|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
skyline6789170
Rejestracja: 08.02.2016 18:59 Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
|
Wysłany: 08.02.2016 19:43
Walka z TPS
Witam Mam mały problem z TPS(przynajniej taka dostałem diagnoze). Opisze w podpunktach by było tak w miarę krótkie i zrozumiałe. - quad zaczął strzelać z tłumika przy puszczaniu gaz na wysokich obrotach - diagnoza mechanika - TPS - w trybie serwisowym było -C00 i nie był jeszcze rozwiercany - mimo to decyzja wymiana - Po zamontowaniu i ustawieniu nowego maszyna pali bez problemu, ale po wbiciu biegu i dodaniu gazu gaśnie. - w trybie dealerskim bez błędów więc wkładam stary TPS, ustawiam, ale dalej strzela z tłumika. - zamawiam nowy TPS(nastepny - oryginalny), montaż, ustawienie i odpala bez problemu. Na wstecznym ruszył, ale do przodu już nie chciał jechać(gaśnie) - drugi uszkodzony czujnik to już trochę absurd. - Ostatnie podejście z nowym czujnikiem z ustawianiem pod napiecie - bez gazu 1,12V, a na max 4,26V. Quad odpalił i pokazuje się czerwona kontrolka FI i błedy 14 i 40. W ostatnim podejsciu zamontowałem swój stary czyjnik i ustawiłem -C00 i napiecie 1,12V i 4,32V i jak nigdy nie wczesniej nie było błędu to tym razem pokazał się błąd -C40 czyli zawór kontroli wolnych obrotów. Ktoś wie gdzie się znajduje ten zawór? Z quadem naprawdę nie widzę żadnych problemów i na pali i jeździ bez problemów, ale to strzelanie jest naprawdę irytujące. Złotem zapłacę temu kto mi z tym pomoże
|
|
|
|
osama
ATV Expert
Rejestracja: 01.08.2008 17:30 Posty: 179 Miejscowość: cały świat :)
Quad: Jest :)
|
Wysłany: 08.02.2016 20:46
Re: Walka z TPS
http://www.suzukipartshouse.com/oempart ... ottle-body element 2 na schemacie w galerii, jest to silnik krokowy, odpowiedzielny za obroty biegu jałowego . Może być też ''zawór kontroli wolnych obrotów'' dowolność tłumaczenia
|
|
|
|
skyline6789170
Rejestracja: 08.02.2016 18:59 Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
|
Wysłany: 12.02.2016 14:42
Re: Walka z TPS
osama napisał(a): http://www.suzukipartshouse.com/oemparts/a/suz/506b281ef8700231bc955c4d/throttle-body element 2 na schemacie w galerii, jest to silnik krokowy, odpowiedzielny za obroty biegu jałowego . Może być też ''zawór kontroli wolnych obrotów'' dowolność tłumaczenia Wyciągne jutro i przeczyszczę, ale dziwne, że wcześniej nie było tego błędu. Odpalę jeszcze quada nad ranem i zobacze czy coś się zmieniło w pracy na wolnych obrotach -- dodano 12.02.2016 14:42 --niestety po przeczyszczeniu błąd dalej się pojawiał. Wsadzilem drugi silniczek krokowy i błąd c40 dalej się pojawai. Czy trzeba go jakos skasowac? Nie odpalałem jeszcze quada, bo córa śpi, ale jak wstanie to zobacze czy zapali i jakie sa objawy
Ostatnio zmieniony przez skyline6789170, 12.02.2016 14:42, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Marczo
Rejestracja: 24.07.2013 16:03 Posty: 168 Miejscowość: Bolesławiec
Imię: Marczo
Quad: Polaris Sportsman 1000 xp
Poprzednie quady: Kingquad 750
|
Wysłany: 24.07.2016 09:25
Re: Walka z TPS
Mam ostatnio też podobny problem. Mi przy prędkości około 50 km/h jakby lekko podpierduje z tłumika jakby co jakiś czas lekkie pierdniecie. Przy 60 i więcej już nie ma takich objawów. Lubi też co jakiś czas strzelić z tłumika. Wczoraj miałem przy dodaniu gazu na maxa wchodził na obroty jakby z przerwą. Coś poradzicie? Odpala normalnie i nie gaśnie przy ruszaniu.
|
|
|
|
Waldo
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 27.07.2006 09:31 Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
|
Wysłany: 24.07.2016 11:42
Re: Walka z TPS
Dziubken całkiem niedawno pokazał jak wyczyścić wtrysk. Pomaga na wiele dolegliwości podobnych do opisanych powyżej.
_________________ PAZUR POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo......
|
|
|
|
Piteros1
Rejestracja: 17.08.2015 21:02 Posty: 264
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: exc 525
|
Wysłany: 24.07.2016 19:06
Re: Walka z TPS
a no potwierdzam pierdzenie strzlanie, gasniecie przy dotykaniu cyngla gazu, lepsze ciagniecie na pol gazu niz na calym itp zabity wtrysk sam tak mialem i jeszcze dolozylem filtr, duz o roboty z czyszczeniem wtrysku nie ma, rozebrac go(wyciagnac z tego plasticzku) popsikac wymoczyc ile się da potem jeden przewod do minusa drugi przewod do plusa sprezara i ogien
|
|
|
|
marek85
Rejestracja: 15.12.2008 11:52 Posty: 165 Miejscowość: Stanica (koło Gliwic)
Quad: Kingquad 750 EPS CAMO
|
Wysłany: 04.05.2017 18:40
Re: Walka z TPS
witam, żeby nie zakładać nowego tematu rozpiszę się tutaj, mam taki problem, dzisiaj quad zgasł przy ruszaniu i już nie odpalił, przy sprawdzeniu błędów kreska z tpsa była na górze, jak podłączyłem miernik to wskazywał 4,2 volta i nic się nie zmieniało pomimo ruszania manetką gazu, późnej przy odkręcaniu śrub z tpsa wartosc na mierniku spadła do 0,8v. Ustawiłem na 1.12 tak jak ma być, quad odpala wszystko ok, po chwili znowu bład, tym razem tps zatrzymał się na 1.20v i co chwile podobna sytuacja, wydaję się że się zawiesza sam TPS. Można coś z tym zrobić czy zostaje wymiana? Podjedzie z czegoś innego czy tylko oryginał?
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 05.05.2017 10:46
Re: Walka z TPS
Prawdopodobnie w środku jest woda przerabiałem to po wyczyszczeniu i osuszeniu i tak nie działał prawidłowo
|
|
|
|
Piteros1
Rejestracja: 17.08.2015 21:02 Posty: 264
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: exc 525
|
Wysłany: 05.05.2017 20:10
Re: Walka z TPS
marek85 napisał(a): witam, żeby nie zakładać nowego tematu rozpiszę się tutaj, mam taki problem, dzisiaj quad zgasł przy ruszaniu i już nie odpalił, przy sprawdzeniu błędów kreska z tpsa była na górze, jak podłączyłem miernik to wskazywał 4,2 volta i nic się nie zmieniało pomimo ruszania manetką gazu, późnej przy odkręcaniu śrub z tpsa wartosc na mierniku spadła do 0,8v. Ustawiłem na 1.12 tak jak ma być, quad odpala wszystko ok, po chwili znowu bład, tym razem tps zatrzymał się na 1.20v i co chwile podobna sytuacja, wydaję się że się zawiesza sam TPS. Można coś z tym zrobić czy zostaje wymiana? Podjedzie z czegoś innego czy tylko oryginał? też tak mialem, aby się upewnic kulkukrotnie ustaw tps na jakies wartosci niekoniecznie jak w serwisowce, chodzi tylko o to zeby sprawdzic czy trzyma parametry jak ustawisz np 1,25 i po kilku krotny strzeleniu kciukiem wartosc się zmienia to znaczy ze potencjometr nie trzyma i tps do wymiany koszt ok 400zl -- dodano 05.05.2017 20:10 --marek85 napisał(a): witam, żeby nie zakładać nowego tematu rozpiszę się tutaj, mam taki problem, dzisiaj quad zgasł przy ruszaniu i już nie odpalił, przy sprawdzeniu błędów kreska z tpsa była na górze, jak podłączyłem miernik to wskazywał 4,2 volta i nic się nie zmieniało pomimo ruszania manetką gazu, późnej przy odkręcaniu śrub z tpsa wartosc na mierniku spadła do 0,8v. Ustawiłem na 1.12 tak jak ma być, quad odpala wszystko ok, po chwili znowu bład, tym razem tps zatrzymał się na 1.20v i co chwile podobna sytuacja, wydaję się że się zawiesza sam TPS. Można coś z tym zrobić czy zostaje wymiana? Podjedzie z czegoś innego czy tylko oryginał? też tak mialem, aby się upewnic kulkukrotnie ustaw tps na jakies wartosci niekoniecznie jak w serwisowce, chodzi tylko o to zeby sprawdzic czy trzyma parametry jak ustawisz np 1,25 i po kilku krotny strzeleniu kciukiem wartosc się zmienia to znaczy ze potencjometr nie trzyma i tps do wymiany koszt ok 400zl
Ostatnio zmieniony przez Piteros1, 05.05.2017 20:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
PrzemoGrizzly
Rejestracja: 28.09.2015 13:05 Posty: 32
Imię: Przemek
Quad: Yamaha Grizzly 700
Poprzednie quady: Suzuki Kingquad 700
|
Wysłany: 30.05.2017 15:24
Re: Walka z TPS
jeśli macie problem z TPS tak jak ja , najlepiej wymienic na nowy ale nie koniecznie , można używke kupić , ja zakupiłem od Suzuki swift po 2000 roku pasuje idealnie nic nie trzeba przerabiać jedyne co to jak go zakładasz to oryginał montujesz tak jak by zakładasz od góry przykładająć do listwy wtryskowej i przykrecasz dwoma sróbkami a od swifta zakładasz od dołu i naciągasz go może trudno to wyjaśnić ale jak coś to na pw albo tel moge to wyjaśnić , ja taki czujnik kupiłem za 90 zł i już działa mi pół roku i quad chodzi jak marzenie a wcześniej też pierdział , ustawienie voltów bez problemu tak więc moża montować używke od swifta i cieszyć się jazdą
|
|
|
|
marek85
Rejestracja: 15.12.2008 11:52 Posty: 165 Miejscowość: Stanica (koło Gliwic)
Quad: Kingquad 750 EPS CAMO
|
Wysłany: 27.04.2018 13:49
Re: Walka z TPS
a z jakiego modela silnikowego? podeślij jakies fotki czy cos
-- dodano 27.04.2018 13:49 --
witam, mam takie pytanie. zdarza mi się ża quad cieżko odpala i gasnie zaraz po dodaniu gazu, tps mam kupiony rok temu nowy, jest już maksymalnie przekręcony w jedną stronę i nie moge ustawic na 1.12 volt, mam 1,08, na wyświetlaczu C-00, ale mam wraznie że jak trochę cofnę tps tak na 1,05, (na wyświetlaczu dalej C-00) to quad chodzi lepiej, lepiej zapala, nie gaśnie. Czy mogę to tak zostawić?
Ostatnio zmieniony przez marek85, 27.04.2018 13:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|