Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Błąd c40 i za wysokie obroty
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 00:59



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Błąd c40 i za wysokie obroty 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 08.02.2016 18:59
Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
PostWysłany: 29.07.2016 19:43 
Błąd c40 i za wysokie obroty
Witam

ostatnio padł mi akumulator. Po podłaczeniu nowego pokazały się dwa błedy(czujnik temperatury i C40 czyli silniczek krokowy). Pierwszy po wymianie automatycznie znikł- faktycznie po wykreceniiu kiepsko wygladał. Silniczek krokowy po podmianie(miałem zapsaowy) dalej pokazuje błąd. Maszyna odpala bezproblemowo lecz od razu ma lekko zwiekszone obroty przez co nie idzie wbic biegu. Jak odpale na H to quad sam toczy się powoli do przodu. Dodam, że przepustnica jest w tym momencie zamknięta. Wężyk z pod krokowego jest szczelny, a srodek czysty.
Kupiłem nowy silniczek lecz efekt ten sam więc myślalem, że lewe powietrze ciągnie przez krócieć ssący lecz po jego wymianie dalej bez zmian.

Miał ktoś podobny przypadek?? Brak mi już pomysłów co może być potencjalna przyczyną.


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 29.07.2016 20:59 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Skoro po wymianie na nowy błąd nadal występuje to wskazuje na wiązkę elektryczną.
Dokładniej: brak połączenia między silniczkiem a ECU.
Tam bym szukał.
W ServiceManual opisane które piny i jakie kolory przewodów szukać i sprawdzać.

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil

Rejestracja: 08.02.2016 18:59
Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
PostWysłany: 30.07.2016 09:56 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Przewody i opory na czujniku sprawdzone i sa OK. Zastanawiam się czy by nie podjechac do znajomego i podmienić ECU z jego maszyny


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 30.07.2016 21:16 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Jak jest taka możliwość to lepszego sposobu na naprawy nie ma jak podmianki (gdy już nic innego nie pomaga :) )
Wielokrotnie tak robiłem, zawsze z sukcesem.
Jedyny minus: trzeba wszystko robić dwa razy :uśmiech:

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil

Rejestracja: 17.08.2015 21:02
Posty: 264
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: exc 525
PostWysłany: 31.07.2016 02:39 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Mowisz ze przepustnica zamknieta ale stwierdzasz to po cynglu czy regulowales srubka po prawej stronie ?


 
Profil

Rejestracja: 08.02.2016 18:59
Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
PostWysłany: 01.08.2016 11:42 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Piteros1 napisał(a):
Mowisz ze przepustnica zamknieta ale stwierdzasz to po cynglu czy regulowales srubka po prawej stronie ?
odpala bez airboxa wiec widze przepustnice

Waldo napisał(a):
Jak jest taka możliwość to lepszego sposobu na naprawy nie ma jak podmianki (gdy już nic innego nie pomaga :) )
Wielokrotnie tak robiłem, zawsze z sukcesem.
Jedyny minus: trzeba wszystko robić dwa razy :uśmiech:

Podmieniłem ECU i było okej, a przynajmniej tak myslałem. Swoje ECU podłączyłem w drugim KQ i też było ok wiec diagnoza wyszła, że uszkodzony komputer. Przełożyłem ECU po staremu i nagle moj gad zapalił i chodził normalnie. Pomyślałem sobie, że może coś się zawiesiło. Ucieszony, że problem zarzegnany chciałem się przejechać lecz już po nsatepnym odpaleniu znowu obroty za duże i błąd c40. Także ECU jest OK.

Nastepnego dnie profilaktycznie odpaliłem. Zagadał normalnie lecz po kilku minutach pokazała się kontrokla FI i błąd C40 lecz bez żadnych objaw czyli gasiłe i zapalałem go normalnie, ale kontrolka i tak pojawiała się po jakims czasie

Sam już nie wiem co mógł bym jeszcze sprawdzić


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.07.2012 18:41
Posty: 275
Miejscowość: Bieszczady
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXI (2010r)
Poprzednie quady: Buyang FA-D300, CF Moto 500, Arctic Cat 700D, Kymco MXU,...
PostWysłany: 14.08.2016 09:57 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Może to trochę śmieszne, ale wymyj porządnie kostki połączeniowe i sprawdź czy nie są aby zbyt luźne. Pod wpływem drgań po czasie może tracisz styk i wtedy zaczyna się świrowanie.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.11.2006 18:31
Posty: 161
Miejscowość: Białystok/okolice
Quad: Suzuki KQ700
PostWysłany: 21.09.2016 18:13 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Witam,
Mam to samo czy znalazłeś w czym tkwił problem

_________________
Pozdrawiam
WojtasG


 
Profil

Rejestracja: 08.02.2016 18:59
Posty: 7
Imię: Roman
Quad: Kingquad 750
Poprzednie quady: Shineray 300
PostWysłany: 28.09.2016 18:13 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Dla potomnych..

Problem został rozwiązany, a jego powodem był uszkodzony stator. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy. Temat do zamkniecia


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.10.2008 17:46
Posty: 342
Miejscowość: Konin WLKP
Imię: Novik
Quad: Bashan BS200s-7 ->Dragon Winch DST 2000ST
PostWysłany: 30.11.2016 21:03 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
Witam. Posiadam Buyang 300 z napędem na tył i problem leży gdy uruchomie silnik bardzo wysokie obroty . Filtr powietrza nowy , na króciec ok . Pisał ktoś o silniczku krokowym ,gdzie on się znajduje?

_________________
Bashan BS 200s -7


 
Profil Facebook Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.01.2009 17:26
Posty: 9
Miejscowość: BUSKO-KIELCE
Quad: Kingquad 450 był vinso i trx420
PostWysłany: 19.12.2019 15:36 
Re: Błąd c40 i za wysokie obroty
ja miałem problem w kostce od tego zaworu wolnych obrotów na przepustnicy ten właśnie zawór obok tps , sprawdźcie sobie , czerwony kabelek z czarnym paskiem nie łączył , pociągałem za kabelki i ten po prostu się zerwał , połączyłem kabelki w zerwanym miejscu , polutowałem i po problemie
. co się działo wcześniej
-świeciła kontrolka fi
- złącze diagnostyczne biło błąd c40
-wchodził czasem na wyższe obroty i nie dało się wbić biegu przebić biegu .
napisałem to w dwóch miejscach bo to ponoć popularny problem w KQ .
I bez wskazówek ciężki do odnalezienia.
ps ten kabelek wyglądał na cały ale mocniejsze pociągnięcie za niego ujawniło problem.


 
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 14 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.