Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Kingquad 750axi tajemnicze objawy...
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 07:01



Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Kingquad 750axi tajemnicze objawy... 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2008 14:20
Posty: 672
Miejscowość: okolice Wałbrzycha
Quad: KQ 750
PostWysłany: 26.02.2009 10:26 
Takie samo jak jazda z reduktorem na skręconych kołach...

_________________
www.d-s-o.pl
Dolnośląskie Stowarzyszenie Offroadu


 
Profil WWW
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 26.02.2009 10:30 
1. ale dalej co to ma do reduktora - wcześniej padną półosie!! A musiałbyś w kółko jeździć po asfalcie


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2008 14:20
Posty: 672
Miejscowość: okolice Wałbrzycha
Quad: KQ 750
PostWysłany: 26.02.2009 10:53 
Istota istnienia reduktora to mała prędkość i duże obroty, zapożyczone zostało od samochodów żeby nie palić sprzęgła podjeżdżając np pod stroma górę lub z przyczepą (pod górę). Zjeżdżając z góry masz tylko mała prędkość, hamujesz reduktorem co powoduje jego duże obciążenie.

_________________
www.d-s-o.pl
Dolnośląskie Stowarzyszenie Offroadu


 
Profil WWW
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 26.02.2009 11:04 
navara napisał(a):
Istota istnienia reduktora to mała prędkość i duże obroty, zapożyczone zostało od samochodów żeby nie palić sprzęgła podjeżdżając np pod stroma górę lub z przyczepą (pod górę). Zjeżdżając z góry masz tylko mała prędkość, hamujesz reduktorem co powoduje jego duże obciążenie.


Zgadzam się po całej linii - ale dużo większe naprężenia powstają podczas pokonywania wzniesień!! Nie spotkałem się jeszcze z usterką skrzyni KQ powstałą w wyniku pracy pod obciążeniem ( podjazd pod górę na L lub z góry) - raz widziałem rozwaloną, ale to wynik zabawy w błocie na BH 27' :)

Podczas manewrów ( skrętów ) przy jeździe z załączonym napędem 4x4 i na biegu L łatwiej uszkodzić półoś niż skrzynie.

Tylko o to mi się rozchodzi!!


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2008 14:20
Posty: 672
Miejscowość: okolice Wałbrzycha
Quad: KQ 750
PostWysłany: 26.02.2009 11:25 
naprężenie powstaje podczas pokonywania wzniesień ale na dużych obrotach co jest sytuacją do której reduktor został przystosowany. Nie został on stworzony do małych prędkości i małych obrotów tylko do małych prędkości przy bardzo dużych obrotach... Zamierzeniem włączenia reduktora jest stworzenia "półbiegu" jak w traktorze, które załącza się gdy "normalny" bieg nie daje rady. Śmiem nadal twierdzić, że zjazd ze stromej góry na "L" nie jest bezpiecznym zjazdem i zgodnym z założeniem istnienia reduktora.

Przy długim zjeździe na reduktorze , obroty skrzyni są o wiele większe niż silnika i może się po prostu rozlecieć. Nie wiem jak w quadzie, ale w automacie 4 x 4 pompa oleju pracuje z obrotami silnika, który napędzany jest od skrzyni, więc pracuje od skrzyni wolniej.

_________________
www.d-s-o.pl
Dolnośląskie Stowarzyszenie Offroadu


 
Profil WWW
A.P.T. Poznań Team

Rejestracja: 27.12.2007 22:01
Posty: 722
Miejscowość: A.P.T. - ATV Poznań Team
Quad: sprawny
PostWysłany: 26.02.2009 11:33 
Zmieńcie quady na Hondę, nie będzie reduktora, nie będzie problemu :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 26.02.2009 13:06 
woźny napisał(a):
Zmieńcie quady na Hondę, nie będzie reduktora, nie będzie problemu

szkoda że Honda właśnie nie ma reduktora!
Ja jeżdzę często z Ejstoberem (Rincon 650) no i w niektórych sytuacjach jednak mimo wszystko przydałaby się blokada, albo Renegade wtedy wszystko na full gazie i pod górę ;)


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team

Rejestracja: 27.12.2007 22:01
Posty: 722
Miejscowość: A.P.T. - ATV Poznań Team
Quad: sprawny
PostWysłany: 26.02.2009 13:16 
Blokada może i by się przydała, choć torsena można oszukiwać gazem i hamulcem i wówczas mamy taką pseudo blokadę, ale reduktor jakoś nie jest potrzebny w Hondzie. A co do Renegatów to fakt, nadrabiają mocą i często przechodzą górą, ale to zupełnie inne sprzęty...daleko im do przeprawówek, nawet bagażnika nie mają :^^D:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 26.02.2009 13:22 
woźny napisał(a):
nawet bagażnika nie mają :^^D:

nie ma śmiacia - i to jest właśnie największy ich ból. Choć nie zostały stworzone do jakiś wypraw, to mimo wszystko bagażnik by się przydał. No bo jak tu się wybrać na 3-4 dniową wyprawę w dzicz? przyczepkę zabrać :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.02.2009 20:21
Posty: 6
Quad: young chang 95
PostWysłany: 26.02.2009 13:29 
dzisiaj rano odpaliłem i da się narazie jeździć bez problemu mimo że wczoraj zjarał się pasek dość mocno ale tak czy inaczej czeka mnie jak najszybsza zmiana paska... :lol:


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.