Autor |
Wiadomość |
siling
Rejestracja: 02.08.2007 15:32 Posty: 133 Miejscowość: okolice: Żory/Suszec/Wodzisław
Quad: KFX-700 V-Force, Brutus 750, Brutus 750Fi
|
Wysłany: 12.09.2007 20:22
SPRAWDZENIE GEOMETRI RAMY W KXF-700 V-Force
Witam wszystkich i proszę o pomoc gdzie można sprawdzić geometrie ramy czy wszystko jest z quadem ok,
ogolnie nie mam do mojej kawy żadnych zastrzeżeń ale z ciekawości chciałbym sprawdzić i dowiedziec się czy takie cos jest możliwe.
Dzięki i pozdrawiam
_________________ Cylinder + Cylinder = dwa Cylindry
|
|
|
|
ATV250
Rejestracja: 03.03.2007 11:38 Posty: 759
Quad: Dobry Bashan nie jest zĹy!;)
|
Wysłany: 12.09.2007 20:51
rozpędz się tak ze 100km/h na rowniutkim asfalcie i pusc kiere jeżeli będzie Cię bardzo znosiło to albo opony zle wylane albo krzywa rama minimalnym zniesieniami się nie martw
_________________ #68
|
|
|
|
STRUGAL
Rejestracja: 29.12.2005 19:57 Posty: 601 Miejscowość: off-road wawer team / warszawa
Quad: Grizzly 700 fi camo + itp xtr +ssalloy 212 + warn rt front+ Garmin 60csx + ricochet+ halogen+ fiskars + exploler case +twinair+ hotgrips+ torba kolpin
|
Wysłany: 12.09.2007 20:56
Niezły test w warszawie jest firma która pada geometrię ram w motocyklach ale nie wiem czy w quadach niestety adresu firmy ani nazwy nie pamietam.
_________________ Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada .Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.
|
|
|
|
siling
Rejestracja: 02.08.2007 15:32 Posty: 133 Miejscowość: okolice: Żory/Suszec/Wodzisław
Quad: KFX-700 V-Force, Brutus 750, Brutus 750Fi
|
Wysłany: 12.09.2007 21:11
ATV250 pomysł na Twoj test faktycznie jest gitara, i na prostej drodze nieraz puszczałem kierownice i quad szedł prosto, niedawno ślizgiem wszedłem do swojego ogródka i rzuciło mną pod siatkę ogrodzeniową. Siła była za duża, żeby oderwać quada od siatki choć starałem się na siłe skręcić w lewo ale koło było zablokowane o słupek z ogrodzenia czego w tym amoku nie zauważyłem, jedyne co dostrzegłem to skrzywiony drążek kierowniczy i wtedy już wiedziałem że nieźle narobiłem, ale postanowiłem go stuknąć młotkiem kilka razy i jest prościutki, dosłownie nie widać jakiegokolwiek zgięcia, ale po zamontowaniu i dalszej eksploatacji mojej kawy zauważyłem że muszę miec kierownice minimalnie skręcona w prawo żeby jechac prosto jadąc na idealnie prosto to delikatnie mnie ściaga na lewo, i wydaje mi się a nawet na pewno że to kwestia ustawienia zbieżności.
Nie wiem czy przez taki defekt który dokonałem mogłaby się od razu skrzywić rama ???
_________________ Cylinder + Cylinder = dwa Cylindry
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 12.09.2007 21:30
Jest prostszy sposób - wez miarke do reki i zmierz sobie rozstaw kół z lewej i z prawej strony (od osi do osi) badz też od kol do podnozkow. To daje dobry pomiar. Btw, skrzywiona rama to absolutnie zaden problem i można z tym jeździć. Dobre ustawienie zbieznosci i leczysz praktycznie wszystko, i nawet po asfalcie (po ktorym i tak się praktycznie nie jezdzi) jest ok.
BTW - SILING: PISOWNIA!!! Uzywaj wacpan tej opcji bo robisz tragiczne błedy A my to potem musimy poprawiac...
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid, 12.09.2007 21:41, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.09.2007 21:32
Ciężko stwierdzić. Urządzeniem do pomiaru da się sprawdzić symetrię i odkształcenia w symetrii. Niestety nie będzie raczej danych fabrycznych w komputerze.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 12.09.2007 21:34
100% pewności da tylko pomiar - i kompletne rozebranie quda. Lepiej sprawdż kierownicę, kolumnę kierowniczą i drążki. Jeśli są ok, a sprzęt nie prowadzi się i ściąga-rama lub wahacz do wymiany.
|
|
|
|
siling
Rejestracja: 02.08.2007 15:32 Posty: 133 Miejscowość: okolice: Żory/Suszec/Wodzisław
Quad: KFX-700 V-Force, Brutus 750, Brutus 750Fi
|
Wysłany: 12.09.2007 21:37
aXcid dzięki z pomocne informacje w sprawdzeniu geometrii,
i chciałem się wytłumaczyć co do mojej pisowni że jest późna godzina a ja jestem po całym dniu pracy i o tej godzinie zdarza mi się od czasu do czasu zrobić małego anala ortograficznego i napisać cos od dupy strony,
obiecuje się poprawić.
_________________ Cylinder + Cylinder = dwa Cylindry
|
|
|
|
GALILEUSZ
Rejestracja: 04.05.2005 23:16 Posty: 1602 Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
|
Wysłany: 12.09.2007 21:49
siling napisał(a): Nie wiem czy przez taki defekt który dokonałem mogłaby się od razu skrzywić rama ???
Jeśli masz na myśli wpadnięcie w poślizgu w ogródek i przetrącenie słupka kołem to śpij spokojnie. Potrzeba naprawdę potężnego uderzenia żeby zrobić krzywdę ramie (chyba, że w Bombardierze ... )
Choć rama może być krzywa od wcześniejszych wybryków - tego nie wiem i chcę wyrokować.
Za tu z tego co piszesz, to po prostu musisz ustawić zbieżność i jeździć dalej. Ewentualnie wymień ten drążek wcześniej na nowy, bo jest pewne, że się wygnie w tym samym miejscu przy następnym drobnym puknięciu. Materiał w tym miejscu jest już wypracowany.
Nie wiem czy zdejmowałeś drążek i odkręcałeś końcówki, czy też pukałeś "na żywca" żeby wyprostować, ale to problem ustawienia zbieżności.
_________________ ALCATRAZ
|
|
|
|
siling
Rejestracja: 02.08.2007 15:32 Posty: 133 Miejscowość: okolice: Żory/Suszec/Wodzisław
Quad: KFX-700 V-Force, Brutus 750, Brutus 750Fi
|
Wysłany: 12.09.2007 22:23
Galileusz właśnie zdemontowałem drążek i waliłem po nim młotkiem na kowadle, czysto rzeźnicze podejście ale za skutkowało i jak narazie jest git, no pozatym ze faktycznie będe musiał zawieźć sprzęt do warsztatu na ustawienie zbieżności.
Dzięki wielkie wszystkim że aktywnie pomagacie mi w tym temacie.
_________________ Cylinder + Cylinder = dwa Cylindry
|
|
|
|