Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - WYSTRZELIŁO MI KOREK OLEJU W Suzuki Kingquad 700! POMOCY!!!
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.04.2024 14:24



Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
WYSTRZELIŁO MI KOREK OLEJU W Suzuki Kingquad 700! POMOCY!!! 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 25.04.2008 10:36
Posty: 170
Miejscowość: Piła/Poznań
Quad: Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 28.05.2008 17:58 
dragon. napisał(a):
Sprawdzanie oleju tylko na zimnym silniku po dłuższym postoju... Warto również pamiętać aby pojazd był ustawiony na równym terenie.
Dobrze, że wyskoczył korek... mogło być DUŻO gorzej... ale, że nie dało Ci do myślenia wlanie 2 litrów...


Z tego co wiem to powinno się sprawdzać na rozgrzanym, tzn. odpalić sprzęta z zimnym silnikiem, dać mu pochodzić z 2 - 3 minuty, zgasić i po ok 20 sekundach sprawdzić stan.

Proszę kogoś o weryfikację mojej wersji.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.05.2008 09:23
Posty: 8
Miejscowość: Świdnik
Quad: King Quad 750 K8
PostWysłany: 28.05.2008 23:05 
KBR napisał(a):
dragon. napisał(a):
Sprawdzanie oleju tylko na zimnym silniku po dłuższym postoju... Warto również pamiętać aby pojazd był ustawiony na równym terenie.
Dobrze, że wyskoczył korek... mogło być DUŻO gorzej... ale, że nie dało Ci do myślenia wlanie 2 litrów...


Z tego co wiem to powinno się sprawdzać na rozgrzanym, tzn. odpalić sprzęta z zimnym silnikiem, dać mu pochodzić z 2 - 3 minuty, zgasić i po ok 20 sekundach sprawdzić stan.

Proszę kogoś o weryfikację mojej wersji.

Gdyby tak miało wyglądać sprawdzanie poziomu oleju to NIGDY nie był by ten pomiar wiarygodny a i zależny był by od jakości oleju stosowanego w silniku... Minerał spłynie z silnika do miski dużo wolniej niż syntetyk... Potrzebny jest czas aby cały olej spłynął do miski... nie wystarczy na to jednak 20 sekund...
Jeżeli chodzi o prace związane z rozgrzanym olejem to kiedyś gdy nie było odsysarek, uruchamiało się silnik po to aby olej nabrał temperatury a to po to aby łatwiej cały wypłynął z silnika/miski podczas jego wymiany...

_________________
-----------------------------------------------
Pozdrawiam
Dragon


 
Profil Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 29.05.2008 07:22 
dragon. ale tak jest, co prawda nie dokładnie tak ale jednak......

- rozgrzewasz silnik
- wyłączasz silnik, zapłon
- odczekujesz 1 min
-wykręcasz bagnet
-wycierasz bagnet
-wtykasz go bez wkręcania
-sprawdzasz stan
-albo jest OK albo dolewka
- wkręcasz bagnet i po kontroli

quad musi stać na równej powierzchni


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.05.2008 09:23
Posty: 8
Miejscowość: Świdnik
Quad: King Quad 750 K8
PostWysłany: 29.05.2008 07:32 
Seba.
Wytłumacz mi proszę w jakim celu rozgrzewa się silnik przed pomiarem oleju skoro, gdy kończysz jazdę (np. dnia poprzedniego) silnik jest rozgrzany i cały olej może spłynąć do miski... Przychodzimy np. rano, wyciągamy bagnet, wycieramy, wkładamy, wyciągamy i patrzymy ile jest oleju.
Zupełnie nie jest dla mnie zrozumiała "teoria" z rozgrzanym silnikiem do pomiaru poziomu...
Różne są szkoły ale również nie powinno się dolewać oleju na rozgrzany silnik...
Czyżby w quadach było inaczej...?

_________________
-----------------------------------------------
Pozdrawiam
Dragon


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.05.2008 09:23
Posty: 8
Miejscowość: Świdnik
Quad: King Quad 750 K8
PostWysłany: 29.05.2008 12:12 
maciek_k napisał(a):
dragon. napisał(a):
Seba.
Wytłumacz mi proszę w jakim celu rozgrzewa się silnik przed pomiarem oleju skoro, gdy kończysz jazdę (np. dnia poprzedniego) silnik jest rozgrzany i cały olej może spłynąć do miski... Przychodzimy np. rano, wyciągamy bagnet, wycieramy, wkładamy, wyciągamy i patrzymy ile jest oleju.
Zupełnie nie jest dla mnie zrozumiała "teoria" z rozgrzanym silnikiem do pomiaru poziomu...
Różne są szkoły ale również nie powinno się dolewać oleju na rozgrzany silnik...
Czyżby w quadach było inaczej...?


Ciepły olej zwieksza swoją objętość.

Czyli...???

Zalecany poziom oleju w silniku - połowa na miarce pomiędzy min a max ewentualnie maksymalnie 3/4 stanu pomiędzy min a max poziomu.
Nie powinno się lać oleju tak, aby na bagnecie stan był na max.

_________________
-----------------------------------------------
Pozdrawiam
Dragon


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.02.2007 21:04
Posty: 1212
Miejscowość: Świecie
Quad: Suzuki Kingquad
PostWysłany: 10.06.2008 13:34 
Piłujecie koledzy temat strasznie !! Jeśli chodzi o ilość oleju w silniku to patrzcie na post MARKUSA.
O sprawdzanie poziomu to zacytuję instrukcję obsługi " Pojazdu czterokołowego Suzuki LT-A 700 X:
1.uruchom silnik i pozostaw przez kilka minut na biegu jałowym
2.zatrzymaj silnik i odczekaj TRZY MINUTY
3.sprawdź poziom oleju na bagnecie pomiarowym.Poziom powinien znajdować się między linią "L"-niski, a "F" - wysoki.

Kontrolę należy przeprowadzać z zachowaniem następujących warunków:
- zaparkuj pojazd na poziomym podłożu
- pomiaru dokonaj na WŁOŻONYM a nie WKRĘCONYM bagnecie.

Mam nadzieję że mój post zakończy polemikę.
Ktoś napisał instrukcję i chyba wiedział co pisze !!

Jeszcze jedna uwaga. Olej syntetyczny nie zawsze jest lepszy od mineralnego. w KQ pamiętać należy o tym iż sprzęgło odśrodkowe smarowane jest tym olejem.
Suzuki zaleca stosowanie oleju SF/SG lub SH/SJ w klasyfikacji API.
Lepkość oleju powinna być następująca - 10W-40 wg.SAE . Lub w niskich temperaturach - 5W-30 wg.SAE.


 
Profil

Rejestracja: 13.08.2005 18:16
Posty: 737
Quad: Suzuki Vinson Renegade X Kawasaki TERYX 750 - RUW
PostWysłany: 10.06.2008 15:47 
Cytuj:
- pomiaru dokonaj na WŁOŻONYM a nie WKRĘCONYM bagnecie.


No słuchajcie Buły bo ma racje!!!!!!!!

Półsyntetyczny olej 10W40 jest wystarczajacym i optymalnym olejem.

jeżeli ktoś nalewał połowe miarki i .........sprawdzał na wkreconym bagnecie, to tak naprawdę na tylko włozonym bagnecie, nie ma nawet miniumum, czyli ZA MAłO OLEJU.


 
Profil Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 10.06.2008 15:58 
A co ja napisałem??

Że na Włożonym!!

Sam leje olej Bell Ray 10W-40 półsyntetyk


 
Profil Gadu-Gadu WWW

Rejestracja: 23.04.2008 10:41
Posty: 1
PostWysłany: 12.08.2008 21:25 
Witam,

Miałem podobną sytuacje, też mi wystrzelił korek z tym że quad był po przeglądzie tydzień.
Wcześniej przejechałem nim po przeglądzie jakieś 100km.
Tydzień później przyszykowałem się do jazdy.
Odpaliłem quada ,pochodził sobie 3-5 min. na biegu jałowym i pojechałem na rozgrzewkę :) na pobliską trasę ok.15min po czym wróciłem. Jak wracałem jechałem z prędkością ok 100km/h. Zatrzymałem się i patrze ,a olej leje się spod quada ,a za mną na ulicy był ślad po oleju jakieś 600metrów. Odkręciłem osłony i patrze korek odkręcony i sam koniec bagnetu włożony jest w dziurę. Dolałem mu 200ml.Co do bagnetu. Skalę ciężko się czyta. jest ok2cm takiej krzyżykowanej powierzchni. Ja zalałem trochę ponad połowę. Ile powinno być? Moja maszyna to KQ750


Co mogło być przyczyną
- Quad był rozgrzany (5min)
- Jakby wystrzelił korek to gwint był by zerwany, a sprawdzałem jest OK
- Nie wiem czy korek na pewno był mocno dokręcony ponieważ nie sprawdzałem. Ale przejechałem przecież 100km i było ok.


CZY KOREK MÓGŁ SIĘ WYKRĘCIĆ OD DRGAŃ SILNIKA ???

Może macie jakiś pomysł


Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2007 20:44
Posty: 129
Miejscowość: Łeba
Quad: Allroad CHALLANGER 300 ,SP 800 Touring
PostWysłany: 13.08.2008 01:26 
Nie ma możliwości żeby korek sam wystrzelił bez zerwania gwintu sam też się nie może odkręcić
Ale jak znam życie to serwis dał przykład swego profesjonalizmu i korka nie dokręcili

_________________
Filmiki
http://pl.youtube.com/ptak060188

Mój team WWW
http://www.quadowisko.pc-help.pl/


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.07.2008 22:42
Posty: 267
Miejscowość: Częstochowa
Quad: Rapeć 700 na gazie
PostWysłany: 25.08.2008 22:00 
odświeżając temat kolega dragon mie zgłębił literatury i nie rozróżnia mokrej i suchej miski olejowej a bardziej różnic w pomiarze poziomu oleju w tych dwóch przypadkach.

Takim sposobem jaki podajesz można mierzyc poziom przy mokrej misce olejowej choc też nie do konca.

Mam motocykl Suzuki z mokra miską olejową i producent zaleca pomiar ok 10 min po jezdzie na ciepłym silniku. W ATV z suchą miską nalezy mierzyc poziom najlepiej po jezdzie i to w okolicy 0,5- 1min po zatrzymaniu silnika na wykręconym bagnecie a co do poziomu na skali to po to ona jest zeby w niej się miscic a czy 3/4 czy 0,5 wysokosci to już kwestia względna.

_________________
www.mojemotocykle.za.pl


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.