Autor |
Wiadomość |
Michael
Rejestracja: 27.02.2007 20:06 Posty: 7
Quad: Suzie LT-R 450
|
Wysłany: 06.10.2008 15:33
Wymiana tłoka LTR
Jak często trzeba wymieniać tłok przy ltrce ?? co ile motogodzin ?
|
|
|
|
KBR
Rejestracja: 25.04.2008 10:36 Posty: 170 Miejscowość: Piła/Poznań
Quad: Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 06.10.2008 16:49
Generalnie to zależy od stylu i warunków jazdy + od kilku innych czynników...
Bierzesz udział w zawodach?
|
|
|
|
Radek :)
Rejestracja: 10.04.2005 13:52 Posty: 690 Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
|
Wysłany: 06.10.2008 17:32
Michael, przypuszczam, że jeździsz na seryjnym. Spokojnie objedziesz cały sezon wyścigowy mx, jeśli dbasz o quada tak jak należy
_________________ Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42
|
|
|
|
KBR
Rejestracja: 25.04.2008 10:36 Posty: 170 Miejscowość: Piła/Poznań
Quad: Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 06.10.2008 21:00
Później warto zmienić na kuty, jest ich spory wybór na ebay.
|
|
|
|
EmBe
Rejestracja: 07.03.2006 15:00 Posty: 1275 Miejscowość: Częstochowa/SG City :D
Quad: Kymco MXU 250 , Suzuki Kingquad 750 EmBe-edition K8 , Kymco MAXXER 250
|
Wysłany: 06.10.2008 21:49
poszukaj na forum - było już pisane na ten temat , dokładnie to wytłumaczył aXcid
_________________ Kymco MXU 250 sprzedany , Suzuki KQ 750 , sprzedany Kymco Maxxer 250 , Suzuki LTR 450 fun&race edition
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 06.10.2008 22:23
EmBe ale wtedy to dotyczyło dokładniej YFZ - dlatego ciężko jest od razu znaleźć ( sam sprawdzałem)
polecam również tę lekturę http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=12906
|
|
|
|
EmBe
Rejestracja: 07.03.2006 15:00 Posty: 1275 Miejscowość: Częstochowa/SG City :D
Quad: Kymco MXU 250 , Suzuki Kingquad 750 EmBe-edition K8 , Kymco MAXXER 250
|
Wysłany: 06.10.2008 22:34
o LTR-ce też było , właściwie to inaczej ogólnie było o sportowych 450.
Różnie ludzie wymieniają - absolutnym maxem przy jeździe sportowej jest 100 motogodzin.
_________________ Kymco MXU 250 sprzedany , Suzuki KQ 750 , sprzedany Kymco Maxxer 250 , Suzuki LTR 450 fun&race edition
|
|
|
|
Michael
Rejestracja: 27.02.2007 20:06 Posty: 7
Quad: Suzie LT-R 450
|
Wysłany: 07.10.2008 00:27
Udzial w zawodach biore przeczytałem Wasze wypowiedzi i myślę, że jak raz w sezonie wymienie tłok to będzie ok
dzięki za pomoc
_________________ Pozdro, Michael.
|
|
|
|
A.M.RACING
Rejestracja: 08.10.2008 17:35 Posty: 121
Quad: LTR 450
|
Wysłany: 11.05.2009 14:53
Re: Wymiana tłoka LTR
Witam . Koledzy mam problem a mianowicie moj ltr wypluwa olej przez filtr powietrza . Z tego co gadalem z chlopakami i mechanikiem wychodzi na to , ze wine ponosza pierscienie : peknoly albo zapiek się . Rozmawiajac z mechanikiem gdy oddawalem maszynę powiedzial mi ze gdy wymienia się pierscienie nalezyalo by wymienic odrazu tlok ( tlok + pierscienie ) . I tu mam wlasnie problem a mianowicie jeżeli będzie to jednak wina pierscieni to jaki tlok zalozyc :
1) Zalozyc seryjny nowy tlok o identycznym stopniu sprezania . 2) Zalozyc tlok o seryjnej pojemnosci ale o swiekoszonej kompresji np : 13;1 . Jak to rozwiazanie się sprawuje i czy daje to efekt . Czy inne podzespoly/ części seryjne typu korba , wal i itp wytrzymoja obciazenie. 2) Zalozyc tlok i cylinder o pojemnosci 500 . Czy inne podzespoly/ części seryjne typu korba , wal i itp wytrzymoja obciazenie.
proszę o jak najszybsza pomoc / doradzenie - maszyna jest mi potrzebna na ten weekend . Uznalem ze niebede zakladal nowego temat wykozystam stary . pozdr
|
|
|
|
Radek :)
Rejestracja: 10.04.2005 13:52 Posty: 690 Miejscowość: Brzeźnica
Quad: Honda TRX450R - Lonestar/Motowoz
|
Wysłany: 11.05.2009 15:21
Re: Wymiana tłoka LTR
Najlepszy jest wybór 1. Tłok o kompresji 13:1 powoduje, że musisz jeździć na sportowym paliwie albo przynajmniej mieszance sportowego ze zwykłym. Jedyne wyjście z innym tłokiem to założyć taki o kompresji 12:5:1. Taki robi ATP na Florydzie, kosztuje 260 $ z pierścieniami, pierścienie zakłada się do niego seryjne. Większego cylindra i tłoka nie polecam. Korba i wał dostają niesamowicie. Możesz mieć problemy z chłodzeniem itd. Ustawianie mieszanki dochodzi do tego itd. Dla porównania tłok seryjny waży ze sworzniem 290 g, a JE o kompresji 12:8:1 ze sworzniem, który jest komplecie waży 320 g. 30 gram przy takich przeciążeniach jakie panują w silniku to już trochę pójście po bandzie, a co dopiero tłok, który jest większy i ma większą kompresję ?! Z tego co wiem to tłok atheny waży ok. 380 gram, a to powoduje, że silnik dostaje dużych drgań i ogromnych przeciążeń.
_________________ Race Ready ! - Quadimodo Racing Team - #42
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 11.05.2009 18:42
Re: Wymiana tłoka LTR
A jak u ciebie z nikasylem? Cylinder OK? Wydaje mi się, że powinieneś się przyjrzeć. Wymiana tłoka to dobra okazja do nałożenia nowego nikasylu, jeśli jest uszkodzony. Tylko czasowo, to może trochę potrwać. Jak nowy tłok, to najlepiej kuty - widziałem odlewane, które po 4-5 motogodzinach pękały. Bierz standardowy.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
A.M.RACING
Rejestracja: 08.10.2008 17:35 Posty: 121
Quad: LTR 450
|
Wysłany: 12.05.2009 16:17
Re: Wymiana tłoka LTR
Witam . Fiśman rozbota ltr toche przedluza się . Jutro mechanik będzie dobieral się do tloka i wtedy bedziemy wiedziec na czym stoimy , czy sa poniesione jakies dodatkowe ofiary . Osobiscie niechcial bym zeby nikasil ( z tego co się orjetuje to jest powloka wewnetrzna cylindra co nie ? )zeby byl uszkodzony - gdzie to można naprawic w Polsce o ile można ? jeżeli nikasil będzie uszkodzony będę się grubo zastanawial nad zestawem tlok 500 , ale gdy wybiore warjant z tlokiem 500 będę musial się rozejrzec odrazu za walem i innymi czesciami ,ktore moga nie wytrzymac obciazenia .Niepowiem najlepszym wyjsciem bylo by zalozyc nowy seryjny tlok . A jak u ciebie fiśman z maszyna po mielnie ( przeczytalem post ze 3 bieg ci poszedl i cos z tlokiem i nikasilem ) . pozdr
|
|
|
|
FIŚMAN
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Rejestracja: 22.05.2007 20:37 Posty: 6686 Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
|
Wysłany: 12.05.2009 21:22
Re: Wymiana tłoka LTR
he he dobre pytanie ...już po nikasylu - właśnie oddałem cylinder do nałożenia nowego i zakładam nowy nominalny, kuty tłok Na nikasyl trzeba poczekać do 3 tygodni - wysyłamy do ...Holandii
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
A.M.RACING
Rejestracja: 08.10.2008 17:35 Posty: 121
Quad: LTR 450
|
Wysłany: 14.05.2009 20:37
Re: Wymiana tłoka LTR
Witam . A u mnie już sparawa jasna . Pojechalem do mechanika i to co mi powiedzial to prawie blady się zrobilem .Za wine odpowiada jeden z pierscionkow , który rozypal się / pekl , przez to porysowal cylinder . Reasumujac będę musial kupić tlok, cylinder , uszczelki i pare pierdul jeszcze . pozdr -- dodano 14.05.2009 20:37 --Radek napisał(a): Najlepszy jest wybór 1. Tłok o kompresji 13:1 powoduje, że musisz jeździć na sportowym paliwie albo przynajmniej mieszance sportowego ze zwykłym. Jedyne wyjście z innym tłokiem to założyć taki o kompresji 12:5:1. Taki robi ATP na Florydzie, kosztuje 260 $ z pierścieniami, pierścienie zakłada się do niego seryjne. Większego cylindra i tłoka nie polecam. Korba i wał dostają niesamowicie. Możesz mieć problemy z chłodzeniem itd. Ustawianie mieszanki dochodzi do tego itd. Dla porównania tłok seryjny waży ze sworzniem 290 g, a JE o kompresji 12:8:1 ze sworzniem, który jest komplecie waży 320 g. 30 gram przy takich przeciążeniach jakie panują w silniku to już trochę pójście po bandzie, a co dopiero tłok, który jest większy i ma większą kompresję ?! Z tego co wiem to tłok atheny waży ok. 380 gram, a to powoduje, że silnik dostaje dużych drgań i ogromnych przeciążeń. Witam . Patrzac na moja sytuacje z tym silnikiem , mysle nad zalozeniem tloka i cylindra o pojemnosci 475ccm . Radek wpomniales cos o grzaniu się silnika . RADEK, FIŚMAN mieli byscie jakies posoby na zaradzenie temu np : zamiana chlodnicy jakis patent ( proszę o porady ) , przy zmianie tloka cylindra na wieksza pojemnosci na co powinieniem zwrucic uwage ,zeby wzmocnic albo zeby części mi nielecialy a wszystko wspolgralo . P.s: Chcialbym przemyslec wszystkie za i przeciw ( przed zalozeniem wiekszego tloka 475 ) . proszę o porady w tej sprawie . pozdr
|
|
|
|
wizi
Rejestracja: 20.09.2004 16:22 Posty: 463
|
Wysłany: 14.05.2009 21:09
Re: Wymiana tłoka LTR
popatrz w dziale KTM'a jest temat o chlodzeniu i specyfiku zwanym "engine ice" http://www.rabittsport.pl/product_info. ... cts_id=295daje on rade! poza tym jest tam opisany jeszcze jeden patent na obnizenie temperatury
_________________ so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters?
|
|
|
|