DamianN napisał(a):
właśnie nie dokręcałem za mocno a koło jak zakręciłem w powietrzu to kręciło się same
Za luźno też niedobrze...
Procedura dokręcania łożysk jeśli nie posiadacie klucza dynamometrycznego:
1. Dokręcic łożysko "do oporu", tylko bez przesady - tak żeby koło się nie obracało;
2. Odkręcic ponownie nie obracając kołem;
3. Dokręcic ponownie "do oporu";
4. Kręcąc kołem w stronę przeciwną od dokręcania nakrętki dociskowej łożyska powoli luzowac nakrętkę aż do uzyskania swobodnego obrotu koła;
5. Dokręcic nakrętkę o ok. 0,5 stopnia i zablokowac.
UWAGA! Nakrętka powinna być zawsze nowa przy każdej wymianie łożyska!
Oczywiście smarowanie łożyska należy wykonac przed jego założeniem. Nigdy nie dokładajcie nowego smaru do starego w łożysku!!! Należy zawsze łożysko wyjąc i wyczyścic olejem napędowym. W żadnym wypadku benzyną! Po wyczyszczeniu nleży sprawdzic bez smaru czy nie ma jakichś oporów toczenia. Jakiekolwiek "przycinanie" obrotu łożyska jak również widoczne ślady rdzy (np. czarne wżery) dyskwalifikują go całkowicie.
Pozdrawiam!