siniak napisał(a):
ak to się ma do gwarancjii bo mój king ma dopiero 4 miesiące wiec powinien raczkowac
Powinni ci to uznać. Jeśli nie wyjdą żadne oznaki przytarcia czy przeciążenia, to raczej będzie ok.
Seba_gtc napisał(a):
on jest tak samo żeliwny jak Twój aluminiowy!!
Visco napisał(a):
panowie mnie się wydaje ,że nie mozecie się dogadać odnośnie nazewnictwa
Ten ''żeliwniak", to pewnie Wam chodzi o tłok kuty
Ja was proszę... kuty czy odlewany to tylko proces obróbki, nie ma to nic wspólnego z materiałem.
" Wiseco has built pistons for most major forms of motorsports, from off-road to rally, Formula 1 to drag racing. So their pistons benefit from some heavy-duty engineering experience. For maximum strength,
they're forged from either 2168 or 4032 aluminum alloy, then precision CNC-machined to their intricate final configurations under close tolerances"
W wolnym tłumaczeniu - odkuwane są ze stopu aluminium 2168 bądź 4032.
Jest to głównie po to, bo aluminium najlepiej odprowadza ciepło - a tłok jest najbardziej obciążoną termicznie częścią silnika (nie licząc zaworów, aczkolwiek wiadomo, że tych z aluminium się nie zrobi - nawet ze stopu).
Wszystko trzeba udowadniać...
Żeliwo, o którym cały czas mówicie to występuje ale w TULEJACH - tylko i wyłącznie. Z ang - iron alloy. I to też nie "kaloryferowe" tylgo wzbogacone sferoidalne (na ogół z domieszkami molibdenu).Poszperajcie po googlach...