Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Blokady w chińczyku
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 00:57



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Blokady w chińczyku 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 18.03.2006 22:47 
Blokady w chińczyku
Witam! Jestem właścicielem Quada produkcji chińskiej (na licencji Yamahy, jednak podejrzewam że Yamaha nawet o tym nie wie) i planuje zdjąć z niego blokady ograniczające prędkośc, a przy okazji zmienić tłumik. Chciałbym się was poradzić gdzie to zrobić - w salonie Yamahy? I co w ogóle o tym sądzicie? z jakimi kosztami to się wiąże? Proszę o odpowiedź:)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.09.2005 20:47
Posty: 250
Miejscowość: Warszawa
Quad: KTM 505sx
PostWysłany: 18.03.2006 22:51 
Zrób to samemu, albo w najbliższym serwisie motocyklowym. Co do kosztów to raczej trudno powiedziec i czy w ogóle są dostępne części tuningowe do takich chińczyków. :?
pzdr maciek


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 19.03.2006 13:32 
Problem w tym że ma najprawdopodobniej założone blokady w jakiś 3 - 4 miejscach (skrzynia biegów, alternator, linka gazu, silnik) więc samemu tego na pewno nie zrobię, nie znacie jakiś dobrych salonów od QUADÓW na terenie ŁODZI?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 19.03.2006 14:03 
Mikołaj Widzew napisał(a):
Problem w tym że ma najprawdopodobniej założone blokady w jakiś 3 - 4 miejscach (skrzynia biegów, alternator, linka gazu, silnik) więc samemu tego na pewno nie zrobię, nie znacie jakiś dobrych salonów od QUADÓW na terenie ŁODZI?


Problem w tym , że jedyną "blokadą" jest najprawdopodobniej niska moc , z jaką fabryka wypuściła tego quada , a już pierwszy raz czytam o blokadzie w alternatorze i skrzyni biegów , że co ma ograniczony pobór prądu? Po co ? A blokada skrzyni biegów tzn że nie ma piątki czy czwórki?

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 30.09.2005 11:07
Posty: 269
Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
PostWysłany: 19.03.2006 14:40 
Blokady skrzyni biegów stosowane są tylko w automatach, podobnie jak w skuterach szosowych. Polegają na fabrycznym montażu specjalnego pierścienia-tulejki ograniczającego napięcie pasa napędowego. Efekt jest taki, jak byśmy ograniczyli maksymalne obroty silnika.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 19.03.2006 15:22 
Pieetrek napisał(a):
Blokady skrzyni biegów stosowane są tylko w automatach, podobnie jak w skuterach szosowych. Polegają na fabrycznym montażu specjalnego pierścienia-tulejki ograniczającego napięcie pasa napędowego. Efekt jest taki, jak byśmy ograniczyli maksymalne obroty silnika.


Podkladka pod wariator :D Skutecznie ogranicza ona predkosc. Inne znane mi sposoby to zawirowywacz spalin przy kolaku wydechu, kryza przy poczatku wydechu, kryza w kolektorze dolotwym. Ograniczenie mocy może być też w ukladzie zaplonowym NSR 125 lub RS 125 byly tak blokowane.

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 19.03.2006 19:42 
Blokady ma na bank bo rozmawiałem z kolesiem od którego kupowałem Quada, tylko nie wiem gdzie je zdjąć, jaki tłumik najlepiej założyć i ile muszę mieć na to kasy!!!!!!!


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 19.03.2006 19:44 
P.S. może i racja że nie ma blokad na alternatorze i skrzyni biegów - nie znam się dobrze na tym, a taką informacje uzyskałem od tzw. "pseudo fachwców".


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 30.09.2005 11:07
Posty: 269
Miejscowość: Niezrzeszony, Płock
Quad: brak
PostWysłany: 19.03.2006 19:59 
Tippo napisał(a):
Inne znane mi sposoby to zawirowywacz spalin przy kolaku wydechu, kryza przy poczatku wydechu, kryza w kolektorze dolotwym.


Takie dławienie mocy silnika stosuje się w sprzętach z silnikami dwusuwowymi, gdzie samym układem wydechowym możana dużo poprawić moc lub jak opisuje Tippo łatwo ją popsuć.

Ale wracając do tematu postu Mikołaj Widzew napisz jaki masz sprzęt, czy jest to dwu czy czterosuw i czy skrzynia biegów jest manualna czy automat.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 21.03.2006 16:03 
Skrzynia manualna, czterosuw


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 21.03.2006 16:06 
aha, no i jeśli to pomoże to pojemność 200cc


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 21.03.2006 17:12 
Blokada jest jeśli już nie na alternatorze ale na module zapłonowym - bardzo skuteczny rodzaj blokady, nie pozwala silnikowi wejść na zbyt wysokie obroty, może to zdjąć fachowiec od elektroniki (na ogół założony odpowiedni opornik na module).
Jeśli to czterosuw, dławik może być założony na dolocie powietrza do gaźnika, taki rodzaj kołnierza skutecznie blokujący dopływ odpowiedniej ilości powietrza, a co za tym idzie mocno ograniczający moc silnika który nie może się wystarczająco "zaciągnąć"
Blokada też może być na wydechu w postaci zwężonego kolektora dolotowego (w takim wypadku należy po prostu dorobić nowy o większej średnicy (ważne żeby nie przesadzić, przelot nie może być większy niż wylot pierwotny w głowicy, bo osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego), lub na samym tłumiku, w postaci popularnej "kryzy".
Może się też okazać że blokad toto nie ma żadnych, ale warto w takim wypadku wypolerować dokładnie kanały dolotowe - papier ścierny o różnej gradacji, dobra pasta polerska, filc i jedziemy, więcej ci nie potrzeba a efekty będą od razu.
Co do blokady na sprzęgle - owszem stosuje się ją ale nie ogranicza ona w żaden sposób obrotów silnika, po prostu jedno ze sprzęgieł nie "otwiera" się do końca dając efekt bardzo małego koła napędowego z przodu i bardzo dużego z tyłu - doskonałe przyspieszenie, ale tragiczna prędkość maksymalna ;)
PS. Mikołaj, używaj proszę przycisku "pisownia" - 4suw, nie 4sów .

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 21.03.2006 23:03 
wielkie dzięki za pomoc!!! tego potrzebowałem - odpowiedzi profesjonalisty. Pozdrowienia dla aXcid !!!


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.08.2005 18:16
Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
PostWysłany: 22.03.2006 20:30 
Potwierdzam to co mówi aXcid. Ja w swojej 150 miałem blokade na gażniku. Za mały dopływ powietrza, i jak to powiedzał mechanik , nie dokładnie zrobiony odlew kolektora. Za mały przelot co powoduje zawirowania spalin. Oprócz tego doradził wymiane świecy na taka o zmienionej wartości cieplnej. Jesli moge coś doradzić to nie przesadż z ta ilościa powietrza bo silnik będzie ci wchodził na bardzo niebezpiecznie wysokie obroty co może skończyć się tak u mnie urwaniem zaworu dolotowego, rozwaleniem głowicy i takimi tam. Dzieje się tak bo nie wszystkie chinole maja ogranicznik obrotów.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2006 22:42
Posty: 9
Quad: ATV 200cc
PostWysłany: 22.03.2006 22:35 
aha, dzięki. ile wydałeś na zrobienie tego?? i przy okazji: nie orientujesz się czy da się założyć i ile kosztuje ogranicznik obrotów??


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.