Autor |
Wiadomość |
hubertmlody1987
Rejestracja: 22.02.2008 15:25 Posty: 37 Miejscowość: PŁOCK
Quad: SUZI KQ750 CAMO // Honda Rincon WHITE
|
Wysłany: 19.05.2008 14:30
Zawieszenie KQ750 (sztywność)
Witam
mam takie pytanko uzytkuje od 500 km Suzi KQ 750
w stosunku do innych quadów którymi wczesniej jezdziłem Suzi jest bardzo łatwo przewrócic na bok . (poki co grożnych wywrotek brak )
Co gdzie jak ustawić żeby ograniczyc to zjawisko .
Poki co total seria (zakupione już oponki Mud Xl )
może kupić felgi z wiekszym offsetem ??
Czekam na porady
Pozdrawiam
|
|
|
|
ITAL
Rejestracja: 13.08.2005 13:32 Posty: 244 Miejscowość: Zielona Góra
Quad: Honda Rincon TRX680FA 2008!!!
|
Wysłany: 19.05.2008 16:21
_________________ ZGORA TEAM Adventure !
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
|
|
brylant
ATV Polska Member
Rejestracja: 20.12.2006 18:05 Posty: 1987 Miejscowość: Piaseczno
Quad: ciężkie czasy ;(
|
Wysłany: 19.05.2008 17:06
hubert koniecznie offset quad staje się zupełnie inny na fabryce jest przewrotnie to prawda ale tu chodzi i wyczucie nowego sprzętu amortyzatory się muszą troszke wytłuc.
ale po 2 cm na strone i gitara,
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 19.05.2008 17:19
Lub nowe zawieszenie. Niestety koszt spory.
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 21.05.2008 11:46
Hmm ja może się podziele moimi doswiadczeniami w tym temacie.
Na co dzien ujezdzam tzw. sztywna oske 4x4 ktora nie zapewnia wysokiego komfortu jazdu, jest sztywna i taka wydawaloby się bardziej latwa w wyczuciu.
Zawsze kiedy wsiadlem na KQ mialem podobne wrazenie co do miekkości zawieszenia i braku stabilnosci.
ALE DO CZASU.
Ktoregos dnia caly dzien spedzilem wlasnie na KQ jezdzac po moich rodzimych znanych terenach.
Z kilometra na kilometr dalo się jechac coraz szybciej w zakrecie i ciasnych lukach.
Po wstepnym wyczuciu zawieszenia bylem zaskoczony jak szybko można KQ pokonywac wląsnie zakrety, slalomy miedzy drzewami itp.
Powiem wiecej. Udawalo mi się robic o wieele szybciej niz moja sztywna oska. Dlaczego??
Otoż zawieszenia KQ o dlugim skoku i progresywnej charakterystyce daje po pierwsze bardzo wysoki komfort jazdy i rewelacyjne tlumienie na nierownosciach , korzeniach , kamieniach itp.
Tam gdzie w oskach trzepie kierownica, podskakuje tyl quada i jezdziec musi być maksymalnie skupiony na prowadzeniu, KQ jakby tego w ogóle nie odczuwal. To zawieszenie, pracuje, wybiera nierownosci, i daje duzy margines bledu.
Tam gdzie inne quady w ciasnych szybkich zakretach jada na dwoch bocznych kolach , tam KQ wprawdzie pochylony ale zawsze 4 kola na ziemi.
Po za tym taka charekterystyka zawieszenia jak w KQ wysmienicie się sprawuje na stromych podjazdach, w ciezkim terenie itp.
Gdy się przeliczymy co podjazdu pod zbyt stroma gorke, KQ najpierw nam to zasygnalizuje wlasnie ugieciem tylnego zawieszenia. Mamy wtedy trochę czasu nad opanowaniem sytuacji, zatrzymaniem się.
Sztywne, krotkie zawieszenia najczesciej bez ostrzezenia podnosza w takich sytuacjach przednie kola i to dosyc nerwowo czasami.
Reasumujac KQ można naprawdę bardzo szybko, komfortowo i bezpiecznie pokonywac teren wlasnie dzięki takiej charakterystyce zawieszenia jaka ma.
Nie mowie ze jest to idealny quad do enduro ale uwazam ze wlasnie zawieszenie KQ jest jedna z glownych zalet tego quada.
Tak czy owak , wszystko zalezy od jezdzca jego umiejetnosci, i doswiadczeniu.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 21.05.2008 11:55
Pamiętaj o tylnym stabilizatorze. To spora zaleta posiadać coś takiego.
|
|
|
|
panelik
Rejestracja: 16.04.2007 21:10 Posty: 19 Miejscowość: środa wlkp
Quad: Kingquad 700
|
Wysłany: 22.05.2008 21:34
Witam panowie ,wielkie brawa dla MARKUSA zgadzam się w 100% i moge to potwierdzić o czym napisał ,przejechałem zaledwie 6000km na KQ i ma naprawde wygodne zawieszenie ,a co do przewracania na zakrętach to G7 jest dopiero wywrotne! Pozdrowionka.
|
|
|
|
Miki.
Rejestracja: 26.03.2008 06:55 Posty: 200 Miejscowość: Kraków
Quad: Polaris Sawtooth 200
|
Wysłany: 27.05.2008 06:18
Markus. Powiem szczerze ,że ostatnio zaczynam do podobnych wniosków dochodzić. Owszem , na równej i krętej drodze (gleba lub gleba + małe kamienie) sztywna ośka wymiata w poślizgu i tu King nie ma szans. Podobnie trawersy. Tam gdzie jeżdżę, taka sytuacja to jakieś powiedzmy 20-30 % trasy. Reszta to duże kamienie, koleiny z błotem, przeprawy, wertepy itd na których ośka albo daje radę podobnie (przy dużym wysiłku jeźdźca) albo polega z kretesem. Mały prześwit ośki daje dodatkowo się we znaki - masakra podwozia. Suma sumarum, ośka średno nadaje się do jazdy poza torem - podczas jazdy po górach (ŚREDNIO) nie ma wyższości a jeździec przeżywa masakryczne telepanie i nie może sobie herbaty posłodzić po 100 km jazdy . Do kołysania KQ (jak i każdej przeprawówki z niezaleznym zawieszeniem) można się przyzwyczaić - w sumie warto. Nie dziwie się ,że producenci wycofuja się z Quadów przeprawowych ze sztywną ośką. Do jazd bokami lepiej chyba trzymac innego Quada - sportowego. Ot co !
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 27.05.2008 08:36
Cytuj: Markus. Powiem szczerze ,że ostatnio zaczynam do podobnych wniosków dochodzić.
Ciesze się bardzo
|
|
|
|
januszbeskidy
Rejestracja: 21.04.2008 09:16 Posty: 12 Miejscowość: sucha beskidzka
Quad: Kingquad 750
|
Wysłany: 27.05.2008 09:27
Markus napisał(a): Nie mowie ze jest to idealny quad do enduro ale uwazam ze wlasnie zawieszenie KQ jest jedna z glownych zalet tego quada.
Tak czy owak , wszystko zalezy od jezdzca jego umiejetnosci, i doswiadczeniu.
JA TEŻ ZGADZAM SIĘ Z Tobą MAM PODOBNE ODCZUCIA,NA POCZĄTKU BYŁO CIĘŻKO ALE TERAZ PO 1000KM W GÓRACH UWAŻAM ŻE JEST W MIARĘ STABILNY,ALE NA TWARDYM ZAWIESZENIU,JEDNOCZEŚNIE ZWINNY MIEDZY DRZEWAMI POMYKA JAK NA CROSIE
_________________ wielbiciel kingquadów
|
|
|
|
bastek1
Rejestracja: 19.04.2007 19:30 Posty: 43 Miejscowość: Niepołomice
Quad: Suzuki KQ 700 KQ 750
|
Wysłany: 27.05.2008 21:55
Witam,
mam pytanie jeżeli za łoże dystanse to jestem w stanie poprawić znacznie sztywność i stabilność KQ?,
pytam bo w rinconie mojego kumpla tak się stało i nie wiem czy to jest zaleta zawieszenia rincona, czy właśnie załatwiły to dystanse?
pozdrawiam
_________________ bastek
|
|
|
|
Markus
Rejestracja: 13.08.2005 18:16 Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
|
Wysłany: 27.05.2008 22:00
Sztywność nie koniecznie, ale stabilność owszem. Tylko nie przesadz z ofsetem.
|
|
|
|
bastek1
Rejestracja: 19.04.2007 19:30 Posty: 43 Miejscowość: Niepołomice
Quad: Suzuki KQ 700 KQ 750
|
Wysłany: 27.05.2008 22:06
jaki może być maksymalny?
_________________ bastek
|
|
|
|
brylant
ATV Polska Member
Rejestracja: 20.12.2006 18:05 Posty: 1987 Miejscowość: Piaseczno
Quad: ciężkie czasy ;(
|
Wysłany: 27.05.2008 22:11
przód max 2 cm tył max 4-5cm na strone.
|
|
|
|
bastek1
Rejestracja: 19.04.2007 19:30 Posty: 43 Miejscowość: Niepołomice
Quad: Suzuki KQ 700 KQ 750
|
Wysłany: 27.05.2008 22:15
myślałem tylko o samym tyle, nie będzie się lepiej prowadził?, acha i pytam o KQ 750
_________________ bastek
|
|
|
|