Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 26.04.2024 06:30



Odpowiedz  [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
[PORADNIK] Wymiana pierścieni 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 03.04.2010 12:03 
[PORADNIK] Wymiana pierścieni
Na początek kilka słów wstępu. Jest to poradnik dla osób ,które myślą ,że wymiana pierścieni w silniku 4T to trudna rzecz ;) Silnik ma prostą budowę do tej operacji ;) Poradnik może slużyć tak samo silnikom 250 ccm jak i 110 ccm byle to był 4T :) Będzie nam potrzebny zestaw kluczy ,pierścienie ,szmatka jakaś i zręczne palce ;)
Do dzieła.
1.Wyciągamy silnik z ramy i ustawiamy go na stole (jeszcze nie jako eksponat ;))
Image

2.Odkręcamy górną kopułkę przykręconą czterema śrubami na klucz 8. (łatwo złamać gwint ,więc uważajcie mi zostały już tylko 2 oryginalne śruby ;/)
Image

3.Po odkręceniu naszym oczom ukazuje się klawiatura i zawory ;)
Image

4.Odkręcamy klawiaturę przykręconą trzema złotymi śrubami 12 ;)
Image

5.Delikatnie wyjmujemy klawiaturę i odkładamy w bezpieczne ,czyste miejsce ,a obok nich 2 pałeczki :P Odkręcamy następnie cztery nakrętki również 12 rozstawione po kątach jak łobuzy w przedszkolu ;)
Image
Image

6. Następnie odkręcamy śrubę 12 widoczna na zdjeciu (znajduje się po stronie magneta.)
Image

7.I ściągamy głowicę. naszym oczom pokazuje się "twarz" tłoka :)
Image
Image

8.Odkręcamy dwie śruby 10 znajdujące się po lewej stronie silnika (nad magnetem ,pod wcześniej wykręcaną śruba 12) oraz odkręcamy węża od chłodzenia z cylindra. Najpierw luzujemy opaskę odkręcają śrubokrętem śrubkę ,a później dopiero zdejmujemy.
Image
Image

9. Delikatnie ściągamy cylinder. Pozostaje osamotniony tłok ,który najlepiej zdjąć żeby było wygodnie założyć pierścienie. W tym celu musimy zakryć jakąś szmatą pozostawiony otwór do silnika (żeby nam tam nic nie wpadło ,zdjąć zawleczkę ,wyjąć sworzeń.
Image
9a. Żeby dokładnie to pokazać i wyjaśnić na zdjęciach już wcześniej wyjąłem tłok ,stanąłem w dobrym świetle i cykałem fotki :P Musimy znaleźć przerwę w zawleczce
Image
9b. Następnie przekierować (nożem lub czymś równie cienkim) ją ku wycięciu w otworze ;)
Image

9c. Następnie zawleczkę śrubokrętem dociskamy do wewnątrz otworu i sprytnym ruchem dłoni kierujemy ja w bok. WAŻNE!!! uważajcie ,żeby nie wyskoczyła zbyt mocno i nie poleciała gdzieś w siną dal. Najlepiej trzymać dłoń naprzeciwko i w razie czego asekurować by ona nie poleciała zbyt daleko tylko poleciała prosto w dłoń i/lub się od niej odbiła.
Gdy zawleczkę wyciągniecie na bok możecie ją zaczepić o krawędź i szczypcami wystarczy delikatnie ją wyciągnąć (jeżeli nie wyskoczyła ,a w ten sposób nie powinna) Gdy wyciągniemy należy wypchnąć tulejkę i zdjąć tłok ;)
Image

10. Pozostaje wymiana pierścieni ,która jest diabelsko... łatwa ;) Nie będę jej nawet opisywać tylko napiszę w jaki sposób powinny być ułożone pierścienie i na co zwrócić uwagę przy układaniu. Na początek lecąc od góry. Pierwszy pierścień jest najbardziej kwadratowy (uszczelniający) i najgrubszy. Jest charakterystyczny.
Image

Drugi pierścień (środkowy) jest delikatnie zaokrąglony i cieńszy od poprzedniego.
Image

UWAGA!! Tutaj prawdopodobnie jest źle złożone. Poprawnie środkowy pierścień to ten czarny ,a górny chromowany (odwrotnie górny i dolny). Przepraszam za pomyłkę.

Z ostatnim ,trzecim (dolnym) są największe jaja ,bo składa się z 3 części ;) Najpierw trzeba włożyć tą złotą (jakby trochę podobna do sprężynki) ,a później dopiero te 2 cienkie na górę i dół tej złotej. Inaczej tego się nie włoży ;)
Image

Image
Image

Ważne jest ,żeby te przerwy w pierścieniach ustawić każde w odstępie od siebie ok. 90 stopni. Tzn. gdy górny ustawimy (zwykle przypadkowo) wtedy środkowy trzeba ustawić o 90 stopni w innym kierunku niż ten pierwszy i trzeci również. Chodzi o to ,aby przerwy nie były ustawione w pionie jeden pod drugim :)

To chyba tyle filozofii. Zakładamy tłok (IN ,większe wgłębienie w stronę rozrusznika ,gaźnika) ,cylinder ,głowicę i wszystko skręcamy :P

Image

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW

Rejestracja: 07.12.2009 19:43
Posty: 31
Quad: Bashan 200
PostWysłany: 03.04.2010 12:14 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Mam takie pytanie do ciebie zatarł mi się sworzeń który blokuje tłok i mam problem z jego wyciągnięciem może macie jakieś propozycje nie chce zbyt mocno uderzać żeby nic nie zepsuć może macie na to jakieś sposoby


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:21
Posty: 35
Miejscowość: Przemyśl/Oslo
Quad: gsxr 600 k8 i KQ 750
Poprzednie quady: 250cc
PostWysłany: 03.04.2010 12:26 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
podgrzej palnikiem sworzeń to wtedy puści :D Powodzenia

_________________
Sprzedam Hondę Shadow Vt 600


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 07.12.2009 19:43
Posty: 31
Quad: Bashan 200
PostWysłany: 03.04.2010 12:57 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
no dobra ale czy wtedy sworzeń bądź korbowód się nie rozhartuje?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.04.2009 20:47
Posty: 140
Miejscowość: Losice
Quad: REECON 680
PostWysłany: 03.04.2010 16:02 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Fajny poradnik :lol: Dobra robota 8) !!!!!!!!!!!! Przyda się a możesz powiedzieć ile masz przebiegu i czemu wymieniałeś te pierścienie?????? bo ja mam ok 2000Km i jeszcze nie wymieniałem.

_________________
Lubię zapie*dalać:D
Moja Galeria: https://picasaweb.google.com/1135196529 ... 4882/Quad#

Filmik z maja testowałem opony
http://www.youtube.com/watch?v=XeBkHgSMOO0


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 03.04.2010 18:15 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Mam cos ok. 3000 km. Musiałem wymieniać ,bo silnik się przegrzal prawdopodobnie ,gdyż chłodnice mam zepsutą ;)

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 03.04.2010 21:47 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
hipon napisał(a):
silnik się przegrzal prawdopodobnie ,gdyż chłodnice mam zepsutą

EE tam. Po prostu jeździć nie umiesz i popsułeś. :wizi: A poradnik to kitu. :P


...oczywiście żartuję. Fajny poradnik, Nigdy nie wiedziałem w 100% jak działają popychacze. Teraz widzę, że rozrządu nie da się przestawić ot tak. :D Teraz nie będę się obawiał rozebrać hsuna.... zaraz, już go nie mam. :D

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 18.03.2010 18:05
Posty: 32
Miejscowość: L U B I N
Quad: 150 ccm automat
PostWysłany: 04.04.2010 01:14 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Poradnik fajny dla potrzebujących.Hipon wymień ten tłok widze po nim,dla tego Ci kopci. Jak już kupujesz nowy tłok i pierścienie kup cylinder.pozdro


 
Profil
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 04.04.2010 11:03 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Wydzieliłem posty dot. mojego problemu do odpowiedniego tematu 8)

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW

Rejestracja: 04.02.2008 11:31
Posty: 173
Miejscowość: czestochowa
Quad: zrobiony na zachĂłd od Tokio
PostWysłany: 04.04.2010 13:39 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Dobra robota :!: Jeśli miałbym się na siłę czepiać to powinneś edytować nazewnictwo śrub bo śruba 12 to co innego niż śruba na klucz 12.
pozdrawiam wesołych świąt :!:


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 04.04.2010 13:44 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
ale chyba każdy będzie wiedział ocb ;)

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2009 19:45
Posty: 696
Miejscowość: Bytom (Górniki-Stolarzowice)
Quad: Kingquad 750
PostWysłany: 04.04.2010 19:10 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
no wiesz ale Juryyy może się doczepić :P i punkty w dół a Ty reprezentujesz Czajne :D

_________________
Eoooot. Dziękuję , proszę , dobranoc !

pozdrawiam !


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Porównania Modeli
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 21:11
Posty: 2372
Miejscowość: TKA
Quad: Derbi Senda SM & Bashan 200
PostWysłany: 04.04.2010 21:08 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Tylko ,ze to nie poradnik na konkurs ;) Ja nie mogę brać udziału :wizi: Dla zachęty skośnookich żeby brali ze mnie przykład ,z mojej dobroduszności :D

_________________
Czas chyba wrócić do młodości :)


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2007 19:24
Posty: 461
Miejscowość: Łódź
Quad: Trochę inna Zonda;)
PostWysłany: 05.04.2010 09:39 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
Jeszcze jedno. Tam gdzie trzeba włożyć 3 pierścienie, najpierw jest lepiej włożyć chudy, następnie ten sprężynowaty i chudy. Nie ma sensu męczyć się... :szok:

_________________
Galeria
http://michum.pinkbike.com/


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.08.2008 17:06
Posty: 2006
Miejscowość: Bydgoszcz
PostWysłany: 05.04.2010 10:13 
Re: [PORADNIK] Wymiana pierścieni
hipon napisał(a):
Najpierw trzeba włożyć tą złotą (jakby trochę podobna do sprężynki) ,a później dopiero te 2 cienkie na górę i dół tej złotej. Inaczej tego się nie włoży ;)

Michu_M
Hipek chyba tak próbował. :D

_________________
Jeb jeb jeb, lubię chleb.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 51 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.