Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 11:20



Odpowiedz  [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 19.09.2014 13:56 
Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
Witam niedawno nabyłem Kawasaki Brute Force 650 4x4 na sztywnej osi . Kupiłem go za bardzo dobre pieniadze na chodzie z Francji , odrazu postanowiłem zrobić Brutalowi kapitalny remont wszystkiego :) KUpowałem quada z taką myślą żę na pewno ktoś wczesniej go nieoszczedzał i czy jest to quad za 8 tys ( mój przypadek ) czy za 30 tys to i tak każdy wstawia quadowi na maksa :) więc pomyslałem że Kupię taniej i jak włoże trochę w remont to będę wiedział co mam :) z takim oto założeniem kupowałem mojego pierwszego poważnego quada :)
Postanowienie
1 Rozebranie quada w drobny mak .
2 Wypiaskowanie ramy , wyspawanie jesli będa jakieś pęknięcia , pomalowanie zakonserwowanie .
3 sprawdzenie całej wiążki elektrycznej dokupienie kostek hermetycznych ,zaizolowanie kabli.
4 Podniesienie quada (żadkość w ośkach ) zamówiony już kit podnoszący o 2-3 cali
5 sprawdzenie kondycji silnika ,wyczyszczenie, wymiana oleju ,filtra
6 wyczyszcznie wyregulowanie gaźnika
7 zmiana paska.
8 Wyprowadzenie chłodnicy na góre
9 Wyprowadzenie snorkli
10 zmiana wydechu , usunięcie dławików które znajdują się w rurach :)
11 Wymiana opon
12 Montaż płyt pod gada
13 Montaż wyciągarki
14 Montaż oświetlenia
15 Montaż torb podróznych
16 Wszystkie śrubki przesmarowane wypicowane itp .
17 usunięcie luzów w zawieszeniu


Pierwsze co zrobiłem zajrzałem do oleju oczywiście śmietana (woda z olejem) odrazu spuściłem olej , wlałem nowy olej p, pokręciłęm szarpakiem z 20 razy i spuściłem olej , nastepnie wlałem olej z dodatkiem do czyszczenia zakamarków i osadów w silniku tkz. płukacz silnika odpaliłem quad pochodził jakieś 10 minut i znów spusciłem olej , po spuszczeniu oleju zakręciłem korek i tak zostawiłem silnik który czekać będzie na gruntowny przegląd :)
Drugie co zrobiłem to umyłem quada karcherem ponieważ było na nim tyle błota że nie widziałem gdzie są w ogóle jakieś śruby.Najpierw normalnie z wierzchu , pozniej gad na pion i wymyty od spodu :) błoto czysciłem szczotka druciana i karcherem wszystko zapieczone i stwardniałe tak jak by quad stał jakiś czas po przeprawie .
Trzecie w kolejności zaczełem rozkręcać plastiki , ponieważ quad był po rolce i się plastiki trochę powyginały :( (nie popękały ) , dałem do naprawy gość skasował za przywrócenie plastików do normalnego kształtu 60 zł :)
Filtr powietrza wymyty w benzynie ekstrakcyjnej nasaczony w wazelinie w płynie czeka do założenia w szafie z narzędziami :).
Czwarty element wyciągniecie z gada całej instalacji elektrycznej :) istna masakra porobilem łacznie gdzies około 150 zdjęć :) żeby wiedzieć jak to złożyć oczywiście pod okiem przyjazciela elektryka .
Piąty element mojej rozkładanki było wyciągniecie gaźnika który był w opłąkanym stanie cały zapieczony rozkręciłęm go na części pierwsze i wsadziłem na około tydzień w nafte ( bardzo dobrze odrdzewia i penetruje ) . Dziś gaźnik kąpie się w wannie ultradźwiękowej ponieważ niewszystek osad zszedł z gaźnika . Myśle że w nastepnym tygodniu odbiore już czyściutki gaźnik :)
Dziś jak tylko wróce z pracy odrazu zabieram się za wyciągniecie napędów .
Miedzy czasie naucze się dodaawać zdjec i będę wrzucał .
Jakoż że jestem nowym posiadaczem takiej zabawki bardzo cenne beda dla mnie jakieś wskazówki będę krok po kroku podawał co robie i co zamierzam i gdy ktoś będzie miał lepszy pomsył bardzo proszę o nakierowanie mnie na własciwą droge :) myśle że komuś przyda się to co robie .


Ostatnio zmieniony przez Galus, 19.09.2014 13:56, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 19.09.2014 14:43 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
no to trzeba przyznać masz przed sobą niezłe wyzwanie ale jak go ożywisz będziesz miał powód do dumy
poczytaj dział Kawasaki tam masz dużo info snorklach , wyniesieniu chłodnicy, dodatkowym chłodzeniu oleju ,, tuningu gazników i sprzęgła, wydechach sportowych

zamówiłeś lift , rozumiem że szykujesz go do błota?

pozamawiaj też wszystkie uszczelniacze do dyfrów oraz wyjść z silnika i je powymieniaj
pasek kup od teryxa więcej wytrzyma

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 19.09.2014 14:59 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
o super forum czytam już chyba z 10 dzień :) bardzo dużo się dowiedziałem na forum ludzie na forum są naprawde spoko i bez nich pewnie uczył bym się metodą prób i błędów :( będę się starał wszystko zrobić pod siebie :) szykuje go głownie żeby niezostawać z tyłu za kolegami :) kolego paulus 71 bardzo cenne uwagi na pewno wezme je pod uwage :) pasek taki chciałem kupić ale zastanawiaja mnie uszczelniacze do wyjscia z silnika o co chodzi ???


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 19.09.2014 15:10 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
te uszczelniacze które uszczelniają wyjścia wałów napędowych z silnika
zastaw dysz firmy dynojet do gaznika, wydech hmf performence , zestaw sprężyn epi do variatora i sprzęt będzie śmigał jak szalony i niejednego kolege zadziwisz

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 19.09.2014 15:49 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
aha no coś będzie trzeba poprzerabiać :) żeby dawał rade :) jetem ciekaw jak mi to wszystko pojdzie narazie zapału niebrakuje ale końca nie widac :) może na przyszły sezon wyjade :) (chciałbym )


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.09.2008 10:09
Posty: 654
Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
PostWysłany: 19.09.2014 17:22 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
Myślę, że jak pieniążków Ci nie braknie to spokojnie wyjedziesz na przyszły sezon. Ale pamiętaj sezon quadowy nigdy się nie kończy, czy to lato czy zima śmigać trzeba. Rzekłbym nawet że latem najmniej się jeździ ale to tylko moje takie stwierdzenie.
Powodzonka

_________________
Pozdro
Łukasz


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 24.09.2014 21:30 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
Wiem wiem:) duzo tematów zrobię sam no ale części kosztuja :) wiem o tym na spokojnie kiedyś wyjade :) po mału do celu :)

-- dodano 20.09.2014 16:26 --

Aj już mam pierwszy problem :( podczas gdy dziś odkręcałem górne mocowanie amortyzatora kluczem nasadowym 41 i pneumatem do cięzarówek zesmyknął mi się klucz pod spodem który kontrował żeby odkrecić srube i rozwaliłem uszczelnienie górne taki sworzeń z gwintem i tam jest uszczelnienie sworznia :(

http://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw/ ... suspension

nr 92210A

jakieś pomysły na naprawe??

-- dodano 24.09.2014 21:07 --

Górne mocowane oddane do magików którzy naprawiają tuleje wahaczy w samochodach i quadach , oddałem również wahacze do regeneraji żeby wszystko było szczelne i stabilne . Pytanie nastepujace do Was drodzy forumowicze czy rozbierał ktoś przedni dyfer ??? bo ja rozebrałem wszystko w środku wymyłem benzynka ekstrakcyjna i wziąłem się za składanie ale niewiem jednej rzeczy w jakim położeniu powinna być jedna sprężynka nawet newiem od czego znalazlem ja tutaj http://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw/ ... front-hub#
pod numerem 92145 i jak ona się ma do rzeczy numer 13271 ??? pomożecie \?????

-- dodano 24.09.2014 21:30 --

oki już wszystko złożone tak jak ma być tylko jedna opcja pasuje :) ale teraz jeszcze pytanko czy uszczelniacie czymś dodatkowo dyfer czy tylko ta jedna uszczelka ??? oryginalna ??


Ostatnio zmieniony przez Galus 24.09.2014 21:30, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 24.09.2014 22:25 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
kup cały komplet uszczelnien przedniego dyfra z firmy allballs i wszystkie zmień
będziesz miał spokój

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 24.09.2014 23:15 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
a Masz może jakiś link z tymi uszczelnieniami \???

-- dodano 24.09.2014 23:15 --

http://allegro.pl/zestaw-nap-dyfra-przo ... 70418.html

czyżby o to chodziło ???


Ostatnio zmieniony przez Galus, 24.09.2014 23:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:36
Posty: 3431
Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
PostWysłany: 25.09.2014 09:44 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
dokładnie tak
sprzedawca oferuje też inne zestawy naprawcze
jak i tak rozbierasz wszystko to warto zainwestować w nowe uszczelniacze gdzie to tylko możliwe
sprawdz też dolne łożysko kolumny kierowniczej , na 99% masz luz
niestety tylko w serwisie a cena 350 pln
zerknij na luzy wahaczy przednich , szczególnie góry
jeśli jest nawet mały luz to wymien na plastikowe tuleje również z allbals

_________________
zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 25.09.2014 10:16 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
dzięki wielkie za pomoc wahacze przednie to są tak wyrąbane że to jest jakaś masakra :) już dałem do zrobienia te wahacze do firmy która robi wzmocnione takie tematy :) chłopaki znają się na rzeczy :)

-- dodano 25.09.2014 10:16 --

Zasatanawia mnie tylko które łożysko w tej kolumnie mam wymienić bądź sprawdzić???
http://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw/ ... drive-belt


Ostatnio zmieniony przez Galus, 25.09.2014 10:16, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 25.09.2014 17:35 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
Jeśli nie było luzu góra dół to zostaw jeśli był to wymiana, co do luzu przód tył to wystarczy wyjąć starą plastikowa obejmę(tzn coś w stylu łożyska) i lekko ją stoczyć na tokarce tak aby idealnie przylegała do sztycy kierownicy, na 100% czeka cię wymiana łożysk wahacza tył tych co przylegają do mocowania ramy( 100 zł wraz z uszczelniaczami ) zobacz też wariator czy nie ma żadnych obtarć na pająku który chodzi po bieżniach talerza, zdarza się tak ,że podkładki od rolek padają i pająk niszczy tą bieżnię, ogólnie to masz kupę roboty i osobiście nie wiem czy by mi się chciało robić taki remont , co do snoorkli to tak jak paulus pisał-obowiązek zmiana dysz filtr np.twin air i do tego zmiana wydechu, brut ten jest bardzo wrazliwy na dolot powietrza i ciężko go ustawić tak aby w 100% spełnił twoje oczekiwanie, ja miałem takiego bruta i powiem ci szczerze ,że tęsknie za nim ;( a jeśli będziesz miał jakieś pytania to pisz śmiało bo wiem o nim bardzo dużo w dosłownym słowa tego znaczeniu , było to moje oczko w głowie które po 11,500 tyś km chodziło jak nowe a bo bym zapomniał co do wahaczy przód to nie kupuj oryginałów tylko dorób sobie z jakiegoś materiału, to co zrobiło Kawasaki to szajs który kosztuje krocie 180 zł na stronę a można dorobić sobie za grosze i o wiele wytrzymalsze- dodatkowo polecam zrobić sobie klamitki do smarowania wahaczy. Dużo ciekawych rzeczy masz na amerykańskich forach bo te modele były tam dość często kupowane i bardzo chwalone. Jednym słowem czekam na foto relację i ciekawe pytania ;)


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 26.09.2014 18:12 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
o chłopaku dzięki za taki referat z Twojej strony :) już chyba wszystko zamóiłem co jest mi narazie potrzebne dziś rama i inne metalowe rzeczy poszły do piaskowania (jutro do odbioru ) silnik dziś wymyty ale jeszcze 7 letnie błoto niechce się go puścic wiec jutro poprawka z mycia silnika :) ogólnie ułamał się pwnie przy wypadku (dopiero teraz zauważyłem ) czujnik prędkości posiada ktoś taki ??? mysle ze mi niebawem uda się fotki jakies wstawić :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 26.09.2014 19:44 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
czujnik prędkości obowiązkowo bo napęd z przodu ci się nie załączy, napisz do quadiego powinien mieć coś na stanie, silnik jak chcesz umyć to kup mocny środek do czyszczenia rękawiczki, szczotka i ogień tak sam z siebie nie zajdzie bród pod ciśnieniem z karchera ;), zajrzyj też na tarczki hamulca tył w dyfrze , bo są wrażliwe na olej jaki tam jest -0ogólnie jak doprowadzisz tą maszynę do użytku to posłuży ci bardzo długo.


 
Profil

Rejestracja: 21.11.2013 11:06
Posty: 83
Miejscowość: Wielichowo
Imię: Maciej
Quad: Kawasaki KVF 650
PostWysłany: 26.09.2014 21:54 
Re: Odnowienie , naprawienie , przerobienie Kawasaki 650 4x4
NO jutro będę musiał się za to własnie zabrać cały dzień mam wolny wiec chyba ddoprowadze go do stanu nowości :) heheh do hamulca też bym chciał zajrzeć jutro .zaraz pisze do quadiego i zobaczymy czy coś ogarnie :)Praca w toku :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 82 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.