Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 07.06.2024 00:05



Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG 
Autor Wiadomość
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 06.09.2011 20:04 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Nie kumasz.

Skręć na maxa dobicie z przodu np.
I oblicz te 10%, a potem odkręć odbicie na maxa i porównaj wyniki.
Ja mam już skręcone sprężyny - może to ma na to wpływ?

Szybkie dodbicie mam tylko z tyłu

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 06.09.2011 20:13 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Twardość powinieneś mieć ustawioną pośrodku i na takim ustawieniu reguluj napięcie wstępne. Ważniejsze jest to 30%. Bo w tekście jest, żeby w garażu ustawić stosunek 30% a 10% i w terenie dokonywać zmian. Pamiętaj, że autor miał na myśli zawieszenie fabryczne, nie korygowane do tej pory, czyli ustawienia dobić, odbić są pośrodku, tak jak wyszły z fabryki. Jak będziesz co chwile zmieniać kompresje a potem sprawdzać swobodne przygięcie to będziesz latał w koło Macieju.


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 06.09.2011 20:16 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Więc nie mogę się tym sugerować :wizi:

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 06.09.2011 20:29 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Jak tak dalej się zastanowić nad tym, to jak masz źle ustawione przygięcie swobodne i kierowcy, to masz tam wszystko źle... bo jak zrobisz mięciutkie zawieszenie (kompreche zmniejszysz) a teraz dokręciłeś sprężynę, żeby dotrzeć do tych 30% to bardzo przez to skróciłeś skok amortyzatora. Bo sama sprężyna napina się do granic możliwości, a jej głównym zadaniem w gazówkach jest odbicie.

Nie jestem pewien do końca tego co pisze, to wszystko interpretacja tekstu. Mature aż tak dawno nie miałem to może nie jest to taka zła interpretacja :P Skąd masz ten tekst nie było do tego jakiś rysunków ? ja to nawet nie wiem gdzie znajdują się te wszystkie regulatory na moich amorach... Ale jestem pewien, że tekst dotyczy fabrycznych amorów na ustawieniach dla mas, czyli na fabrycznych ustawieniach. Podejrzewam, że w service manualu znajdę wartości domyśle, ustawie je i zacznie się zabawa z regulacjami :)


Ostatnio zmieniony przez Puffyou, 06.09.2011 20:29, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 06.09.2011 20:31 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
No ja nie mam na najbardziej miekkie, a prawie najbardziej twarde, więc teoretycznie mógłbym sprężyne mogę też skręcić do końca.
Chore.

To dotyczy seryjnej zawiechy, ale ja taką mam...

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 06.09.2011 21:14 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Ustawiasz śrubkę od dobicia i odbicia idealnie po środku, w ltz nic nie klika niestety, trzeba liczyć obroty. Pod takie ustawienie robisz przygięcie kierowcy, potem kontrolujesz przygięcie swobodne. Jedziesz na tor, rozgrzewasz amorki i zaczynasz kręcić w zależności od potrzeb i terenu. To był by duży skrót o co w tym chodzi. Ja do tej pory nie tykałem się tego w następnym tyg spędzę parę godzin i opiszę swoje spostrzeżenia. Dobicie w ltz jest przy zbiorniku a odbicie na samym dole przy mocowaniu do wahacza. Jutro ciąg dalszy tłumaczenia. Jak dla mnie bardzo dobry i szczegółowy jest ten tekst w oryginale.


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 06.09.2011 21:18 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Puffyou, nie rozumiesz mnie nadal.
Co z tego, że ja ustawie amorki na pół jak sprężynę mam skręconą do końca, albo minimum i już mam wyniki różne. Więc jak mam mieć sprężynę na starcie?
Na środku? Na początku?

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 06.09.2011 21:27 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Sprężyną ustawiasz przygięcie swobodne i kierowcy, nic po za tym. A więc jak zrobisz na pół tu i tu, to wtedy bierzesz się za sprężynę, czyli robisz te 10% i 30%. Jeżeli nie możesz ustawić tego to znaczy, że masz już wyskakaną sprężynę.


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 07.09.2011 05:40 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Wiem co czym ustawiam.
Albo ja nie rozumiem totalnie, albo Ty.
Idź do garażu i ustaw dobicie na maxa i potem na min. Sprężyny nie ruszaj i zobacz jak różnią się wyniki.
Potem ustaw dobicie na pół(w LTZcie bodajże z przodu na 3 bo masz 6 obrotów) i sprężyne daj na max i min i zobacz różnicę w wyniku.

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 07.09.2011 09:55 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Wiem o co ci chodzi, ale wychodzi na to, że te przygięcia ustawiasz na początku a potem jak ustawisz dobicie to już się tego nie sprawdza. Bo jak by było tak jak mówisz to najpierw trzeba było by ustawić dobicie i odbicie a potem przygięcie. i po każdej zmianie twardości znów powracać do przygięcia i robić żeby było 30% na sprężynach, wtedy to faktycznie było by chore.


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 07.09.2011 13:52 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Ale jak ja już ruszyłem wszystko - nic nie ustawie tym sposobem...

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 07.09.2011 14:20 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
To nie możesz wszystkie regulacje zmienić tak jak ustawiła to fabryka ?


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 07.09.2011 15:23 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Można.

Nasuwa mi się drugie pytanie: powiedzmy, że różnica wynosi mi 3 cm, skok amorka to 30cm - jak mam mieć ustawioną sprężynę ?

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.02.2009 12:55
Posty: 211
Miejscowość: Komorów
Quad: ZIELONY :)
PostWysłany: 07.09.2011 20:01 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
witajcie
dzisiaj wstawię link do porad udzielanych przez Marcina Wójcika - tyczą się motocykla crossowego - jednak przez analogię można "coś" wywnioskować :D...

http://www.mxwojcik.pl/index.php?option ... id=32:2011

w skrócie - sprężynę ustawia się w "spoczynku"

prędkość odbicia i twardość amora ustawia się do nawierzchni na jakiej przyszło się ścigać - i tu jak najbardziej warto empirycznie podejść do tematu (tylko bez szaleństw) - aby wzbogacić swoje doświadczenia i wiedzieć co będzie się działo z quadem i z nami kiedy daną "śrubką" zaczniemy majdrować

powodzenia koledzy


Ostatnio zmieniony przez gkasp, 07.09.2011 20:01, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 26.09.2011 22:40 
Re: LTR 450 - zawieszenie po angielsku - do tłumaczenia! ANG
Jutro postaram się skończyć tłumaczenie.

-- dodano 26.09.2011 23:40 --

przepraszam, ze nie ma jeszcze całego tekstu. Pracuje od 2 tyg. po 12h i nie mam jak... jeszcze szkoła się zaczyna teraz...


Ostatnio zmieniony przez Puffyou, 26.09.2011 22:40, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.