.2015 18:40 
Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Witam!
Kilka dni temu pojechałem quadem na przejażdżkę quad ciężko wchodził na wysokie obroty ale pomyślałem ze musi się rozgrzać bo kilka dni nie jeździł. Bez ssania jechał bardzo wolno wiec się zatrzymałem i podniosłem wajchę na ssanie i od razu quad poczuł się lepiej (jechał o wiele,wiele szybciej).Bez ssania nie wchodził na wysokie obroty (dławił się). Po 2 godzinnej przejażdżce wróciłem do domu. :szok: Gdy wróciłem zaczęło mi cieknąć paliwo z wężyka który wychodzi z gaźnika (bardzo mocno) :szok: więc przeczyściłem gaźnik bez dysz.Gdy go skręciłem i wlałem paliwo nadal było to samo. Za 2 razem gdy go wykręciłem przeczyściłem dysze i co ciekawe nie leje się,ale kapie.

Aby wchodził na wysokie obroty próbowałem wszystkiego ustawienia iglicy,kręciłem śrubką od obrotów i nic...

PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC Z GÓRY DZIĘKUJĘ.


Ostatnio zmieniony przez Nazir, 08.10.2015 20:23, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 06.10.2015 19:23 
Re: PILNE! proszę O POMOC !
W gaźniku też się reguluję mieszankę (śrubka na płaski śrubokręt) a nie tylko obroty .Czyszczenie i regulacja gaźnika + regulacja pływaka powinno pomóc.


 
Profil

Rejestracja: 06.10.2015 18:29
Posty: 3
Imię: Gracjan
Quad: 125cc
PostWysłany: 06.10.2015 20:10 
Re: PILNE! proszę O POMOC !
regulacja mieszanki też nie pomaga. Nie pomaga czyszczenie 2 razy już to robiłem. Jak wyregulować pływak ?


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Linhai & GPS & Warsztat
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.02.2010 06:50
Posty: 3723
Miejscowość: Ruda Śląska
Imię: Łukasz
Poprzednie quady: Hassan 200, Allroad 300IS, Kingquad 750Axi
PostWysłany: 07.10.2015 15:31 
Re: PILNE! proszę O POMOC !
Na forum każdy temat jest ważny więc nie musisz w temacie pisać "PILNE! proszę O POMOC ! "
Lepiej jak byś tam napisał z czym masz problem.
Normalnie temat poszedł by do kosza ale jako, że już Ktoś odpowiedział zastanów się jaki tytuł ma mieć ten temat i prześlesz mi go na PW a ja go zmienię. OK?

Warto też przywitać się w powitalni.

_________________
Regulamin Forum ATV Polska Kodeks Quadowca ATV Polska
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
PROJEKT: QUADOWCY POMOCNI W TERENIE.
>>>>>SilesiaSquad na YouTube<<<<<


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 07.10.2015 17:25 
Re: PILNE! proszę O POMOC !
Podegnij blaszkę od pływaka na tej blaszce jest powieszony taki zaworek paliwowy podegnij tą blaszkę na dół.


 
Profil

Rejestracja: 06.10.2015 18:29
Posty: 3
Imię: Gracjan
Quad: 125cc
PostWysłany: 09.10.2015 15:53 
Re: Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
to rozwiąże problem cieknącego paliwa. A co z obrotami ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 09.10.2015 18:07 
Re: Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Temudżyn napisał(a):
Aby wchodził na wysokie obroty próbowałem wszystkiego ustawienia iglicy,kręciłem śrubką od obrotów i nic...
Żeby odzyskać wysokie obroty należy zając się gaźnikiem na poważnie a nie po łepkach, jak szczegóły poniżej:

a: po zdjęciu obudowy komory pływakowej należy wykręć obydwie dysz i sprawdź ich przepustowość (drożność), szczególnie dyszę biegu jałowego, dokładnie przedmuchać i zamontować na swoje miejsce.

b: sprawdzamy jak jest ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, przez odwrócenie gaźnika o 180° wtedy pływak opiera się całym ciężarem o zaworek iglicowy. Pływak jest ustawiony prawidłowo jeżeli leży równolegle do powierzchni górnej krawędzi gaźnika oparty na zaworku – inaczej, nie może zwisać do dołu ani wystawać do góry.

c: dodatkowo należy sprawdzić zaworek paliwowy, czy nie jest wyrobiony stożek gumowy i tulejka prowadząca zaworek – częsta przyczyna przelewania gaźnika nawet przy poprawnych ustawieniach poziomu i skoku pływaka.

d: wracamy do poprzedniej pozycji obracając gaźnik wtedy pływak przejdzie w stan pełnego otwarcia zaworka iglicowego, należy zmierzyć suwmiarką skok pływaka, ma być dokładnie 7 mm to ustawienie zagwarantuje, że gaźnik nie będzie się min. przelewał.

e: po skręceniu gaźnik śrubkę regulującą skład mieszanki ( na zdjęciu 2) wkręcić delikatnie do oporu a następnie wykręcić ją tylko 1,5 obrotu.

f: należy ustawić iglicę przepustnicy na 3 - rowku od dołu, montujemy gaźnik, świeca najlepiej NGK – CR5HS lub CR6HS żadna z liczbą 7 są za zimne 0,65 mm

REGULACJA GAŹNIKA:

g: włączyć ssanie, odpalić silnik, niech popracuje sobie na wolnych obrotach około 10 min. żeby naprał jako takiej temp., możesz podnieść mu obroty na przepustnicy śrubka z boku (na zdjęciu 1), po dziesięciu minutach wyłączyć silnik i wykręcić świecę ( najlepiej żeby była nowa) i patrzymy jaki ma kolor, (jasny, b. jasny) mieszanka zbyt uboga, po ponownym odpaleniu należy za pomocą wkrętaka wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki (2), jeżeli wykręcona świeca będzie (czarna - wilgotna) mieszanka za bogata, po ponownym odpaleniu należy wkręcał śrubkę reg. składu mieszanki i opcja trzecia raczej b. rzadka jeżeli po wykręceniu świeca ma kolor (brązowy- jasnobrązowy) skład mieszanki jest prawidłowy. Na ewentualne pytanie, ile w obydwu przypadkach, za bogata lub za uboga muszę wkręcać lub wykręcać śrubkę reg. składu mieszanki – trzymamy się zasady jak najniższe obroty na przepustnicy, jak najwyższe za pomocą reg. składu mieszanki.

Prawidłowo wyregulowany silnik to obroty podstawowe 1500 plus minus 150, powinien szybko reagować na otwarcie przepustnicy i również szybko schodzić z obrotów, nie powinien ani przerywać, ani się dławić, na żadnym biegu i pod żadnym obciążeniem.
Image

Image

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil

Rejestracja: 26.05.2013 20:26
Posty: 2079
Quad: Bashan 250
PostWysłany: 09.10.2015 18:59 
Re: Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Jeśli nic nie da ogarnięcie gaźnika to mogą być to zawory do regulacji za duże luzy.Ja tak miałem,wyregulowałem i było dobrze.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.12.2007 22:29
Posty: 1784
Miejscowość: Zachodniopomorskie
PostWysłany: 09.10.2015 19:46 
Re: Quad nie wchodzi na wysokie obroty.
Przy dużym luzie zawory klepią i to nie jest aż tak szkodliwe;
Przy bardzo dużym luzie zaworowym zawory klepią jeszcze głośniej, zanik nominalnej mocy – żadne inne szkody;

Przy zbyt małym luzie zaworów zawory nie zamykają gniazd szczególnie przy rozgrzanym silniku, grozi wypaleniem gniazd jak i zaworów, efekt zanik nominalnej mocy silnika;

Przy zbyt o wiele małym luzie zaworów (lub jego braku), zawory się nie zamykają, brak kompresji, silnik nie będzie pracował;

Dlaczego brak tego co poszukuje autor postu (obrotów), zostawiam do własnej oceny, jedno jest pewne – nie ma to nic wspólnego z zaworami.

_________________
I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 46 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.