Can-Am Outlander 800 >= 2009 rSilnikTyp Silnika: 4-suwowy, pojedynczy wałek rozrządu (SOHC) chłodzony cieczą.
Liczba cylindrów: 2 (V)
Pojemność [cm3]: 800 cm³
Liczba zaworów: 8
Średnica cylindra: 91 mm
Skok: 61,5 mm
Stopień sprężania: 10.3:1
SmarowanieTyp: Mokra miska olejowa. Wymienny filtr oleju
Filtr oleju: papierowy, wymienny Np. K&N - nr. KN-152, Hiflofiltro - HF152
Pojemność (wymiana oleju z filtrem): 2 L (2,11 litra)
Olej: Polecany 5W 30 klasyfikacji API SM, SL lub SJ
Filtr powietrza: Papier syntetyczny z pianką.
Skrzynia biegów Typ: podwójny zakres (HI-LO) z parkingiem, luzem i wstecznym
Pojemność: 400 ml
Olej: Polecany: XP-S (P / N 413 801 900)
System chłodzenia silnikaTyp: Glikol etylowy - mieszanka (50% chłodziwa, 50% wody)
używaj chłodziwa chłodzące zaprojektowane specjalnie do silników z aluminium
Pojemność: 2,5 L
UKŁAD ELEKTRYCZNY Wyjście generatora Magneto: 400 W przy 6000 obr / min
Układ zapłonowy: typu IDI (indukcyjne Discharge Ignition)
Świeca zapłonowa: NGK DCPR8E (Odległość elektrody od 0,6 do 0,7 mm)
Limit RPM : 8000
Napięcie : 12 V // 18Ah
Starter (moc wyjściowa): 0,7 KW
Układ PaliwowyPompa paliwa: Elektryczna (w zbiorniku), producent BOSCH
Typ: Electronic Fuel Injection (EFI), 46 mm przepustnica DeLorto
Wtrysk: jeden na cylinder
Prędkość biegu jałowego: ± 50 RPM 1250 (nie regulowane)
Pojemność zbiornika paliwa: 20 L
Rezerwa: 6 L (po oświeceniu kontrolki na liczniku)
Wymienny Filtr Paliwa: TAK
Układ napędowyTyp: 2x4 / 4x4 / Visco-Lok (blokada dyferencjału)
Rodzaj napędu: Wał napędowy
Przełożenie Przód 3.6:1
Przełożenie tył 3.6:1
Przedni dyfer (pojemność): 500 ml
Tylny dyfer (pojemność) : 250 ml
Olej: 75W 90 (API GL5)
Zawieszenie
Zawieszenie (przód): podwójny wahacz
Skok zawieszenia (przód)[mm]: 203
Skok zawieszenia (tył) [mm]: 229
Opony (przód): 26x8x12
Opony (tył): 26x10x12
felgi (odlew): aluminium
Offset i Rozstaw KLIK KLIK KLIKHamulceHamulec przód: hydrauliczne, tarcze
Hamulec tył: hydrauliczny, tarcza
Płyn hamulcowy: DOT4
Hamulec 'ręczny': TAK, dźwignia hamulca, blokada tylnych kół
Wymiary Długość: 2184 mm
Szerokość: 1168 mm
Ogólna wysokość: 1143 mm
Ciężar (suchy) : 275 kg
Rozstaw osi: 1295 mm
Prześwit : 305 mm
InnePrzekładnia: CVT (Continuously Variable Transmission)
Promień skrętu:: 2,16 m
Masa przyczepy: 590 Kg
KoloryKolory: Żółty // Czerwony // Zielony // Camo
funkcje licznika: Cyfrowe wskaźniki oraz DESS (immobilizer): prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik przebiegu dzienny i całkowity, motogodzin, poziomu paliwa, włączonego biegu, włączonego napędu 4x4 z rozlokowaniem przedniego dyferencjału, diagnostyki.
SERWICE MANUAL - klik (Download)Najczęściej Zadawane pytania:7 rzeczy, które warto zrobić dla swojego RenegadeOLEJP:
Jak mierzymy poziom oleju ?Q: Pomiaru oleju w silniku dokonujemy poprzez:
1. Uruchomiamy (zimny) silnik na kilka minut (silnik musi pracować na wolnych obrotach)
2. Gasimy silnik.
3. Wkręcamy do końca miarkę, następnie wykręcamy i dokonujemy odczytu pomiędzy dwoma kreskami znajdującymi się na bagnecie.
P:
Jaki olej stosować?Q: Zdania są podzielone, zalecany olej to SAE 5W 30 klasyfikacji API SM, SL lub SJ, lecz najczęściej stosowanymi olejami przez użytkowników są: Mobil Extra 4T 10W40, Motul 5100 10w40
P:
Jaki filtr oleju?Q: Poza oryginałem można zastosować filtry innych producentów. Np. K&N - nr. KN-152, Hiflofiltro - HF152
P:
Jaki olej lać do dryfów?Q: olej 75W90 GL-5
Tylny dyfer. 250-300ml
Przedni dyfer 500ml.
Więcej informacji
TUTAJ -klikP:
Co ile wymieniamy olej w dyfrach?Q: Instrukcja podaje 3000km, niestety w niektórych sytuacjach może to być "za dużo" osobiście polecam wymianę co 1500km.
P:
Jaki olej lać do skrzyni biegów?Q: 75W140 SAF-XJ (zalecany i sprawdzony:
Castrol SAF-XJ 75W140 -
API GL-5 ZF TE-ML- 05D, 12D, 16G US claims - MIL-L-2105D ) Warto 'wyciągnąć' odpowietrzenie skrzyni biegów pod licznik, w celu wyeliminowania wody w skrzyni biegów.
***P:
Ile jest kalamitek do smarowania?Q: jest 11 kalamitek (wahacze, krzyżaki itp)
* po dwie w wahaczach górnym i dolnym.
* jedna w krzyżaku z przodu i po jednej w krzyżakach z tyłu.
P:
Jakie są luzy zaworowe? Q:
wlot - 0.06 - 0.14 mm
wylot - 0.11 - 0.19 mm
P:
Gdzie znajduje się nr. VIN?Q: numer VIN jest trwale naniesiony na ramie po lewej stronie na wysokości przedniej osi ( dolna cześć ramy), pod siedzeniem możemy znaleźć naklejkę z danymi.
P:
Jaki płyn hamulcowy?Q: Stosujemy płyn DOT-4
Przy każdej operacji ingerowania w układ hamulcowy należy go odpowietrzyć!
***Diagnostyka Komputera Quada, bez konieczności podpinania komputera serwisowego:1. Przekręcasz kluczyk na ON i z opcją włączonych świateł
2. ustawiasz licznik w tryb motogodzin
3. Wciskasz i trzymaj przycisk wyboru trybu licznika równocześnie przełącz światła 3 razy z rzędu między trybem Hi i LOW (długie krótkie)
(na przełączenie HI-LO masz 2 sekundy - inaczej operacja się nie uda)
Wtedy sprzęt wejdzie w diagnostic mode - raportowanie błędów. Przyciskiem selektora trybu zmieniasz błędy.
Jeśli nie ma błędów - nic się nie wyświetli!
tabele błędów (specjalnie nie użyłem funkcji IMG !!!)
PIERWSZA DRUGA TRZECIA CZWARTA PIĄTA SZÓSTA SIÓDMA ÓSMA***Są 3 opcje wyświetlania na liczniku (same km/h // same obroty // km/h & obroty)Aby zmienić wyświetlacz z jednego do drugiego, należy postępować w następujący sposób:
1. Obrócić kluczyk zapłonu w pozycję ON. Poczekaj, aż zakończą się "pozdrowienia" ...
2. Naciśnij i zwolnij przycisk wyboru (raz), tak aby wyświetlić OD (drogomierz).
3. Naciśnij przycisk wyboru i HOLD na 2 sekundy. Spowoduje to zmianę trybu wyświetlania na Prędkość, RPM, lub zmienny.
4. Aby wybrać inny tryb, powtórz kroki 2 i 3 aż pojawi się żądany tryb.
***Rama i osłony podwozia.P:
Jak wzmocnić ramę?Q: patent wzmocnienia. Więcej
TUTAJosłony podwozia są rzeczą
niezbędną!!!
więcej na ten temat znajdziesz na forum (
Dział wyposażenie quada /
Warsztat /
Bombardier Can-am)
***Przekładnia CVT (pasowa)P:
Woda w przekładni, co robić by jej tam nie było?Q: Uszczelnić pokrywę przekładni (deformuje się od wydzielanego ciepła wydechu), dorobić korek spustowy (
korek by Sir Adam Jr - klik)
Warto wyposażyć maszynę w snorkle.
P:
wyczuwalne osłabienie cykanie i grzechotanie CVTQ: wyczyść dokładnie przekładnie i wymień ślizgi wraz z zewnętrznym elementem sprzęgła
***UWAGA:po przebiegu ok 1000 km, dla własnego bezpieczeństwa warto poodkręcać wszystkie śruby!
Przydatne LINKI:Warsztat - Outlander 800SNORKLE do OutlanderaProblemy z chłodzeniem silnika 800PASEK, FILTRY, OLEJ Can Am 800 Can-AM CHECK ENGINE TrikiJaka wyciągarka do BombardieraCzyszczenie filtrów powietrzaOlej w obudowie filtra powietrzaProblem z prądem (używanie wyciągarki)i inne: Więcej znajdziesz w dziale
Bombardier/Can-am Dane zostały Zaczerpnięte z Serwice-manual'a & forum.
tabelę konserwacji okresowych by Sir Adam Jr (tabela dotyczy Renegade, lecz w Outlanderze mamy ta samą jednostkę napędowa
)
o błędach i dodatkowych informacjach informujcie mnie na PW (dopiszę/poprawię)
- będę wdzięczny
jest Renegade - niech będzie i Outlander
!