Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 16:02



Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Czy do KQ700 nowy tłok i korba... 
Autor Wiadomość
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 19.01.2010 20:24 
Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Czy do Kinga 700 '07 robią jakieś aftermarketowe tłoki i korby?
Moja korba powiedziała papa, a szukam czegoś poza OEM.
Szukałem po katalogach online Wosnera, Prox, Wiseco,HotRods, Vertex, ale nie mają.
Jedynie udało mi się wygooglać coś takiego:
http://www.campbellenterprises.com/suzu ... e-kits.htm
ale to tylko sam tłok bez korby, więc to nie to.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.12.2006 21:21
Posty: 905
Miejscowość: dolnośląskie
Quad: KRÓL
PostWysłany: 19.01.2010 20:34 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Walciu , czy możesz napisać coś więcej o defekcie ?
Co było przyczyną TAKIEJ awarii ???


 
Profil
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 19.01.2010 21:04 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Gadzina pochodzi z 2007 roku i ma nieco ponad 8000km na liczniku. Olej z filtrem wymieniany co każde 1000km. Na jesień nieco zaczęła brać olej, więc z 10w40 Repsola przeszedłem na BelRaya 20w50 także półsyntetyk. Apetyt na olej spadł, więc przy nim zostałem i tak śmigałem do połowy grudnia.

Co do samej usterki, to przy jeździe asfaltem ok 90km/h w mroźny wieczór coś zaczęło postukiwać co jakiś czas. Dogoniłem resztę grupy, przegazowałem na postoju i wszystko wskazywało na rozrywający się pasek, bo dawało identyczne odgłosy (już kiedyś zajechałem na śmierć pasek w 250tce i wiem jaki to dźwięk)
Pozostali także stwierdzili, że to pasek więc spokojniejszym tempem pojechaliśmy dalej. Ujechałem jeszcze z 15km na stukającym silniku i w końcu silnik stanął na amen blokując wał. Po dotarciu do domu sprawdziłem stan oleju na miarce i było ponad połowę, więc zatarcie z powodu braku oleju odpada.
Przez święta nie chciałem się denerwować i dopiero w styczniu oddałem gada do mechanika. Efekty na foto.
Urwana korba, tłok szmelc, a kawałek cylindra wyrwany.
Pompa olejowa sprawdzona i dawała smarowanie. Podejrzenie mechanika to ogólnie słabe wykonanie stopki korbowodu (za wąska) w stosunku do rozmiarów tłoka.
Chciał, nie chciał trzeba uzbierać sporo grosza i składać maszynę.

Foty dla zainteresowanych:
ImageImage

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.09.2008 22:19
Posty: 75
Miejscowość: Gniezno
Quad: G700
PostWysłany: 19.01.2010 22:05 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Walciu mam nadzieję, że nie masz żalu do nas. Śmierdziało gumą a jak stanęłeś i silnik chodził to słychać było taki szelest jakby część paska się już naderwała i waliła o ścianki. Każdy z nas mówił: pasek. Jeśli będziesz miał ochotę pojeździć to daj znać kiedy i podjedziesz do Gniezna. Milena nie jeździ teraz bo jest dla niej trochę zimno więc jedna gadzinka stoi bezczynnie. Mam kilka fajnych miejsc wartych zwiedzenia. Zaliczymy przysmyki pod torami, kawałek trasy i polatasz w końcu zimową porą:-) bo gdzieś czytałem, że ci nie dane ostatnimi laty. Zapraszam.


 
Profil
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 19.01.2010 22:18 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Seba do nikogo nie mam żalu. Po prostu się stało i trzeba wyciągnąć z tego wnioski. Gdybym wtedy zgasił silnik, to może byłbym do przodu o cylinder - chociaż nie wiadomo.
Co do zaproszenia dziękuję i jeśli nie uda mi się zrobić gada (czytaj odłożyć grosza) w ciągu miesiąca to pewnie wlecę bo widzę po sobie że to nałóg. Narazie zaspokoję głód jazdą na nartach :)

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2009 19:30
Posty: 372
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
PostWysłany: 20.01.2010 04:59 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Zadam pytanko z czystej ciekawości:
Masz tego quada od nowości??
Bo jeśli tak to sam zapewne wiesz w jakich warunkach jeździł. Jeździłeś nim "ostro" czy raczej rekreacyjnie??
Jestem ciekaw jaka może być przyczyna, takiej usterki, czy wina użytkownika, czy może jakiś defekt fabryczny dopiero się ujawnił, czy poprostu materiał nie wytrzymał pewnych obciążeń.
Chociaż wcześniej o czymś takim jeszcze nie czytałem.
Pozdro !!!

_________________
SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU...... :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 20.01.2010 05:40 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Walciu częsci będą sporo kosztowały w Polsce - nie zastanawiałeś się nad sprowadzeniem z usa?
Moim zdaniem lepiej kupić wszystko standardowe.
Nic więcej silnikowi się nie stało? tylko korba,tłok,cyliner do wymiany?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.12.2006 21:21
Posty: 905
Miejscowość: dolnośląskie
Quad: KRÓL
PostWysłany: 20.01.2010 07:54 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Aż ciarki przechodzą - współczuję .
Myślę , że po mimo , że stan oleju był w normie , to zawiniło brak smarowania panewki.


 
Profil
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 20.01.2010 08:07 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
dziubek25077
Suzi kupiłem używaną z przebiegiem 4tys km. Nie wyglądała maszyna na katowaną, a później dokopałem się kilku filmików z jazd poprzedniego właściciela (zarejestrowany na forum) i tym bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu że raczej za jego kadencji nie poszła pod wodę.
Swoje 4tys km nakręciłem głównie na leśnych ścieżkach w pogoni za Renatami. Nie było żadnej sytuacji aby zatopić maszynę. Jedynie latem na jednej z włóczęg dostała sporo pyłu w filtr i od tego czasu zaczęła brać olej (pewnie coś przeciągnęło przez filtr K&N) Dlatego po wyprawie zamieniłem filterek na TwinAira.
W przyczynach awarii mogę jedynie dopatrywać się zmęczenia materiału - ciężkie 26" błotniaki, trochę szpejów domontowanych, moje 100kg+ i silnik miał co robić.

norbi
Co do usterek, to tylko w/w elementy. Wał i głowica nietknięte. Po zblokowaniu silnika lekko przytarł się tależ napędowy od paska, ale wystarczyło przeszlifować i przepolerować aby talerze były gładziutkie.
Narazie porównuję oferty i liczę co będzie bardziej opłacalne w zakupie: PL z f-rą, czy USA.

-- dodano 20.01.2010 08:07 --

exsstrom
W Kingu korba jest na łożysku, a nie na panewkach.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 20.01.2010 08:49 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Walciu

bardzo mi przykro, że się tak stało. Niemniej muszę Cię poinformować, że przyczyny tego procederu dokładnie podałeś. Już kilka takich awarii opisywałem na forum. Winę za cały incydent ponosi filtr K&N - dostający się kurz i pył do komory silnika miał wpływ na przyśpieszone zużycie pierścieni. Związku z tym, że jest to silnik o stosunkowo małym skoku tłoka do jego średnicy ( taka konstrukcja silnika):

- przytarły się pierścienie
- tłok oprócz ruchu góra dół, miał możliwość w maksymalnym wychyleniu ( u samej) góry obracać się względem sworznia, wtedy światło cylindra przestaje być kołem, a elipsą - tak się wyciera.

Czy był bardziej przytarty w tych miejscach ??
Image

Image

- w końcu coś na skutek przeciążeń nie wytrzymuje i pęka.

Twój korbowód jest pęknięty, uległ wygięciu itd. Jeśli można go prostować - a jest taka możliwość, jeśli ma się specjalny sprzęt to Twoja naprawa nie powinna przekroczyć 3500 zł z częściami i robocizną.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 20.01.2010 09:05 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Dokładnie tak jak pisze Seba- filtr K&N załatwił silnik.
To samo dotyczy się fabrycznego filtra.
Dlatego od razu zmieniać standardowy filtr powietrza na gąbkowy Twin-Air'a!!!
Od razu,czyli przy zerowym przebiegu.
Niech Shelton się wypowie-z tego co wiem i pamiętam to kiedyś naprawiał Kq z takim samym problemem również po jeździe z filtrem K&N
.
Jak bierzesz części na fakturę to faktycznie może lepiej w Polsce-najdrożej tu wyjdzie Cię cylinder.
Sprowadzając ze stanów wyjdzie Cię pewnie o 1/3 mniej-przynajmniej jak ja sprowadzałem to tak to wychodziło.

Pozdrawiam i szybkiej naprawy sprzętu ;-)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.06.2009 19:30
Posty: 372
Miejscowość: Jaworzno
Quad: Suzuki Kingquad 750 Axi
Poprzednie quady: EAGLE 250 ccm x 2
PostWysłany: 20.01.2010 09:21 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Dobrze kurcze faktycznie poczytać takie awarie, ja nadal śmigam na fabrycznym filtrze.
muszę wkońcu zmienić na twin air-a.
Chciaż niewiem czy wcześniej tak filtry wyglądały ale mój oryginał jest tradycyjnie jak filtr papierzany ale na zewnątrz dookoła niego jest otulina z gąbki. Myśle że ona też powinna dobrze wyłapywać kurze itd.
Narazie miałem spokojną jazde - docieranie silnika, trochę piasków, ale na szczęście mokrych nie pylących myśle że nic złego się nie stało.
Życze szybkiego "powrotu do zdrowia" maszyny ;)
Pozdro !!!

_________________
SUUZAAANAAA I,am CRAZY LOVING YOUUUUU...... :D


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.01.2007 08:21
Posty: 393
Miejscowość: !?!?!?!?!?
Quad: BYŁ może jeszcze BĘDZIE ?
PostWysłany: 20.01.2010 10:01 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Walciu napisał
Suzi kupiłem używaną z przebiegiem 4tys km. Nie wyglądała maszyna na katowaną, a później dokopałem się kilku filmików z jazd poprzedniego właściciela (zarejestrowany na forum) i tym bardziej utwierdziło mnie w przekonaniu że raczej za jego kadencji nie poszła pod wodę.

W wodzie to może nim nie pływał ale przez 4000 km. jazdy po pylistych drogach na tym filtrze nazbierało się syfu i nastąpiło przytarcie współpracujących elementów :zalamka: .

_________________
Robert


 
Profil
A.P.T. Poznań Team - Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.06.2008 21:40
Posty: 1046
Miejscowość: Puszczykowo/Mosina/Poznań
Quad: czarna pralka
Poprzednie quady: KQ700, YFM660R, KXR250
PostWysłany: 20.01.2010 10:28 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
Seba_gtc
Tłok i cylinder we wskazanych miejscach jest wyrobiony. Widać wyraźnie na fotce jak sobie tłok wybrał materiał z gładzi cylindra.
Co do kosztów naprawy to faktycznie dobrze oszacowałeś, bo na tyle mniej więcej wyszło mi wyliczenie.

Ja na K&Na założyłem dodatkowo prefiltr (zaraz po kupnie gada), ale jak widać wiele to nie pomogło.
Tak więc tylko gąbka.

_________________
Polaris 850 XP EPS Stealth Black
Mój kanał YT
"Bo trzeba zapier......., to jest OFF-ROAD CHŁOPIE." by kriss_pp


 
Profil Gadu-Gadu WWW
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2007 21:55
Posty: 3986
Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaśCię PolarisĂłw :D
PostWysłany: 20.01.2010 12:22 
Re: Czy do KQ700 nowy tłok i korba...
tak wygląda bardziej hardcorowa usterka - tłok zatarł się w górnym położeniu ( zaklinował), a urwany korbowód latał sobie dalej dewastując powierzchnie cylindra

Image

Image

a tutaj zamienny tłok ( do większego cylindra) - KQ wtedy posiada około 785cm3

Image

Sam będziesz to składał?? czy mechanik ??


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.