Podzielę się i ja z Wami swoimi doświadczeniami z tematu - montaż ksenonów.
Zakupiłem na allegro zestaw palników H3 o barwie 4300K ( barwa najbardziej zbliżona do dziennego światła) z przetwornicami typu slim, z zamiarem przerobienia moich roboczych Wesemów przymocowanych do przedniego bagarznika w KQ 700.
Ale po przyjściu przesyłki zmieniłem zdanie - postanowiłem przerobić szperacz na kierownicy.
Po rozebraniu, okazało się że przetwornicę bez problemu da radę zmieścić pod obudową całej lampy
( przymocowana trytytkami do aluminiowej konstrukcji na której opiera się licznik - pasuje jak ulał, a konstrukcja alu. działa jak radiator odprowadzając ciepło z przetwornicy podczas jej pracy)
Gorzej z podmianą oryginalnej żarówki ( u mnie Stanley 12V40/40W) na palnik H3. Po wyjęciu wykręceniu żarówki powstał sporych rozmiarów otwór - o średnicy o wiele większej niż tył palnika (wiadomo - wzór H3)
Temat rozwiązałem następująco:
- ścianki otworu po żarówce przesmarowałem oliwką do maszyn,
- umieściłem w otworze palnik H3 a przestrzeń wokół (między oprawą palnika a ściankami otworu) wypełniłem Poxiliną (oliwka zapobiegła przyklejeniu się Poxiliny do obudowy ), uformowałem i trzymałem w rękach aż do momentu związania Poxiliny (ok. 10 min.) Poxilina stwardniała palnik trzyma się bardzo dobrze.
Zestaw przetestowałem na Biesach IV i dawał nieźle radę.
PS.
Opis może mało techniczny ale dokładnie tak to wyglądało
W KQ 750 jest już dużo lepiej bo jak się nie mylę producent zmienił żarówkę na bardziej "typową" - chyba H4
Pozdr.