Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - rolki wariatora KQ700
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 08.05.2024 02:42



Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
rolki wariatora KQ700 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.12.2006 21:21
Posty: 905
Miejscowość: dolnośląskie
Quad: KRÓL
PostWysłany: 27.03.2010 11:23 
Re: rolki wariatora
Dokładnie , ten sam zgrzyt . W G 660 pojawiał się sporadycznie po ostrym hamowaniu . W KQ 750 praktycznie przy każdym ruszaniu - obym miał z nim tylko taki problem !


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.08.2008 14:20
Posty: 672
Miejscowość: okolice Wałbrzycha
Quad: KQ 750
PostWysłany: 27.03.2010 11:39 
Re: rolki wariatora
Oczywiscie też znam to ale mam wrazenie, ze wystepuje to tylko po ostrym hamowaniu...

_________________
www.d-s-o.pl
Dolnośląskie Stowarzyszenie Offroadu


 
Profil WWW

Rejestracja: 20.04.2008 23:13
Posty: 222
Miejscowość: Poznań
Quad: "Taki czrny z małymi kołami"
PostWysłany: 28.03.2010 10:58 
Re: rolki wariatora
mam to samo ale tak jak napisał NAVARA tylko po ostrym hamowaniu. Nie jestem specem ale wydaje mi się że występuje to w momencie gdy silnik nie schodzi swobodnie z obrotów tylko jest wyhamowywany przez koła i wtedy pasek zaciska się na wariatorze (taka moja prosta myśl) :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.09.2009 10:09
Posty: 105
Miejscowość: Mińsk Maz.
Quad: KQ700 '06
PostWysłany: 29.03.2010 08:42 
Re: rolki wariatora
a przy ruszaniu to nie jest taki specyficzny dziwek z tylnego dyfra tj chodzi o tylny tarczkowy hamulec, bo to zauważyłem w każdym KQ - takie zgrzytnięcie/szarpniecie jakby tarczki odpuszczały po hamowaniu.

Natomiast gdy czyściliśmy skrzynie pasowe w 4 KQ to w dwóch było idealnie, a w dwóch przy wkręcaniu na obroty pasek szedł idealnie ale gdy puszczaliśmy gaz to na przednim kole pasek jakby się blokował a tylne nie wypychało go do końca w górę - efekt - pasek był bardzo luźny co może powodować zgrzyt tak jakby uderzenie przy ruszaniu. Na przednim kole zauważyłem, że coś go blokuje, delikatnie opukałem - wyleciało sporo czarnego syfu jakby pyłek z paska ...po kilku takich opukaniach i czyszczeniach pasek zaczął pracować do końca w calym zakresie na rolkach ... to samo w drugim KQ. (sorki, że tak może nie fachowo opisuję ale mechanikiem z wykształcenia nie jestem ;) )

_________________
Wypożyczę przyczepkę 4.20x2.20 z hamulcem i najazdami montowanymi z każdej strony przyczepki. Mieszczą się spokojnie 3 Kingquady i zostaje jeszcze miejsce :) Zapytania na PW.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 29.03.2010 19:38 
Re: rolki wariatora
Ja ściągnąłem obudowę skrzyni i wymyłem karcherem koła pasowe. Klinowanie ustąpiło i nie mam teraz żadnych problemów z paskiem Przebieg 5000 km.

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 29.03.2010 19:56 
Re: rolki wariatora
miro12a napisał(a):
Ja ściągnąłem obudowę skrzyni i wymyłem karcherem koła pasowe. Klinowanie ustąpiło i nie mam teraz żadnych problemów z paskiem Przebieg 5000 km.


Sprawdź tylko czy nie wypłukałeś smaru z tulejek pod talerzami. Zaczną ciasno chodzić i mogą pojawić się problemy ze schodzeniem się talerzy. Chyba już lepiej użyć sprężonego powietrza niż wody pod ciśnieniem.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.12.2006 21:21
Posty: 905
Miejscowość: dolnośląskie
Quad: KRÓL
PostWysłany: 29.03.2010 20:39 
Re: rolki wariatora
Ja , jeszcze w G 660 zalałem skrzynię ciepłą wodą z odrobiną płynu do naczyń . Następnie przegazowałem , aż piana wyszła snorklami - przepłukałem kilka razy , spuszczając syf korkiem .
Nie wiem , czy zabieg jest stosowny i efektywny , ale zajmuje mało czasu !


 
Profil
ATV Squad Górny Śląsk
ATV Squad Górny Śląsk
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2008 16:54
Posty: 1006
Miejscowość: Beskid Makowski
Quad: RYDWAN
PostWysłany: 29.03.2010 22:51 
Re: rolki wariatora
Czy zamiast płynu do naczyń, nie lepiej zastosować aktywnej piany do myjek ciśnieniowych? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 30.03.2010 09:02 
Re: rolki wariatora
Po zabiegu mycia przejechałem ok 600 km zresztą teraz więcej używam przedniego hamulca Blokowanie paska występuje tylko po zablokowaniu tylnych kół przy większej prędkości

-- dodano 30.03.2010 10:02 --

(występowało)

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.06.2008 12:24
Posty: 187
Miejscowość: Łebień/Lębork
Quad: Suzuki Kingquad 700
PostWysłany: 01.04.2010 20:11 
Re: rolki wariatora
Cytuj:
a przy ruszaniu to nie jest taki specyficzny dziwek z tylnego dyfra tj chodzi o tylny tarczkowy hamulec, bo to zauważyłem w każdym KQ - takie zgrzytnięcie/szarpniecie jakby tarczki odpuszczały po hamowaniu.

to norma przy ostrym hamowaniu. a co do "pisku" ze skrzyni to też przy hamowaniu i to mocnym, klinuje się na przednim kole, dlatego, żę rolki już nie mają smaru i wolniej schodzą po talerzach, delikatne smarowanie pomogło.

_________________
Gdzie kończy się droga zaczyna się zabawa.
Film z WGW: http://www.youtube.com/watch?v=yhyG42Kh ... r_embedded


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.09.2009 10:09
Posty: 105
Miejscowość: Mińsk Maz.
Quad: KQ700 '06
PostWysłany: 01.04.2010 21:39 
Re: rolki wariatora
czym smarowałeś?

_________________
Wypożyczę przyczepkę 4.20x2.20 z hamulcem i najazdami montowanymi z każdej strony przyczepki. Mieszczą się spokojnie 3 Kingquady i zostaje jeszcze miejsce :) Zapytania na PW.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.06.2008 12:24
Posty: 187
Miejscowość: Łebień/Lębork
Quad: Suzuki Kingquad 700
PostWysłany: 04.04.2010 20:14 
Re: rolki wariatora
nie pamiętam teraz nazwy tego smaru, kupowałem go w "grene"-sieć sklepów z różnym szpejem do maszyn rolniczych. ale taki smar kupisz w większości sklepów tego typu- pytaj o smar, wodoodporny, dobrej lepkości, żeby go siła odśrodkowa nie "wyciągnęła". może być też zwykły zielony łt-35 ale ewentualne zalanie to woda zaraz go wypłuka.

-- dodano 04.04.2010 20:14 --

jego nazwa "waterproof White Lithium grease" firma "gunk" nie jest to pełna nazwa firmy.

_________________
Gdzie kończy się droga zaczyna się zabawa.
Film z WGW: http://www.youtube.com/watch?v=yhyG42Kh ... r_embedded


 
Profil WWW

Rejestracja: 13.02.2009 23:09
Posty: 13
Quad: KQ 750
PostWysłany: 07.04.2010 22:43 
Re: rolki wariatora
Nie proponuje myć komory wariatora wodą :(( Podczas wymiany paska należy: - sprawdzić równomierność wytarcia kół wariatora (zazwyczaj po wew. jest trochę bardziej wytarte, ale to normalne ponieważ właśni tam jest zawsze pasek w momencie startu, mowa o kołach przenoszących moc ze sprzędła i silnika); -sprawdzić stan tulejek teflonowych które działają przy pomocy siły odśrodkowej i wypychają pokrywę koła paska przenoszącego moc z silnika. Ich waga jest istotna; -należy sprawdzić wysokość sprężyny 145,4mm, sprzęzyny która znajduje się za kołami na trzpieniu z przekładni. !! UWaga przy ściąganiu tej sprężyny, aby nie stracić zębów albo np. oka czy nosa... zachować ostrożność jak przy ściąganiu sprężyny McPersona); -batdzo ważne aby przesmarować (proponuje białym smarem ale nie w sprayu) wszystkie wewnetrzne tulejki kół (koła przenoszącego moc z silnika, oraz koła przekładni), NIE smarować tulejek które działają przy pomocy siły odśrodkowej. To na tyle jeśli chodzi o przegląd częsci wariatora. Najleprzym rozwiązaniem dla samego wariatora, paska oraz co ważniejsze SPRZEGŁA, jest umiejętne wykorzystanie biegu L oraz H. HI - jakzda szybka bez dużych obciążeń, LOW - jazda z małą prędkością i dużym obciązeniem, czyli błoto, śnieg, wyciąganie się wygiągarką pod górę, odśnieżanie małego placu przy pomocy pługu to wszystko na LOW. W tego typu rozwiązaniach zużycie sprzęgła (dla KQ750 koszt 2000zł razem z dzwonem) nie zawsze polega tylko na wytartych okładzinach. Istnieje możliwość ,,spalenia'' okładziny co wywołuje również taki sam efekt jakby ślizgał się pasek. Proszę pamiętać, iż źle działające sprzędło (ślizgające się lub z wytatymi okładzinami) powoduje bardzo szybkie ścieranie paska wariatora.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.06.2008 12:24
Posty: 187
Miejscowość: Łebień/Lębork
Quad: Suzuki Kingquad 700
PostWysłany: 08.04.2010 21:20 
Re: rolki wariatora
instrukcja dobra. tylko zastanawia mnie czym różni się biały smar w spray od tego nie w spreyu?? chyba tylko sposobem nakładania. pozdr.

_________________
Gdzie kończy się droga zaczyna się zabawa.
Film z WGW: http://www.youtube.com/watch?v=yhyG42Kh ... r_embedded


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.